Skillnaden är att man inte går gravid konstant i 10-20 år, det går inte att jämföra.
P-piller har risker och de blir större om man tar en högre dos än vad de har godkänts för. Du skrev i den gamla tråden att du hade rejäla biverkningar men det är ju bra om det blivit bättre.
Undrar dock om detta är en erkänd behandling för endo och om det är tryggt? Och varför välja qlaira som är gjorda för att efterlikna en naturlig cykel med blödning (och främst är för kvinnor i perimeno)? Då får du ju varierande värden fast inte på det sättet som är naturligt utan det blir lite huller om buller. Vore det inte bättre med en normal dos av ett monofasisk piller så du får jämna värden om du ändå ska ta dem kontinuerligt? Väldigt nyfiken på varför läkaren valt den behandlingen.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som äter dubbel dos p-piller, oavsett sjukdom, trots att jag är medlem på flera hormonforum. Att inte ta uppehåll vet jag är vanligt vid endo. Googlade och hittade ingenting alls om dubbel dos så det verkar vara en experimentell behandling? Jag skulle vara orolig för riskerna som sagt. Är det den enda behandlingen du blivit erbjuden eller är det så att du provat allt annat och detta är en sista utväg?