Denna diskussionen om rädsla får det iaf att klarna för mig varför vi står så långt ifrån varandra i både denna och den förra diskussionen. För mig är det viktigt att ridningen är rolig och att jag kan ge min häst de bästa förutsättningarna, både träningsmässigt och trivselmässigt. Då går det bort att jag blir begränsad i min ridning, tex att jag skulle låta bli att rida ut pga rädsla.Nej jag skrev att det är olika beteenden, jag har aldrig skrivit att My måste göra si eller så. Tvärtom hade jag och My en omvänd diskussion för bara några veckor sen om vad man måste göra i form av uteritt där jag inte anser att man ska riskera lårbenshalsen för att hästen SKA galoppera i skogen.
Jag dömer inte My och jag svarade inte på hennes inlägg utan återigen, på Fios kategoriska inlägg att man ska sälja direkt. Jag märker att du vill läsa mina inlägg som att man måste vara modigast i världen, det har jag aldrig skrivit. Däremot anser jag att man har ett större ansvar i sitt hästägande än att byta ut hästen när den visar ett beteende man inte gillar. Obs! Återigen inte riktat mot My utan generellt.
Jag är inte intresserad av att behöva stå på marken och leja någon annan att rida min häst för att jag inte vill/kan/vågar. Säger inte att det på något sätt är fel att ta hjälp. Men jag har häst för min skull. För att jag vill rida, utvecklas, tävla och ha roligt med min häst.