Jag insåg att Asni snart blir rallymyndig och tänkte att det kan väl vara kul att tävla när våren väl kommit, så nu har vi börjat leka med rallymomenten Känns konstigt att behöva hålla i koppel igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag insåg att Asni snart blir rallymyndig och tänkte att det kan väl vara kul att tävla när våren väl kommit, så nu har vi börjat leka med rallymomenten Känns konstigt att behöva hålla i koppel igen
Ja, helt om med hund bakom är ju en halv koreografi när man ska fippla runt koppletJa, det är väl typ det svåraste i rally att man måste ha koppel på hunden i första klassen för jag har svårt att hålla reda på det och Nessie kan få för sig att kampa med det när hon går upp i varv. Tycker det skulle vara som i lydnaden, valfritt om man vill ha det eller inte.
Inte beträda banan innan domaren säger välkommen, förutom under banvandringen. Godis i stängda fickor så du inte tappar på planen. Inget som sticker ut från en ficka som kan tolkas som belöning/leksak.Jag har anmält oss till tävling nästa månad, det dubbla starter så jag tänkte att om man klantar till det så har man en till chans . Jag ska tävla med Nessie och Nano och maken tävlar Nike, det blir ju hur spännande som helst med tanke på att vi knappt vet vad vi pysslar med . Det jag vet är iallafall att kopplet ska inte sträckas, man ska tydligen vara glad och så ska man inte belöna/klappa på hunden förrän man gått av planen. Nåt mer som kan vara bra att veta?
Wow, grattis! Skägg alltsåDå var debuten klar, två godkända rundor på 97 poäng båda gångerna. Är så nöjd med honom, for ju som en träningstävling för att kolla av hur det fungerar när jag får lite nerver och hela tävlingssituationen, han är ju bara 10 månader. Men vilken stjärna han är alltså, bästa skägget ❤
Bästa som finns, jag vill ha flerWow, grattis! Skägg alltså
Yey vad roligt! Grattis! Hoppas vi ses på någon tävling framöver!Då var debuten klar, två godkända rundor på 97 poäng båda gångerna. Är så nöjd med honom, for ju som en träningstävling för att kolla av hur det fungerar när jag får lite nerver och hela tävlingssituationen, han är ju bara 10 månader. Men vilken stjärna han är alltså, bästa skägget ❤
Det hoppas jag att vi gör! Kanske när det är här i staan? Då är det ju alla klasser under helgen. Jag hoppas att vi kan starta fortsättning dåYey vad roligt! Grattis! Hoppas vi ses på någon tävling framöver!
Jag har anmält oss till tävling nästa månad, det dubbla starter så jag tänkte att om man klantar till det så har man en till chans . Jag ska tävla med Nessie och Nano och maken tävlar Nike, det blir ju hur spännande som helst med tanke på att vi knappt vet vad vi pysslar med . Det jag vet är iallafall att kopplet ska inte sträckas, man ska tydligen vara glad och så ska man inte belöna/klappa på hunden förrän man gått av planen. Nåt mer som kan vara bra att veta?
Efter mål? Måste man gå då? Nu var det ju länge sen jag tävlade, men jag vet att någon av de första gångerna jag tävlade (för flera år sedan ) så sprang jag av planen så fort vi passerat målskylten och det var inget vi fick några avdrag för.Nessie och jag gjorde en riktigt bra runda och fick 89p i första varav 10 i avdrag på att jag sprang förbi målskylten annars hade vi haft 99 och en delad första plats . Kommentar "Mycket trevlig runda med fin följsamhet o kontakt! Synd på fel tempo efter mål!
Efter mål? Måste man gå då? Nu var det ju länge sen jag tävlade, men jag vet att någon av de första gångerna jag tävlade (för flera år sedan ) så sprang jag av planen så fort vi passerat målskylten och det var inget vi fick några avdrag för.
Så fånigt! Jag tycker att man borde få göra lite som man vill efter mål, åtminstone vad gäller tempot.Tydligen ganska nytt att man ska promenera vid målskylten så jag rörde ihop det då jag hört bägge varianter och fick för mig att man fick springa ut, surt .