Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tittilo skrev:Jag har läst en del studier och pratat med en del forskare men det kan jag inte styrka här.Men varför hetsar du upp dig ?.
tittilo skrev:Tråkigt med enkelspåriga människor som bara tror de har rätt.Jag tror alla kan ha rätt jag tror dig men även andra människor. Varför inte försöka få så mycke info som möjligt?Utan att ha en attityd. Det är ganska vanligt med människor som får eksem av socker .
moonlightgarden skrev:Varför inte svara på Beastiebabes fråga för? DEn är ju ställd till dig och jag skulle oxå vilja ha reda på svaret.
HelenaHandberg skrev:För 10-15 år sen kunde man hitta magra eksemhästar i grushagar med sent skördat fjolårshö och halm till föda för att ägaren i all välmening infört proteinrestriktion. Den tidens sägen var att protein orsakade sommareksem.
Totola skrev:Socker, eller rättare sagt "svampen" som lever på socker kan ge hudirritationer och alla möjliga åkommor. Eksem på islänningar som uppstår på sommaren tror jag inte (iaf inte enbart) beror på socker, men däremot andra små åkommor, som t ex hudirritationer och dålig mage.
BB är inget smeknamn jag gillar.. tack..HelenaHandberg skrev:BB undrade alltså över om och varför saltvatten skulle kunna lindra sommareksem. Har inte sett ngt test eller prövat själv men svag saltlösning har en återfuktande effekt på huden så det borde vara bättre att använda än vatten som är uttorkande. HH
Totola skrev:kolodialt silver brukar det förresten kallas.
JO min fick sitt första utbrott mitt i vintern. Då är det inte lätt att koppla det till knotteksem, men sen vet jag att det är det.gejsa skrev:Nu måste jag fråga dig! Klåda året om har någon eksemhäst det?
Är det inte bara på våren, sommaren och hösten?
Obs! Är inte spydig eller så, har inte hört att eksemhästar har klåda på vintern utan blev förvånad. För då kan det väl inte vara eksem???