@Dino2018 Precis som
@Voff skriver så är inte aktivitetsleksaker istället för att göra något med hunden. Jag kan ta fram sånt när jag verkligen inte kan göra något annat. Exempelvis när hela familjen ligger i influensa och man bara orkar stappla sig ut kortare rundor, ja då kan en aktivitetsleksak vara guld värd. Trickträning överlag är super. Min är också 7 månader drygt, idag var vi först ute en timme, han i flexi och nosade mycket vilt i relativt djup snö. När vi kom hem var han uppvarvad, även om han hade fått motion. Så vi körde tre korta pass inne. Jag håller på och lär honom hålla nosen mot en gul postit lapp för att sedan kunna överföra det till andra saker, så det tränade vi några minuter, en liten paus, sen tränade vi ligg-stå någon minut, en paus igen och sen tränade vi på att markera burken med tepåsen i, i några minuter. Sen sov han som en stock medans jag pluggade i två timmar.
Nu har min en tydlig off knapp och går och lägger sig på egen hand, men i ditt fall så hade jag antagligen avgränsat rummet på något sätt och sett till att hunden gick och la sig.