Snälla hjälp mej...

Sv: Snälla hjälp mej...

Bor du så nära Karlstad så har du ju bara ett stenkast till den mycket kunnige och meriterade dressören Joel Andre' i Mullhyttan.
Gå in på hans hemsida och kolla. Han tar emot både hundar i grupp och enskilda hundar och det brukar gå bra att komma dit närsomhelst. Han är mycket kunnig och mycket human i pris. Han har tillgång till fågel i voljärer, lösa höns m.m. så det är mycket hundfolk från hela Sverige som åker dit för att få sakkunnig hjälp.
Själv så åker jag alltid dit varje gång jag ger mig ut på långresa söderut. Jag har flera bekanta som också åker dit och de är också väldigt nöjda.

Ang. valpfilmen så vidhåller jag att den är suveränt bra. Synd att de allra flesta vaknar för sent och drar på sig problem innan man börjar fundera.
Att ha sett denna film och ha läst Bengt Rödsedts bok om dressyr av hundar på naturens villkor skulle vara ett absolut krav innan någon skaffar hund. Där får man lära sig uppfostran av valpar utan att först gå vägen över problem.
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Filmen fick jag i går, så den ska jag snart kika på.
Sen var jag ju tvungen att kolla in Joel, och gillade det jag fick läsa. Så jag tog kontakt med honom via mail och fick svar.
Fattade verkligen tycke för det han skrev, han verkar väldigt duktig.
Tog kontakt med honom för höra vad han tyckte ang labben (som det finns en tråd om) som jag tagit hand om.
Även om labben gör stora framsteg så vore det skönt att få hjälp och då av ett "proffs".
Så jag kommer åka till honom då och då, och sen träna själv här hemma. Ska bli otroligt kul.

Tack för alla tips du skriver här :) (även fast jag inte alltid håller med om allt ;).. )

TS: Jag tycker verkligen du ska ta kontakt med Joel.
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Ang. valpfilmen så vidhåller jag att den är suveränt bra. Synd att de allra flesta vaknar för sent och drar på sig problem innan man börjar fundera.
Att ha sett denna film och ha läst Bengt Rödsedts bok om dressyr av hundar på naturens villkor skulle vara ett absolut krav innan någon skaffar hund. Där får man lära sig uppfostran av valpar utan att först gå vägen över problem.

:bow: Håller med dig :bow:
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Nu har jag sett filmen. Och jag ska gå och gräva ner mig ;)
Så imponerad jag blev av hans träning. Även om jag tyckte hundarna ibland såg lite "tryckta" ut och viftade med låg svans. Men i det stora hela så blev jag impad.
Här har man själv 5 hundar och skyller på än det ena än det andra när de "följer" varandra.
Och han hade 5 jakthundar, varav 2 valpar. Och alla var otroligt lydiga, även valparna.
Sätta alla fem i en grupp och låta de en och en apportera, utan att de andra inte rörde en fena, gäller fortfarande valparna. Alla fick titta på, och han kallade in den hunden han ville skulle få hämta en apport. Och det fungerade även med valpar som inte ens var 4 månader...

Dit lär jag aldrig komma!
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Det är mitt mål nu till sommaren hösten när jag mest troligt "blir med valp" igen :D
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Lycka till :)

Kan man förvandla alla sina hundar till valpar igen och få börja om :D :angel:
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Ja visst verkar det enkelt om man gör rätt från början. Tänk om alla som ska börja med en valp kunde inse det och inte börja med att strula till det, och sedan gnälla över besvärliga ohanterliga hundar, och om man ska omplacera för att hunden är omöjlig.

Jag ska ju snart återigen börja med en ny valp snart eftersom min förra hund omkommit. Den hunden fostrades efter i stort sett ideerna i filmen (filmen hade inte kommit då, men grunderna har ju funnits och tillämpats länge av de förhatliga dressörerna som inte håller på inom bruks :smirk: :smirk: ) och det fungerade super. Hoppas att det ska gå lika bra att tillämpa även på den nya valpen.
 
Sv: Snälla hjälp mej...

Jag blev så eld och lågor så jag skrev till Joel att jag vill komma nuuu :)
Nja, jag frågade när jag får komma...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 894
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 453
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej! Jag behöver tips och råd. I min familj har vi alltid haft hundar och för tillfället har jag två stycken. Jag har en blandras valp...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 846
Senast: Dino2018
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp