Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ganska löjlig kommentar som inte har någon verklighetsanknytning.
Nej du har nog fel där, mig veterligen finns det inga högkvalitativa Quarter hingstar som betäcker travare. Om du påstår att det finns det kan du gärna få presentera namn på dessa "kvalitets" hingstar...Och det jag och dom flesta andra seriösa inom quarter/paint aveln anser är att en kvalitetshingst har korrekt exteriör, bra temperament, prestationsstam, egna meriter och god hingstkaraktär...inget annat.
Rättelse: Pekoe San Pepper heter han...far till min...en riktig snygging....och är inte homozygot....ger enfärgade föl...utom min då, som har nedärvt homozygot av morfar VTR...
Intressant....var?
Du får gärna PMa mig...om det inte är hemligt...
Menar nu avkomman efter Pekoe...
Iofs är Småland stort, så det är väll ingen risk att det är nära mig...
Jo, han kan ge fläckiga avkommor, men oxå enfärgade...det menade jag....
Och vad gäller VTR, så vet jag var han finns...han är ju morfar till min...
Frågan var: Var finns Pekoe...
Jag har oxå hört att avkommorna efter VTR skulle va "hårda", men vet inte...det har då inte synts på min, men hon är ju iofs efter Pekoe...
Visst är hon ett sto...och rätt hårdskallad, men har absolut inte haft problem med inridning el annat....däremot kan hon utnyttja en till max, för hon är lat som bara den....men det är väll hästar
Gör det man ber om, men absolut inte mer
Det handlar absolut inte om snobberi det handlar att värna om sin ras, seriösa uppfödare korsar inte, punkt! Men ska man korsa så måste man åtminstone försöka korsa med förnuft, en travare och en quarter är i stort sett så långt ifrån varandra två raser kan komma. Dom är byggda på olika sätt har inget gemensamt i rörelsemönster, dom är avlade åt helt olika håll.
Vilken häst e det? Vet om en annan som e efter Pekoe o han e oxå paint...Rocket e morfar där med!
seriösa uppfödare säger du? Jaha...då betyder det att 95% av USAs quarteruppfödare e oseriösa...eftersom de korsar in nya raser för att bibehålla friskt blod...???
seriösa uppfödare säger du? Jaha...då betyder det att 95% av USAs quarteruppfödare e oseriösa...eftersom de korsar in nya raser för att bibehålla friskt blod...???
Du har rätt i dina funderingar, det finns ingen som kan försvara en dylik korsning på en seriös bas...punkt!