Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

Det var ju tur för Daytona att han inte gick bruksprov för då hade han inte blivit godkänd som dressyrhingst.
38 poäng
Typ 9
HHB 8
Extr.7
Skritt 7
Trav 7

kl

Grattis Pooh!!! Skitskoj! :bow:

Tack, tack! I sista sekunden fick vi beskedet (sent fredagkväll) och åkte då till galan såklart. Mina inneboende under bruksprovet fick givetvis hänga med. Mrs L fick ställa upp med galaklädesutlåning till dem då det inte var tänkt på gala från början. Vi bugar och bockar för det! :bow:

Kollar du på equipe och letar upp resultaten från förra årets bruksprov hittar du poängen även på de hingstar som inte godkänts.

Har väl inte alla hönor hemma idag.. Jag hittar bara omdömen inga siffror:confused:

Charon bedömdes med 8:a på traven både vid hand och under ryttare?
Är det vid någon annan bedömning du sett en sexa?

Verkar märkligt att han skulle få ett sådant underbetyg?!
I natt när poängen kom hade de felaktigt skrivit en 6:a på traven, vilket de rättade till 8:a idag.

Grattis!!! :bump:

Det var välförtjänt! :bow:

Grattiskramar till er båda :love:

från Cecilia & Tobbe :)

*kl*
Nu ska jag svära i kyrkan....

Impuls möderne, brrr....Chapman-Krevad-Lansiär. Det blodet är inte att leka med.

Och så Master uppepå alltihop, jisses!!! :crazy: Den manlige testryttaren var mycket imponerad av hans ridbarhet, men hur många av oss vanliga dödliga skulle klara av detta blod?

Längst ner på denna sida finns siffror för alla -http://www.equipe.nu/MeetingDetails.aspx?mId=2652
Kolla på resultatlänken för de olika årgångarna samt prestationshingstarna längst ner!

/maria

STORT GRATTIS!:bow:

Det är underbart att se att en sådan utmärkelse går till någon som förtjänar den!

Mvh / Fia

kl

Efter årets bruksprov tycker jag att avelsvärderingsnämden har gjort ett bra jobb.
Alla har ju olika smak men jag hade inte varit rädd för att använda någon av dom nya hingstarna på rätt ston.
Många med spännande stammar och även äldre godingar i stamtavlan.

Många blev ju helt kära i underbare First Wish:love: som var fin förra året ,men helt fantastisk nu.
Danzas imponerade lika mkt nu som när jag valde honom som treåring ,väl värd sin 10 på traven.
Ludwig's Champion gjorde ju skäl för namnet en riktig champion som visste sitt värde.
Angående Impuls måste jag säga att det är kul att se en svenskstammad hingst som står sig lika bra som dom fina importhingstarna i konkurrensen. Ett grattis till till Perssons för deras fantastiska arbete med fina hästar.

Som alltid vid denna tiden på året önskar man att man hade större stall, fler ston och mer pengar...

Ifjor kom alla poäng in även på fas 1 hingstarna (inte ens vi hingstägare fick ut våra poäng efter fas 1 utan skulle just få dem via Equipes sidan först (det som skickas hem tar flera månader innan man får), jag fick ut mina iom att jag var och pratade med avn på onsdagen, men annars skulle man som sagt få dem på söndagen via Equipe där de offentlig gjordes) Inte särskilt kul om de inte fått ut resultaten än som i fjor att de inte läggs in direkt, man är ju ganska intresserad att få reda på poängen på sin egen häst.

DÅ var även jag hemkommen och parkerad vid datorn...

Jag håller med aldente om att den här gången var det rätt hingstar som godkändes - med undantag för att jag inte kan förstå hur man kan godkänna en dressyrhingst som travar med bakbenen bakom sig... Hur fint den än sprattlar med benen i övrigt eller hur ridbar han är...
Och för att fortsätta med dressyrhingstarna så var det bara EN av dem som inte doppade tårna i spånet innan han lyfte upp och förde fram bakbenen... (Danzas) Det förvånar mig mycket att så många missar detta fenomen, men det är väl för lätt att bländas av de vackra frambensrörelserna, antar jag :smirk:

Vad gälelr hopphingstarna så måste jag säja att det var betydligt högre klass på dem generellt i år än de senaste åren. I år var det KUL att sitta och titta och mina tankar gick i banorna att "Hoppas den här blir godkänd!" i stället för senaste årens "men den här kan de väl ändå inte godkänna? :eek:"

Niveau var en hingst som definitivt föll mig i smaken! TÄNK att rida den om 3-4 år, när den blivit lite mer lydig och fått styrka och rutin. Jag kan förstå det lägre betyget han fick av testryttaren, för han sköt iväg lite väl mycket i några av sprången. Det såg dock mest ut som att han var lite överladdad och inte riktigt hade koll på hur mkt han behövde ta i. Det var ju liksom så himla kuuuul!! :D Ett litet krutpaket med dagens bästa avstamp! Det bara smällde till i underlaget så var han uppe i luften!

Jag och cirkus var på galan i går kväll och hade turen att sitta precis bredvid scenen (jag hade en av strålkastarna på mig när de tände :crazy: ) och ännu roligare var att vi fick dela bord med Fetchers uppfödare/ägare! Stackars karln var så hypernervös innan det var dags för avslöjandet så jag blev rent orolig för honom. men ÅH så lycklig han blev, det var så rörande att se hans reaktioner! Och i glädjeyran bjöd han på champagne också! :D

Synd att jag inte kunde sitta vid samma bord som er i går kväll, Fille-älskare som dessutom gillar champagne hade väl varit strålande:D

:D Att vi dessutom fick slita uppfödaren från diskussionen med Filles matte för att vi skulle skåla med honom var ju nästan bara kul i sammanhanget... :p
Vi hälsade honom från vår skadade kompis som satt hemma och höll tummarna för hans hingst, för övrigt :D

Tack, tack! I sista sekunden fick vi beskedet (sent fredagkväll) och åkte då till galan såklart. Mina inneboende under bruksprovet fick givetvis hänga med. Mrs L fick ställa upp med galaklädesutlåning till dem då det inte var tänkt på gala från början. Vi bugar och bockar för det! :bow:

Tur att det finns omtänksamma människor :D

;) Det var så lite så...bara kul att man kan hjälpa till med nånting juh =)

Grattis igen Charlie...Detta är hur kul som helst. Red Mister igår.....vilken Kung han är :love:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 226
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka