Pumpa mjölk!

Linna

Trådstartare
Ni som pumpat ur och gett era barn i flaska istället för att amma hur ofta har ni pumpat?
Vår lille son har blivit så van vid flaska nu (blev tvungen att "stödutfodra" honom pga dålig mjölkproduktion) så han vill inte amma och jag skulle gärna vilja ge honom bröstmjölk ändå i alla fall till något/några mål per dag.
Hur länge håller sig mjölken i kylen?

Sv: Pumpa mjölk!

Jag har försökt :crazy: men det kommer så sakta när jag pumpar så jag hinner helt enkelt inte! Får bli ersättning då hon är hos barnvakt

Jag pumpade ut så ofta som det tryckte på i brösten eftersom mitt mål var att sluta amma och ge ersättning. Mjölken hann ofta bara stå några få timmar per gång eftersom sonen åt ofta. Först gav vi bröstmjölk i en egen flaska för att ge ersättningsflaskan efter tills han blev mätt

Ni som pumpat ur och gett era barn i flaska istället för att amma hur ofta har ni pumpat?
Vår lille son har blivit så van vid flaska nu (blev tvungen att "stödutfodra" honom pga dålig mjölkproduktion) så han vill inte amma och jag skulle gärna vilja ge honom bröstmjölk ändå i alla fall till något/några mål per dag.
Hur länge håller sig mjölken i kylen?

När Li var liten så bumpade jag ca var 3-5 timme. Vi hade frysen full i 6 månader efter att jag slutat pumpa :crazy:. BVC sa då att mjölken håller 3 dygn i kylskåp och 6 månader i frys.

Satt var tredje timme med pumpen, viket jag tyckte var hemskt. först åt bebis, sen skulle jag pumpa tyill nästa mål, och när jag var klar skulle hon äta igen...
Då fick hon enbart bröstmjölk. Sedan gick jag ner till att pumpa morgon-middag-em-kväll, vilket var helt lagom. Då hann jag nämligen ut en sväng också. Eller kunde äta.
Sen sinade jag på tre dagar trots pumpförsök, så nu får hon bara ersättning sedan ca en vecka. (7 v idag:D) Jag känner just nu enbart lättnad, och mina bröstvårtor håller på att läka efter 7 veckor med öppna varande och blödande sår och stafolykocker i ohälsosamma mängder. Jag har dock haft lite otur med allt:D

fick pumpa ca var 4e h även nattetid, annars gjorde de för j*klans ont. jag pumpade/ammade de första 9 veckorna då jag hade jätteskör/öm hud som inte ville läka alls trots alla skydd o salvor o knep som existerar och vecka 10 trappade jag ner helt då jag skulle genomgå en operation i handen och inte skulle kunna amma eller pumpa på ett par veckor.

Jag har helpumpat till alla 4 barnen och har pumpat med 3-4 timmars mellanrum så länge jag haft tillgång - vilket varit ca 3 månader/barn +/- några veckor.

När sonen bara åt mjölk pumpade jag 5 ggr/dygn, men då blev det mjölk så att det räckte och blev över. Pumpade vid ungerfär samma tider varje dag, funkade bra för oss. Pumpade totalt 6.5 månad.

Jag pumpade ofta men min mjölk sinade rätt omgående iaf ( 2-4 tim mellanrum), det stimuleras ju inte på samma sätt som när man ammar och mina bröst var väl kräsna :/

Men så länge som dottern tog både flaska och bröst så ammade jag när jag kunde ( dvs inte åt mediciner ) :)

Jag pumpade en gång på natten annars höll brösten på att sprängas:D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 101
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar