Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

Här kommer lite mer avkommeindex på Prins Thatch xx
Säkerheten på dessa siffror är höga 0,97
Huvud 116
Hals 85
Sadelläge 126
Könsprägel 133
Skritt 183 :bow:
Trav 129
Galopp 146
Hoppning/temperament 59
Hoppning/förmåga 64

Jag har sett Lanthan på mödernet på en mängd godkända hingstar. Blev förvånad av hans index!

Stommen, jag hade nog också resonerat som du, och valt en hopphingst, med tanke på stammen på ditt sto och att det kanske är hennes sista föl (gissar att du har lite beslutsångest pga detta). Hoppas det blir något riktigt, riktigt bra! :)

Knapplån!
Jag var ju helt såld på Charon så nu vet jag vem mitt Chapman sto ska gå till nästa år.
.

Jag är bara lite nyfiken angående linjeavel på Chapman, är det något du har sett förut, hur är den avkomman i sådana fall?

Hm, nej det missade jag, vad patetiskt.....:(
Hur rör sig den?

Var det den EvaMaries dotter red???

Han stod i hagen bakom ridbanan och vaktade snällt mitt sto och fölet:)

Det stämmer att det var hästen hon red. Mitt minne är att han varken rörde sig speciellt dåligt eller speciellt bra, men jag såg honom heller aldrig riden ordentligt i dressyr. Däremot är det en mycket trevlig och sympatisk häst!

*knapplån*

Wladimir O.A... Kan det vara samma som denna häst?
Den var med på en clinic i höstas då Minna Telde red den, men stavades Vladimir.

Ja, det är samma häst. Jag tror att Meges som hon visade skulle ha varit med på bruksprovet också, men uppenbarligen kom det något emellan.

Jo, han skulle också vara med. Synd att han inte var det, han hade väl fått riktigt fint resultat för ett tag sen?

Japp, han blev tvåa i fyraårschampionatet.

Själv blev jag väldigt imponerad av Vladimirs psyke, kul att han blev godkänd!

Kanske. Det verkar ju vara en dubbelbegåvning som inte är tillräckligt bra i någon av grenarna för tillfället, tyvärr. Synd att han inte gick vidare till fas två, med tanke på stammen misstänker jag att han borde ha hög ridbarhet, så det hade varit kul att se honom bedömd under ryttare mer. Är det så, så borde han ju iofs komma bättre till sin rätt ju äldre han blir.

KL

Jag var ju en av dem som prisade Tsarevitj när startlistorna till BP kom ut. Så jag är glad över att han gick igenom och det är kul att läsa det som skrivs av er som såg honom live.

Jag har bara sett ett fåtal avkommor efter Prince Thatch och de har haft en väldigt tilltalande rörelse i hela sin kropp, sett mjuka och behagliga ut. Jag tror T kommer berika svensk avelsverksamhet.

Kanske lite efter i tråden nu :o men jag är oxå väldigt glad att det gick så bra för honom.
Hade förmånen att jobba med en Prince Thatch avkomma i tyskland, han var fyra och vilken rörelse :love: :love:

Nej nej...:)
Missförstånd, ska absolut inte linjeavla med Charpmanstoet.
Jag menade att Rubinroth-Chapman verkade vara en bra kombination...
Alltså ville jag ta Rubinroth direkt till henne.
Tycker det är bra att gå till ursprunget.
Tex så står kommer Friendship stå i Sverige i år(Marekebäck). Han är ju far till Figaro R o jag har ju en Figaro unge med nitt sto o väntar en till i juni.
Jag är jättenöjd med denna o jag behöver ridbarheten o lugnet från Florestanblodet, så i år blir det Friendship istället för hans son.
Dessutom lämnar ju Florestan dubbeltalanger vilket inte kan skada till mitt sto.
Hade tänkt utvärdera hennes föl innan jag betäckte henne igen men Friendship ska bara stå ett år i Sverige så jag tänkte passa på i år igen.
O sen utvärdera....:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 223
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka