Propphäftet eller webben?

Litenvit

Trådstartare
Vad använder ni er oftast av när ni sitter och väljer ut tävlingar för säsongen? Kollar ni propphäftet eller använder ni mest webben för att leta efter distanstävlingar?

Sv: Propphäftet eller webben?

Jag använder mig bara av webben. Det blir så eftersom jag ändå sitter framför datorn "hela dagarna".

När jag kikar igenom kalendern blir det på webben.
Oftast använder jag propphäftet för att titta igenom propparna och anmäla mig.
// Linda

Jag använder både och beroende på vad jag har till hands. Tycker det är skönt med propphäftet där alla tävlingar finns samlade och man sådär gammaldags kan "ta på det". Sitta å mysa i soffan med en kopp te å planera säsongen... :)

Vad använder ni er oftast av när ni sitter och väljer ut tävlingar för säsongen? Kollar ni propphäftet eller använder ni mest webben för att leta efter distanstävlingar?

Ställer du frågan här så når du mest dem som använder sig av webben.

Själv använder jag mest Ridsportförbundets hemsida.

Hälsning Maja

Jo, det kan jag tänka mig, här sitter ju alla Internetnissar ;) inklusive jag själv.
Men jag behöver få en vink om häftet fortfarande är intressant och jag vet inget annat ställe jag kan fråga och få något svar alls...

Ni som har lite fler distansryttare omkring er (som inte är Bukefalosjunkies), kan ni inte fråga lite och svara här, så att jag får en vink om det är värt att göra propphäftet eller om det ändå är så att de flesta kollar webben och inte använder häftet?

Jag tycker att propphäftet är jättebra att ha.Ibland fungerar ju inte datorn och jag tycker det är bra att ha häftet då.Eller så krånglar skrivaren och då kan man inte skriva ut proppen.
Vad som är bra att ha med i propphäftet är dock hemsidan till respektive klubb som arragerar så kan man kolla ev ändringar eller inställda klasser.
Men länge leve häftet i papper.
Vad blir nästa steg,distansryttaren bara på internet?
herregud vad ska jag då läsa när vi har strömavbrott i Skåne för sjuttielfte gången?
:bump:

Propphäftet! Förra årets är alldeles tummat, vikt, skrynkligt och kaffefläckat. Trots att jag inte har /hade något att tävla på ! Men till nästa år smyger vi ut och då måste jag ju ha ett häfte att bläddra fram och tillbaka i:-)

Hej,

Ja, det är fortfarande intressant!

Som flera sagt får man en samlad överblick, kan jämföra etc. på ett annat sätt än på webben. Jag kollar alltid först i propphäftet och sen på nätet på resp klubbs hemsida för ev. ändringar etc.

Dessutom har faktiskt inte alla tillgång till dator 7/24, i alla fall inte fungerande, som Gizoba tex;)

Mvh
QP

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När betäckningssäsongen 2024 går mot sitt slut har SWB släppt listan över de mest använda hingstarna under juli månad. Listan, baserad...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
16 17 18
Svar
354
· Visningar
23 407
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 538
Senast: Svartkatt
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 735
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar