Quarterhingst till varmblod

Sv: Quarterhingst till varmblod

Håller med dig...
Jag har en korsning som har mkt bra förutsättningar och "huvud"...
Sen kan det ju iofs va ledsamt, om korsn blir "för" bra och inte kunna tävla i rasklasser....
Så det får man ha i åtanke, om man vill komma "all the way"...vilket inte jag hade...så denna passade mig...
Denna korsning är "väl genomtänkt"...uppfödaren ville ha in "höjden och skäcken" på sina redan musklade NF....och det lyckades hon med..:love:
Ursäkta om jag blandade in "fel" ras....

Senast ändrad av en moderator:

Rättelse: Pekoe San Pepper heter han...far till min...en riktig snygging....och är inte homozygot....ger enfärgade föl...utom min då, som har nedärvt homozygot av morfar VTR...

Hej Jag letar en paint hingst till mitt korsningssto partbreed arab. Har tidigare betäckt med Vic Tim Rocket o fått jättefina avkommor.
Vill bara kolla utbudet. Den här hingsten lät spännande, vill veta mer??????Sippan

Kan tyvärr inte ge dig så mkt....
Var i kontakt m ägaren för ca 1år sen...han var i "flyttartagen" då, söderut, kanske någonstans mot Kalmar, är inte säker...
Skall spana...

Kollat Eniro....norr om Oskarshamn...du har PM..

Senast ändrad av en moderator:

Är Pekoe San Pepper en bra boskapshäst? Vad har han gjort tidigare?

Vill inte prata "skit" här, men nog skulle han kunnat åstadkomma mer i sina dar än betäcka....
Så, nu stack jag ut huvet lite igen...:angel:
http://www.allbreedpedigree.com/pekoe+san+pepper
Kolla stam här...om jag minns rätt, så finns det väl lite kossehäst i Two Bit Tonys stam på fäderne...

Ja, han är en riktig läckebit!!:love: :love: :love:

Gäller bara att hitta på honom först, eftersom han inte verkar finnas ute "på marknaden"!

Skunken är inga problem, det är bara att fråga CB.
Skall dit om två veckor, kan höra mig för om han tar emot betäckningar i år.

mvh Eva

Näe, Man hittar honom inte på eniro, ännu mindre på nätet. Hemma kan man få slag på honom. Men det är inte säkert det heller, är han borta med hästen och bor i skogen så får man vänta med sitt ärende. Komma en annan dag.
mvh Eva

Jag har sett avkomma efter Pekoe san pepper...svartskäck blev det...finns i småland

Hej Jag letar en paint hingst till mitt korsningssto partbreed arab. Har tidigare betäckt med Vic Tim Rocket o fått jättefina avkommor.
Vill bara kolla utbudet. Den här hingsten lät spännande, vill veta mer??????Sippan

Visst blir avkommorna fina efter Vic Tim Rocket, men fruktansvärt hård i psyket...tåls att tänka på när det kommer till inridningsdags...

Kan tyvärr inte ge dig så mkt....
Var i kontakt m ägaren för ca 1år sen...han var i "flyttartagen" då, söderut, kanske någonstans mot Kalmar, är inte säker...
Skall spana...

Kollat Eniro....norr om Oskarshamn...du har PM..

Vic Tim Rocket finns i Åseda, ca 7 mil utanför Västervik

Visst blir avkommorna fina efter Vic Tim Rocket, men fruktansvärt hård i psyket...tåls att tänka på när det kommer till inridningsdags...

Ehh, jag har verkligen tvärtom erfarenhet. Jag har haft en VTR avkomma, en mes och riktigt, riktigt dumsnäll. En smällbra ridhäst blev det.

Dom jag sett hittils har varit väldigt lättsamma.

mvh Eva

Intressant....var?
Du får gärna PMa mig...om det inte är hemligt...
Menar nu avkomman efter Pekoe...
Iofs är Småland stort, så det är väll ingen risk att det är nära mig...
Jo, han kan ge fläckiga avkommor, men oxå enfärgade...det menade jag....

Och vad gäller VTR, så vet jag var han finns...han är ju morfar till min...;)
Frågan var: Var finns Pekoe...
Jag har oxå hört att avkommorna efter VTR skulle va "hårda", men vet inte...det har då inte synts på min, men hon är ju iofs efter Pekoe...
Visst är hon ett sto...och rätt hårdskallad, men har absolut inte haft problem med inridning el annat....däremot kan hon utnyttja en till max, för hon är lat som bara den....men det är väll hästar:D
Gör det man ber om, men absolut inte mer:cool:

Söker efter en trevlig quarterhingst att betäcka mitt varmblodssto med!

Inriktning mot boskap (absolut ingen pleasure:o )!!

Gott psyke, ingen nackdel om det är en snygg häst;) . Vad skulle ni kunna rekommendera??

Varför vill du betäcka en quarter och ett varmblod? Vad hoppas du få ut av en sådan kombination?
Det brukar inte bli särskilt bra hästar, det är två raser som är oerhört olika och knappast försvarbart att korsa dessa?
Vill du ha en westernhäst rekommenderar jag att du skaffar en lämplig sådan istället.

*suck*
Är inte det min ensak???
Som jag tidigare skrev (har du läst alla inlägg, eller?) så har jag ett vbl-sto som jag rider western på. Hon fungerar bra men börjar bli till åren (18 i år) och jag vill ta ännu en avkomma på henne. Det är en frisk och sund häst med mycket goda egenskaper, dock får jag ej betäcka rasrent med henne då hon inte är registrerad.
Skulle gärna vilja ha in lite kosseblod och ville därför betäcka med en quarter. Dessutom är det inte särskilt stora hästar, vilket jag ser som en fördel.
Jag har inte råd att köpa en rasren quarter, OK? är jag bara för det helt diskvalificerad att rida western??
Är så himla trött på det snobberi som verkar vara såå utbrett inom westernridningen:mad: .
Jag tycker att det är kul med avel, ja jag har hållt på ett tag nu (tjugo år sen jag tog första fölet) men tror aldrig att jag mött ett så stort motstånd mot att korsa som inom western.

Vill också säga att de flesta är helt underbara men just snobbarna överträffas nog bara av arabsnobbarna!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 627
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka