@Tingeling84
Ja det är ju ett påstånde från Gunnel (är det Gunnel P som huserar i Småland/Östergötland för övrigt?)
Finns ju inget av det som omnämns i regelboken bland avdragen och det är konstigt att det skulle gälla när det inte omnämns i regelboken.
Om det diskuteras på en domarkonferens att sned vinkel till marken ger 10 p avdrag (förutsatt att det ändå syns att hunden står) och att raka linjer mellan momentet (jag kan förstå om det dras av på helheten om föraren är helt ute och snurar och vinglar runt) kan ge avdrag ställer jag mig en smula frågande till - hur ska de tävlande kunna förhålla sig till regler som inte står med i regelboken?
Externbelöning som kan ses från banan var inte tillåtet innan heller men det står inget specifikt utöver det ang den typen av belöning.
Kan inte heller hitta något protokoll från konferensen men i o m att den var i mitten av mars har det väl inte kommit ut än. Väntar med spänning på det för detta gör mig sur om det är som du säger. Och det är inte dig jag blir sur på såklart utan utskottet i rallylydnad och domare som eventuellt har egna regler
Vad är det för häfte?