Frågor om p-piller

Jag har mycket mer övervikt än du och får mina p-piller utan större knussel, går visserligen sakta men säkert ner också. Övervikt, högt blodtryck och hjärt/kärlssjukdomar eller blodproppshistorik i familjen är de olika riskfaktorerna. Men som jag argumenterade så är min enda riskfaktor övervikten, har bra blodtryck på gränsen till lågt, ingen sjukdomshistorik eller släktingar med blodproppshistorik. Så med det argumentet fick en läkare bara godkänna att jag skulle ha dem sen var det inga problem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 654
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 670
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 187
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama