Frågor om p-piller

Jag har mycket mer övervikt än du och får mina p-piller utan större knussel, går visserligen sakta men säkert ner också. Övervikt, högt blodtryck och hjärt/kärlssjukdomar eller blodproppshistorik i familjen är de olika riskfaktorerna. Men som jag argumenterade så är min enda riskfaktor övervikten, har bra blodtryck på gränsen till lågt, ingen sjukdomshistorik eller släktingar med blodproppshistorik. Så med det argumentet fick en läkare bara godkänna att jag skulle ha dem sen var det inga problem.

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 462
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
29
· Visningar
1 447
Senast: tott
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 203
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
678
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka