Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det denna?Oster A5!
Håller hela livet, går att laga och finns massa olika skär till.
Helt överlägsen alla andra tycker jag.
Till mindre saker som öron och tassar använder jag Aesculap Exacta men det går lika bra att raka öron med Ostern.
Benhåren trimmar jag så där kan jag inte råda dig till något vad gäller maskin. Vissa klipper benhåren men då för hand med sax.
Jula har en för 499. Köpte den rätt nyligen och är väldigt nöjd med tanke på priset.
Har köpt flertalet billiga för 500-1000 kr och de har alla tillslut slutat fungera. Klipper skitdåligt efter typ 4-6 klippningar och tuggar bara. Tror jag lagt mer pengar på dåliga maskiner än när jag köpte en bra tillslut.
Jag har en Moser max 50 och den kostade strax över 2000 kr. Helt klart värt att spara lite extra och klippa för hand ett par gånger än att köpa maskiner som inte håller.
Jag resonerar ofta så och tycker att det i de allra flesta fall lönar sig. Jag hatar dessutom att köpa saker öht så tanken på att behöva köpa en ny om ett år igen ger mig kryp.
Men i det här fallet - jag vet inte hur ofta jag kommer att använda den. Om jag visste att jag skulle sköta hennes päls själv skulle jag lätt satsa på kvalitet men nu kan det mycket väl vara så att jag är desperat pga att frisören bokade av Askas trimtid i måndags.
Är det denna?
![]()