Protestlista??

amkm

Trådstartare
Nån som vill och kan formulera sig bra för en protestlista?
jag skriver lätt på..

Hur kan man utsätta hundarna för detta??

Obs,varning!
Skarpa bilder i artikeln.

Dog-spin

Sv: Protestlista??

Ja FY FAN vad människan är en elak varelse!!!!!

Skulle behandla de på samma sätt *kräksmily*

Jag skäms över att vara människa :mad: :mad:

Senast ändrad:

Jag kan bara inte förstå dom .......Helt jävla sinnessjukt

Självklart skriver jag på!
Men hur ska man formulera sig! :crazy: Jag är usel på sånt.

Men fy fan för dessa människor! Å stackars hundar! :cry:

:eek: Jag vattar inte hur man kan göra ngt sådant hemskt mot djur?? Jag är definitivt med på listan.

Som sagt,är det ngn som kan formulera sig och är villiga att ta på sig jobbet för en lista??

visst är det förfärligt och ett j*vla djurplågeri, men är det värre än tjurfäktning? att koka kräftor levande? att binda upp ett djur och låta det stå så resten av sitt liv? jag tycker att vi ska 1) titta lite på hur våra svenska djur egentligen har det och 2) titta på vad vi bidrar till som turister innan vi klagar på andra länders traditioner. annars blir det lätt hyckleri av det hela.

Fast våra svenska djur har det bra. Generellt sett.
Och misstänker man djurplågeri någonstans, så är det bara att lyfta telefon luren.

Jag bidrar inte till något djurplågeri genom min turism. Garanterat!
Och jag tror inte heller resebolagen tar ut en avgift för att man ska plågadjur, eller dvs, följa traditionerna.
MEN, åker man till ett land för man självklart stå för konsekvenserna själv, om man går på tjurfäktning, som du tar upp.

Tja,jag kan då med gott samvete skriva på för ngt sådant som detta dels för att jag inte kokar kräftor,dels för att jag protesterar mot tjurfäktning också,jag reser inte utomlands på semester(jag är flygrädd) däremot så har jag bott utomlands och jobbat för djurs rättigheter som volontär efter ordinarie arbetstid..
Vi har en myndighet i Sverieg som ska värna för våra djur,och så länge jag håller ögon och öron öppna och om jag misstänker ngt gör en anmälan så kan ju jag som privatperson inte göra så mkt mera.

hade man hanterat hundar som man gör med grisar så hade man åkt dit för djurplågeri. skillnaden är att vi värderar hundar högre än grisar samt att det hade blivit för dyrt att ha grisar på ett djurvänligt sätt, köttpriserna hade skjutit i höjden och svenskarna hade börjat handla utländskt istället.

Det där är ett vanligt resonemang som jag aldrig förstått mig på - bara för att det finns andra saker som är lika illa eller värre så ska man inte bry sig om just det här?

Jag har empati nog att kunna bry mig om fler saker än en.

*suck*
Så man ska inte bry sig om ev. barnmisshandel för det sker ju ändå i ngt annat hem?

nej det har jag inte heller sagt. men frågan är om dom gör det för att det är roligt eller för att dom är så desperata att dom tar till såna metoder. jag tyckte det stod nåt om att dom hoppades på bättre skörd?

dessutom är det alldeles för vanligt att vi i väst ska agera pekpinnar åt andra länder, det är mer i det här än bara plågade djur tyvärr.

MEN, det gör det inte bättre för de stackars hundarna och jag skriver gärna på en sån lista för att visa att jag inte tycker att det är ok, frågan är bara om det gör någon nytta och om hundarna får det bättre i allmänhet.

Fy i helvete vilka svin!
Jag blir så förbannad!
De hundar som de använder till sånt här djävulskap får ju men för livet! De kan ju bli rädda för allt möjligt. De blir förmodligen rädda för att bajsa. De kan koppla vad som helst till det trauma de får uppleva.

Under sådana här omständigheter äcklas jag över att vara människa.

Men vad galet!!! :eek: :eek: :eek:

Detta ar ju sa jattfel!! :mad:
Nar saker som denna uppdagas kan jag inte sluta fundera pa hur nagon manniska kom pa detta. Alltsa, att det ar en tradition vet vi....men vem kom pa att om man snurrar en hund sa bajsar den?? Och vem kom pa att ju mer hunden bajsar ju battre ar blir det!! Vad ar det for en sjuk manniska som ens forsoker?? :confused: :confused:

Jag har ocksa skrivit pa listan!!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka