Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Presentera era inkörningsprojekt.

Tack :D

Det är ett mias och jag beställde från timotej men var lite dum och tänkte inte på att det finns i shettis storlek oxå och där jag beställde fanns det bara en storlek så jag har kortat av det själv, så nästan gång jag köper ett sånt kommer jag nog beställa från selar.se för där finns det oxå och i shettis.

Ahaa, det var riktigt snyggt :D

Jag slänger in ett par porträttbilder som jag tog på Isak idag!

Isak
hingst
f. 2009
e. Vinkelbodas Ivar - u. Illusta

Han har fått lite gräsmage nu men det får vi leva med! :devil:

KL
Nu har vi tömkört Hugo i maratonselen, dragit i bakselen och haft svängeln i draglinorna. Dessutom har vi tränat på att backa in mellan skaklarna och lyfta dem. Allt går som en dans - förhoppningsvis får vi hjälp att spänna för och köra med maratonselen och vår egen vagn i veckan som kommer.

Va spännande! :)

*kl*

Åh vilken dag vi hade igår var på klubben från nio till nio :-)

Tummen hade två pass och första passet tömkörde jag och tränaren bara, Erik-tränaren ville prova hur han var och komma med tips. Tummen gjorde lika med han att han kastade sig runt och Erik sa till och med att han blev försvånad :D Men jag fick bra tips att jobba med.

Andra passet skulle Tummen hoppa i vagnen och det var superkul att se! Erik körde vilket jag tyckte var jättebra. Han skötte sig kanon första minutrarna, som en liten ängen och travade på massor och volter och allt möjligt så han är verkligen INTE rädd han är bara en liten skitponny :devil: :D Efter en liten stund så började han tappa intresset och då ska han se om han kan ta sig ifrån vagnen. Försökte strunta i att styra åt det hållet som gällde så han hamnade uppe i staketet och hoppade lite och en gång mitt på stora planen utan att något hände började han hoppa grodhopp/halvstegra några meter men tränaren är ju så cool och bara korrigerar honom och kör vidare :D

Det var så roligt att de honom springa i full fart med vagnen, att det inte är några problem. Vi måste dock få ur honom att han inte får komma på egna ideer. Vi pratade mycket parkörning oxå och att Tummen antagligen kommer kunna passa mycket bra för det eftersom det är mycket roligare att ha kompisen med sig och så är det ju när jag tömkör dom tillsammans, inga hyss då för då är det spännande hela tiden.

Kommer fortsätta jobba som jag gjort hittills med släpan och tömköra medans Pippi körs osv tills nästa träning och då tar vi vagnen igen.

Men allt som allt är jag jättenöjd över honom!

http://www.facebook.com/#!/photo.php?v=3557605931523&set=vb.1013970727&type=2&theater

erik1.jpg

Erik.jpg

Vad duktig han är! Kul att det gick så bra.

Tror också att parkörning kommer passa honom bra. Inte lika kul att hitta på hyss helt ensam ju när den andra sköter sig ju ;)

Härligt att det går så bra för alla!

*kl*

I måndags var jag på Drive Out och hämtade hem min nya vagn och sele! Vagnen är kanon och selen också. Har dock inte hunnit fota vagnen ännu ;)

20120529_111304.jpg

Härligt! Underbar ponny du har :love:

*kl*

Vi har mest tränat mer tömkörning på sistone, svänga, stanna och stå still och vänta tills jag ber om annat. Det går superbra, han är så himla villig att lära :love:

Bilder på vagnen. Den ska ställas in mer men nu har vi iaf gjort en premiärtur. Ja bakselen sitter helt åt fanders men den behövdes inte så den fick hänga.

20120531_144041.jpg

20120531_152006.jpg

Har alla tagit paus med inkörningen?

Idag fick Russlan dra min hemmagjorda släpa eftersom jag upptäckte igår att hon glömt bort lite hur man svänger med vagnen. Hon skötte sig alldeles utmärkt!
179139_3345924082964_303778437_n.jpg

Fint!
Vi har just bytt stall, så nu är det paus i träningen ett tag medan hästarna acklimatiserar sig lite :idea:

Här blev det också ordentlig paus... Jag har så svårt att få hjälp så det är i princip omöjligt att gå vidare med att dra grejer. Suck! Gjorde ju en släpa (sån som du har typ) men har ju bara använt den en gång. Han blev bara tömkörd en gång där allt funkade klockrent i skritt, sen dess har han inte gjort nåt mer på den fronten.
Kaptenen går för tillfället på bete och trivs. Han fick lite miljöträning när nordisen drog förbi lite stockar häromdagen, jag hoppas kunna ha honom bredvid när jag kör rockarden senare! Förhoppningsvis i sommar och sen bara kunna fortsätta i höst, men det blir lite krångligt att lämna ettåringen hemma själv, då vill jag ha nån hemma som kan kolla honom, så vips är jag lite låst igen. :grin:

Jo det kan ju bli lite väl många intryck annars.

Maja_Kandi Jag har varit själv hitintills jag också men nu har jag lite hjälp. Jag har gjort så att jag har lett Russlan runt med sakerna vi dragit tills hon känts trygg med dem sen har jag börjat tömköra. Draglinorna var ju inga problem och inte draglinor + svängel. Med släpan gjorde jag så att jag satte ett rep mellan skacklarna så jag la det framför däckeln så jag lätt kunde lyfta bort dem om hon skulle bli rädd. Viktigaste är nog bara att man tar det lugnt.

KL

Nu är Isak släppt på välförtjänt bete så ni hör inget från oss under sommaren. Återkommer till hösten när vi tar upp inkörningen igen!
Kommer såklart fortsätta följa er andra och se vad ni hittar på :D

Bjuder på lite härliga bonusbilder från betessläppet!

va skönt med semester för lilla Isak, han har ju verkligen förtjänat den, så duktig som han varit! Ska bli kul att se honom i höst igen :)

Inkörningen fortgår. Idag har jag tömkört Russlan medan jag satt i vagnen när mamma körde sin häst. Hon är inte ett dugg rädd för den och hon skötte sig super!

20120606_133621.jpg

Men vad skönt att kunna köra sådär! Jag kommer ha min fast vid sidan när jag kör nordisen, kommer bli kanon! Har idag inhandlat ordentliga karbinhakar och har fått låna värsta bra anordningen som en kompis har snickrat ihop förut. Nu ska jag bara ha nån hemma så jag törs lämna åringen ute själv...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 377
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 421
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 928
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar