Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag tog upp var rädda ryttare som inte vill göra all ridning självDet är väl ingen som ifrågasätter att det finns ägare som är nöjda utan att rida? Självklart!
Men vad har det med denna tråd att göra? Här handlar det ju om rädsla för att rida.
Tror diskussionen blev lite ot.Det är väl ingen som ifrågasätter att det finns ägare som är nöjda utan att rida? Självklart!
Men vad har det med denna tråd att göra? Här handlar det ju om rädsla för att rida.
Du är långt ifrån ensam och denna tråden är verkligen enormt viktig!Sedan är det ju också så att jag i verkliga livet ännu inte stött på några rädda ryttare. Det är därför jag tycker en sådan här tråd är så viktig. Att inse att jag inte är den enda ryttaren som har varit rädd. För det kan ju kännas lite konstigt att vara så rädd för något man älskar och har byggt upp sitt liv och identitet runt.
@Linda_A Usch vad jobbigt . Är det samma häst du har kvar som du blivit rädd för?
Min Elli är nu såld och jag tittar på så mycket hästannonser. Har hittat en häst jag vill köpa, men eftersom Elli inte betalas förrän hon hämtas är det typ att hålla tummarna att den finns kvar om två veckor. Överst på min lista står iaf "snäll". Uppskattar saluvideor där hästarna rids av barn.
@Linda_A Usch vad jobbigt . Är det samma häst du har kvar som du blivit rädd för?
Min Elli är nu såld och jag tittar på så mycket hästannonser. Har hittat en häst jag vill köpa, men eftersom Elli inte betalas förrän hon hämtas är det typ att hålla tummarna att den finns kvar om två veckor. Överst på min lista står iaf "snäll". Uppskattar saluvideor där hästarna rids av barn.
Så typiskt. Fick höra av ridläraren att min häst skött sig finfint på lektionen idag. Toppen, tänkte jag, då var det nog bara mina nerver som spökade och det kan nog min tränare hjälpa mig med imorgon.
Nu fick jag precis höra att han är sjuk så träningen imorgon är inställd. Får se om jag kan klämma in ett pass för en av de ordinarie ridlärarna istället, jag blir alltid mycket lugnare av att få instruktioner.
Tycker det är väldigt skönt att rida för nån när man är nervös eller rädd. Då gör man bara som tränaren säger och hinner inte riktigt reflektera över så mycket annat
Oavsett hur och vad vi avlar på år 2020 så är hästdjuret i grund och botten ett bytesdjur och därmed även ett flyktdjur. Vilket innebär att även "bombsäkra Brunte" kommer dra iväg som avlöning om och när det verkligen krisar!Bara för att en häst inte är reaktiv betyder det inte att den är en såspåse-häst. Vad är det egenltigen? Det som en ryttare tyckt var för sävligt hade varit perfekt för en annan.
Jag skiter fullständigt i att man avlat fram reaktiva och känsliga hästar. Jag vill inte rida dem. Skulle jag nästa gång jag behöver leta medryttarhäst inte hitta någon som passar mig så slutar jag hellre rida tills jag hittar en som passar mig. Jag föredrar alla gånger en häst som när den blir rädd stannar jämfört med en som flyr hals över huvud.
Oavsett hur och vad vi avlar på år 2020 så är hästdjuret i grund och botten ett bytesdjur och därmed även ett flyktdjur. Vilket innebär att även "bombsäkra Brunte" kommer dra iväg som avlöning om och när det verkligen krisar!
Spanskt iaf. Detta är en lus.Blir det en PRE?
Lusar är väl ändå Portugiser?Spanskt iaf. Detta är en lus.
Haha ja, men denna är iaf född i Spanien. Men absolut har du rätt, portugis it is.Lusar är väl ändå Portugiser?
Håller tummarna att det går vägen!Haha ja, men denna är iaf född i Spanien. Men absolut har du rätt, portugis it is.