PRIS på montélicens

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
M

Montéryttare

Jag lät ju min licens vila det hära året, men funderar på att öppna upp den för nästa år (start 1 November)

Nu är frågan hur mycket det kostar??
Micke på valla hade svårt att svara.... :D ;)

Sv: PRIS på montélicens

du kan vara lärling när som helst. bara nån går med på det. du kan u vara hos amatör också men oftast jobbar man ju hos nån ialalfall extra...

mm, sen beror de ju på om man kompleterar väl? e de inte billigare då? fast jag tror att de ska tas bort nu. att man måste ta båda

Jag ska bara "öppna upp" min "vilande" licens...

Så pengen är den man betalar för vanlig D(?) licens...

Du kan vara lärling hos amatör eller proffs men denne måste ha MINST 5 hästar på träningslistan

PERFEKT! Vad kostar en lärlings licens? :D jag är helt novis på det här området :o ;)

lärlingslicensen TROR jag ligger på 100 kr + försäkring, så alltså ungefär 1000 kr.. har för mig att jag läste det på nåt ställe men jag är inte helt säker

lärlingslicensen TROR jag ligger på 100 kr + försäkring, så alltså ungefär 1000 kr.. har för mig att jag läste det på nåt ställe men jag är inte helt säker

Lärling låg strax under 200:-

Monté (amatör) vet jag inte, men tror det är mellan 1000-2000:-

"Lite" info:smirk:

A = Får träna och startanmäla egna och andras hästar.
B = Får träna och startanmäla hästar som helt eller delvis ägs/hyrs och företräds av dig eller nära anhörig. Ägs/hyrs häst i bolagsform skall vederbörande vara företrädare/firmatecknare.

Körlicens

Körlicens finns för A-tränare, professionella kuskar (C), B-tränare, amatörer (D) och lärlingar (E) och erhålles efter godkänd utbildning och berättigar att deltaga i tävling enligt gällande licensbestämmelser.

VANLIGT FÖREKOMMANDE FRÅGOR ANG. LICENSER.

Vad/och var får jag köra på min licens?
Denna fråga kan endast besvaras med tabellerna i lic.best.

Får jag träna?
Ja, endast med giltig A- eller B-licens

Nära anhörig? Vem?
Maka/make, sambo, barn, barnbarn, syskon, föräldrar samt far- och morföräldrar.

Hur många hästar får jag träna? Vilka?
Hur många hästar som helst bara de är ägda/leasade av dig eller nära anhörig (gäller B-licens).

Var skall hästarna vara uppstallade?
På av hemmabanan godkänd uppstallningsplats.

Hur många och var får de anställdas hästar vara uppstallade. Hur räknas dessa i kvoten hos tränare?
En anställd kan ha hur många hästar som helst hos sin arbetsgivare. Hästarna måste dock vara uppstallade på någon av arbetsgivarens uppstallningsplatser. Hästarna räknas in i tränarens kvot precis som vilken häst som helst.

Avgifter? Hur länge gäller licensen?
Licensen gäller kalenderår och kostar för:
A-licens 2.000:-
B-licens 800:-
C-licens 100:-
D-licens 700:-
E-licens 100:-/+ moms.

Hur många hästar per anställd hos A-tränare?
Hur många eller få som helst. Det är upp till tränaren.

När/hur kan man få licens?
Licens söker man på sin hemmabana som beslutar om när du erhåller din licens.

Hur kompletterar man lopp för att få köra?
I utbildningslopp på hemmabanan finns möjlighet att komplettera med lopp. Komplettering kan endast ske om du inte har 10 lopp senaste fem åren.

Anställd personal. Vad krävs för att erhålla körlicens?
Person ska vara fast anställd hos person med A- eller B-tränarlicens. Din huvudsakliga arbetsuppgift skall vara med arbetsgivarens travhästar.

Karenstid för deltagande i lärlings och amatörlopp?
E-körsven som innehaft A-licens längre tid än fem år, får inte deltaga i lärlingslopp. Person som innehaft A-licens längre tid än fem år, får inte deltaga i amatörlopp förrän tidigast femte kalenderåret efter det A-licensen upphört att gälla.

Vad krävs för att få anställning hos B-tränare om du har E-licens?
Att B-tränaren har minst fem hästar i träning, vilka han eller nära anhörig är företrädare till.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 667
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 306
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar