Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å andra sidan behövs ju inte så mycket mer än att hon följer dig för att ni ska få hyfsat resultat i nybörjarklassen. Jag känner att jag och Ebrah måste träna på typ... alltWhoops, då vad Asni anmäld till en rallylydnadstävling. Skyller på @Red_Chili
Hon kan ju nästan ingenting, vi har fokuserat på annat än moment. Men nu får jag iallafall en anledning att börja träna målinriktat på riktigt
Själv lägger jag hellre pengar på anmälningsavgifter än själva resorna, så att ha flera hundar att starta flera gånger på en dag känns bra tycker jag, då blir det lite bättre än att betala massor av pengar (bensin osv) för att bara starta en hund lite snabbtÄr anmäld med Nessie till en kvälls tävling 13:e maj och sen är vi anmälda med hela högen till dubbla starter i början av juni. Försöker att inte tänka på hur mycket pengar som försvinner iväg på anmälningsavgifter ..
Jag har tränat lite med Ebrah senaste dagarna, kan vara lämpligt eftersom vi tävlar nästa vecka. Och alltså, ÅH vad jag älskar att träna med henne. Det enda hindret är att jag själv känner mig lite tråkig och enformig. Fotgående (med snurrar och svängar), stå, ligg och sitt samt växlingar mellan de tre och stanna kvar när jag går runt henne, snurra vid min sida, sitta framför, gå runt bakom... Hon kan allt det, på båda min högra och vänstra sida.
Vet inte om det är något mer jag kan lära henne som är bra till just rallyn, eller vad vi ska hitta på. Apportering kan vi såklart lära in, det behövs väl senare också i de svårare klasserna (om vi nu når dit). Men mer då? Hon skiter i frestelser och koner osv, så att träna med sådant tillför inte direkt något. Vi behöver finslipa på "ligg" och träna uthålligheten, men det är ungefär det enda jag ser att vi har att verkligen jobba på. (med andra ord kommer vi väl få tusen avdrag på tävlingen för att vi gör massor av fel som jag inte ens tänkt på )
AH, bra! Det måste vi göra såklart. Det får bli nästa grej att lära in. Minns inte om jag provat att backa med henne i fotposition eller om det bara är med Aysu jag tragglat det. Aysu backar gärna framför mig, men vid sidan så tycker hon att allt är skitkonstigt, så jag har fått gå vid bokhyllor och grejer för att hon ska fattaBacka, både vid sidan och att hon kan stå framför dig med nosen mot dig och backa rakt bakåt när du står kvar.