Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

*delvis kl*

Jag har precis fått hem min nya sele till ponnyn, Väldigt nöjd!

Det är en Zilco SL Sportz med empathy-bröstan och jag har äntligen fått ihop en sele som passar min ponny:laugh: Nu ska allt bara justeras in innan det blir riktigt bra.

Dessutom har vi tagit premiärturen med rockarden idag!!!:banana::bump: Hon har fått med den när vi har hållt den en gång innan men idag provade jag först att sätta fast och gå bakom och köra när pappa ledde. Inga problem så jag klev upp i vagnen och körde:love: Världens bästa häst!

Eva
Jag hade nog kikat på en empathybrösta till quartern! Hade jag köpt till min kvarting hade det blivit empathyn :)

Har läst, funderat och diskuterat med sakkunniga så efter ännu mera funderande så blir det inte en empathy eller collar.

Mitt resonemang är efter att flera tittat på hästen, bilder och irl så bör hon kunna gå i en vanlig bröstsele varför det får bli en sån. (Vi har en sk skitsele idag som hon inte besväras av).

Skulle jag efter hand upptäcka att hon inte går så bra i bröstan så får jag börja titta på andra alternativ.

Varför skulle du ha en Empathy på din kvarting? Jag vill gärna höra motiveringarna, det vore intressant.

mvh Eva

Hej allihopa,

Nu har jag fått hem min nya sele och en vagn :bump::bump:

Det blev en Diplomatsele från DO, kände att jag vill ha en så vettig kvalitet som möjligt för rimliga pengar. Så deras billigare Rockard som verkade smart att använda vid inkörningen då den var så lätt att komma i och ur. Vill ju inte riskera att skada mig om det blir bråttom ur, då jag redan har en kass höftled som ställer till det.

Nu skall här köpas Neatsfool Oil så jag kan olja selen ordentligt innan jag börjar använda den.:D

mvh Eva

jag har en Am Miniatyr på 1 år som nu smått börjar vänja sig med bett och tömkörningsgjord.
Yngve som han kallas är ju väldigt trygg i sin sexualitet :D så klär sig mest i rosa :p
Här i rosafodrad och rosa blingad tömkörningsgjord med matchande träns såklart!

33190128.jpg

33190141.jpg

33190150.jpg

33190325.jpg

Har även världen goaste welsh M som ska köras in.
Hon är 5 år och enögd!
33171314.jpg

33171318.jpg

Så fin han blev i sin lilla gjord :D
Tränset är det köpt eller ha du sytt det själv ?

Wow vilken tömkörningsgjord! :love:

Tack :laugh:
Slaktade en lädergrimma, nosgrimma, förgjord mm så simsalabim blev det en miniatyr tömkörningsele :D
Bildkvalitén gör den inte rättvis, glimmar å lyser mer.

Urkella: Ne det har faktiskt h**ks fått sy :D

Sassiball: han är lika snäll som han är söt :love:

Och det passar honom :o eller har du fått sy om det ?
Om du har tråkigt någon dag och känner för att slakta lite mer grimmor kan du gärna få göra en lika dan gjord åt Ove :angel:

Provade att tömköra yngve idag, gick över förväntan. Snabblärd liten mini :love:

33192814.jpg

33192815.jpg

33192816.jpg

Shit vad duktig du är!! Tyckte jag kände igen grimman först, men tyckte det verkade för bra för att vara sant ;)

*kl*

Idag har jag kört Tummen igen och det gick toppenbra förutom en gång då han inte ville svänga höger utan gå hemåt istället men det löste sig och sen gick det kanon!

juli2.jpg

juli1.jpg

:love::love:

Vad härligt! Visst hade du väl lite bekymmer med honom innan, eller kommer jag ihåg fel? Nu ser det ju iaf jättefint ut !

Jo en hel del bekymmer och många egna åsikter från lillkillen :-P

Känns helt otroligt varje gång jag kör honom. Sitter jämt och tänker "är det verkligen sant att jag kör han" :love:

Idag sög det nå hemskt i köra Tummen tarmen så jag slog slag i saken och körde själv! Min karl följde med ut och höll honom då jag spände för och sen körde vi iväg hemifrån! :-) Förut har jag dragit vagnen en bit bort för att det är en nedförsbacke direkt och spänt för där och även spänt av vagnen där för det är kraftig nedförsbacke åt andra hållet oxå men nu körde vi hemifrån, så himla skönt det var och han skötte sig galant i backen! Sen körde vi lite runt, runt på dansbanan och han gör jättefina kraftiga svängar nu, bryr sig inte ett dugg! Sen körde vi hem oxå och den sista kraftigare nedförsbacke på ca 50 meter och den tog han också jättebra! Hemma så spände jag av vagnen själv :love:

Så himla skönt att våga ge sig iväg själv! Nu kan jag börja komma ut lite oftare, det är så svårt när man ska ha någon med. Jätteglad idag! :love:

Tummens fina rumpa :love:
sjlv.jpg

Grattis!
Jag har ju inte varit i tråden så länge men tog mig tid att läsa hela så jag vet att du kämpat länge med din lilla Tummen.

Vad roligt att ni äntligen kommit ut på er första körtur helt själva:bump:

Cita, Fin sele!

Här går det inte så fort fram tyvärr. Har inte tömkört något men iaf lyckats köpa hem Neatsfootoil till selen så jag kan olja den innan jag börjar använda den.

mvh Eva

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 348
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 421
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 925
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar