Rapporter från bruksprovet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 624
  • Visningar Visningar 135 151
Sv: Rapporter från bruksprovet

Ett stort hurra för First Wish och Fetcher N, fantastiska hästar.

Jag sitter här framför datorn och är såååå tagen av stämningen på middagen, förmedlad genom högtalarna. Önskar jag vore där. Men visst är tekniken bra ibland. :)

Min korridorare tror nog jag är tokig. :crazy:

Härliga tider måste jag säga.
Fast tycker lite synd om mig själv som inte har kunnat kolla idag :(

Alltså, nu när mna kan se poängen för hingstarna. Förstår någon varför Highcruiser gick till kvartssamtal? Exteriörpoängen är ju bra, förutom 6:an i skritt då...

Vet Ext. Typ HHB Extr. Skritt Trav Lösh. Tekn Temp Gång Skr Trav Gal. Ridbarh. I II Härst - lämp Index
G 39 9 8 8 6 8 5,0 5 5 8,3 7 8 9 9,0 9 9 1 1 19,0

Jätteroligt med Fetcher N:). Han har varit min favorit, snygg och väldigt ridbar. Kul för Katarina Torstensson att hon blev uppmärksammad som bästa visare i hoppningen!

Senast ändrad av en moderator:

Alltså, nu när mna kan se poängen för hingstarna. Förstår någon varför Highcruiser gick till kvartssamtal? Exteriörpoängen är ju bra, förutom 6:an i skritt då...

Vet Ext. Typ HHB Extr. Skritt Trav Lösh. Tekn Temp Gång Skr Trav Gal. Ridbarh. I II Härst - lämp Index

Han var inte ens kallad till kvartssamtal. En dressyrhingst får normalt inte ha någon gångart under 7.

Nä det kan ingen begripa!
Kul, alla mina favoriter godkänndes. Tzarevitj, Wilton och så Highcruicer.
Hipp hipp hurra :bump:

Är bara glad för att Highcruser gick vidare trots att han inte rekomenderades av AVN att gå vidare! Bra jobbat PP!!!
Grattis!
Även ett jätte grattis till alla andra godkända hingstar!
Kul!
:bump: :bow:

Tycker skritten var lite lågt bedömd. En 7-a hade varit mer rättvisande. Värt att notera att H, som inte blev rekommenderad att gå vidare klarade sig, medan Don Marcell, som blev rekommenderad, inte klarade sig. Märkligt. Men kuuuul för Perra! :bump: ;)

Charon, däremot, är jag mer undrande till varför de släppte igenom. Fel typ och 6-a på traven... inte kul.

ASVH har rubbet på sin sida - t o m bilder på Pileryds hingstar (hur nu det gick till...;) )!

Han var inte ens kallad till kvartssamtal. En dressyrhingst får normalt inte ha någon gångart under 7.

Helt rätt, det visste jag ju egentligen. Men det var god skillnad med ryttare på ryggen, man får hoppas att det var okoncentration eller annat som gjorde skritten dålig på exteriörbedömningen.

kl..

Niveau fick ju bättre poäng än vad jag trodde, hade tippat med 37 - 38 kanske.. :D I extriören alltså..

Senast ändrad:

Nu fick Don Primero 3 av 4 deltagande söner godkända.:bow:
A Dandy Man
Double Diamond II
Daytona VDL

Jag kommer inte heller in på ASVH nu, min Mediaspelare startar istället ?!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 753
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder