Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

:devil: Jag kommer inte in på ASVH! :cry:

Hmm, inte jag heller.

Min dator försöker öppna asvh´s sidor med windows media player... :crazy: Ngt skumt alltså.
Trodde det var min dator som blivit tokig, provade t om att starta om, men det händer samma sak..

Nåväl, får väl avvakta lite! Överbelastning kanske;)

Tillägg:
Nu funkar det igen!!

Senast ändrad av en moderator:

Dumma Görel försökte lyssna på webradio, resultatet blev att hela datorhelvetet hängde sig och inte gick att komma in i:devil:

Jag blev väldigt glad över att Fetcher blev hoppetta:bump:

*kl*
Nu ska jag svära i kyrkan....

Impuls möderne, brrr....Chapman-Krevad-Lansiär. Det blodet är inte att leka med.

Lansiär har jag ingen dålig erfarenhet av, förutom att avkommorna ser ut som älgar. Vad har du för dåliga erfarenheter?

Stenhårt, tufft och inte direkt sammarbetsvilligt.

Jisses, nu får jag kanske halva Buke på mig:o

Då får Donelli 1102 och Playtime 1104 lämna ASVHs avelsbox. Donelli hade 22 ston och Playtime 41 ston förra året.

Men jag då, som kallar dom för älgar:D

Din erfarenhet är inte densamma som min, men mina exempel var ridskolehästar så de hade antagligen ett gott grundpsyke.

Stenhårt, tufft och inte direkt sammarbetsvilligt.

Jisses, nu får jag kanske halva Buke på mig:o

...allt ifrån vad som kallas ridbarhet var det jag tänkte sammanfatta det med.

Tidigare i denna tråd var det någon som påtalade skillnaden på hingst och avelshingst.

Avelshingsten skall stå över de andra och vara komplett, exteriör, ridbarhet, talang och stam.

Sedan kan individer vara hur fina som helst men man ska aldrig förneka sitt ursprung ;)

Tack Görel och alla andra som gratulerat! Vi är precis hemkomna från festen. Helt fantastiskt att vinna detta också, det verkar aldrig ta slut.

Ja men himla många grattis! Du blir väl snart bortskämd av alla utmärkelser och priser ;). Bra gjort!
Ulrika

jag blev lite besviken på att Colorado S inte gick igenom. Lite synd att man verkar kunna se filmerna efter, skulle gärna tittat på Ludwigs Champion eftersom jag missade honom. Men tydligen kan man köpa filmen från ASVH, någon som vet mer om detta?
U

Senast ändrad:

Alltså, nu när mna kan se poängen för hingstarna. Förstår någon varför Highcruiser gick till kvartssamtal? Exteriörpoängen är ju bra, förutom 6:an i skritt då...

Vet Ext. Typ HHB Extr. Skritt Trav Lösh. Tekn Temp Gång Skr Trav Gal. Ridbarh. I II Härst - lämp Index
G 39 9 8 8 6 8 5,0 5 5 8,3 7 8 9 9,0 9 9 1 1 19,0

****raderat****

Lite fundersam blev jag när jag såg LC poäng i hoppningen!!

Hur kunde han bara få 98????? Totalt oförstående?

Han var ju överlägsen i hoppningen och så jämför man med Tsarevitj som fick 79 så verkar det ännu mer oförstående.

:confused:

Nope corint är uppfödd av Bertil och Lisbeth HAnsson i Ljungskile de som hade Amalia som vann tranesläpets talangjakt för ett antal år sen

Tack! Vi fick ett stoföl på skolan 2001 så jag trodde att det kanske var hon.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?