Sv: Rapporter från bruksprovet
knapplån
Tänkte sammanfatta mina intryck av bruksprovet.
För det första: jättekul att äntligen vara på plats och se det live!

Jag har i flera år varit på väg, men aldrig kommit till skott!
Mina favoriter bland gångartshingstarna var
Danzas - vilken trav och vilken utstrålning
First Wish - vilken ridbarhet och vilka gångarter

Tsarevitj - elegant och med fina gångarter
Wilton och Charon var också mycket fina. Charon hade utstrålning, men var kanske lite seg ibland. Men när Hella tryckte till honom lite så såg han enormt fin ut på slutet
Även Highcruiser var fin och rättvist att han gick igenom.
Sen var ju Heslegårds Rubin enormt maffig, fast det får väl vara rätt ston till honom om det inte ska vara ardennervarning
Daytona blev jag mycket besviken på. Ädel visserligen, men ingen utstrålning och inga bakben. Hade förväntat mig mycket mer
Bland hopphingstarna
Corlensky G vilken utstrålning, vilken galopp och vilka språng ibland

. Däremellan tjafsade han ju ibland rätt rejält och då blev sprången därefter. Hörde vid middagen att han inte kollats i munnen innan bruksprovet, så anledningen finns kanske där. Dessutom har väl hans utbildning blivit lite lidande av allt hoppande på bocken förra säsongen. Men där fnns potential!
Fetcher N - mycket välriden, lydig och fin. Saknade kanske lite det där extra i avstampet på honom, men det kommer väl.
Niveau - härliga språng ibland. Kan nog bli nåt när han blir lite mer ihopriden.
Ludwigs Champ - mycket fin med utstrålning.

Såg honom tyvärr inte löshoppas, men mycket fina gångarter. Dock alldelse för tung för att passa mitt hoppsto - tyvärr
Jaguar Mail och Roven xx såg mycket trevliga ut i typ, men hade ju velat se dem hoppade, framför allt Jaguaren. Så himla besviken på det. Hoppas att Peter hoppar honom på Flyinges hingstvisningar i alla fall. Roven såg trevlig ut riden i alla fall och med helt okej gångarter.
Alligator Fontain hade jag förväntat mig mer utstrålning från, men han är ju en gammal herre och hade nyss kommit så det kanske inte är så konstigt. Hans prestationer talar ju för sig själv.
Ja, inte blev det lättare att välja hingst precis

efter att ha sett dessa fina hingstar. Sen finns det ju en massa andra finingar som är godkända sen tidigare. Vill ha fler ston och fler pengar