Rallylydnad - vem får rosett?

Blueberry

Trådstartare
Hur fungerar det i rallylydnad?
Vem får rosett?

Alla som får godkänt resultat eller den som vinner/de som blir högst placerade?

Jag har kollat i regelboken och blir inte klokare för det. :o :idea:

Sv: Rallylydnad - vem får rosett?

Det är upp till arrangören tror jag. Vi har i alla fall diskuterat hur vi skulle göra i vår klubb med antal rosetter och så. Jämfört med andra grenar så är det ju vanligt med väldigt många rosetter och det blev lite mutter i leden när en gren hade så stora utgifter på priser.

Precis som ovanstående skrev så är det upp till arrangören. Kan bli många rosetter om man sätter att alla över t ex 75 poäng ska få rosett.

Skulle också vilja säga att det är upp till arrangören. Tävlade på tre olika klubbar när jag var aktiv med min tant. Man fick ingen rosett på någon av dem, på första klubben fick alla tävlande i klassen välja något från prisbord.
På andra klubben fick de tre högst placerade varsin glasskål och sedan välja något på ett prisbord.
Sista klubben fick de tre högst placerade en liten pokal, inget prisbord.

Det har varit väldigt olika där jag har tävlat. Vissa har bara haft till 1-2-3, andra har haft till alla godkända och någon har t o m haft till alla tävlande oavsett om man varit godkänd eller inte.

Sen är det inte alltid rosetter, det kan vara pokaler eller plaketter eller annat som t ex leksaker, halsband o bajspåsar. Vissa har enbart sponsrade priser, andra har bara köpta och några har både och.

Jag har varit med om att alla på placering 1, 2 och 3 har fått större hundmatpåsar, resten med kvalificerande poäng har fått provpåsar av samma foder och de under kvalificerande poäng har "bara" fått tuggben.

Jag har varit med om att man, i den ordning man blir placerad, får välja prylar från ett bord och där de på plats 1, 2, 3 dessutom fått plakett.

Jag har varit med om att alla med kvalificerande poäng fått plakett. (Gissa om jag var stolt när jag fick plakett för att jag tävlade i något lydnadsaktigt med min saluki ;) )

Och ja, det har nog varit ännu fler varianter på temat. Rosetter delades ut på något ställe också, men det verkar inte vara det vanligaste.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 448
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024