positivt graviditetstest?

Sv: positivt graviditetstest?

Jo jag försöker ju gå ner lite för har lite väl mycket valkat runt midjan tycker jag allt, men fick ju sluta med narutdieten nu för man skall väl inte direkt äta det när man e gravid. Men äter som vanligt nu men rör på mig mycket mer nu så det tar säkert ingen skada, jag får hoppas att det blir som när jag väntade indra, det var ju bara magen som växte och resten av mig försvann nästan :D efter förlossningen hade jag gått ner mycket mer än när jag skrev in mig :p

Ni skall inte ha en till liten då?? :D

Johodå, i augusti! men det är hemligt på facebook så skvallra inte där på mig:p

När ja gör testet så står det V5 och beräknad dag 6 okt :)

Har kollat lite på olika vårdsidor och gravid sidor och där inne står det så här,

De två första veckorna av den tid som räknas in i graviditeten är man faktiskt inte gravid. Det beror på att man räknar den senaste mensens första dag som graviditetens första dag. Ägglossningen sker oftast ungefär 2 veckor senare, och det är först då som ägget kan befruktas.

så jag vet inte om sånt test kanske bara räknar från att man fått ägglossning??

men tydligen så räknas dom två veckorna innan ägglossningen med i graviditeten

snurrigt sånt där haha

ja men då är det ju ytterligare 5 dagar till... nä nu sitter jag och väntar på att telefontiden ska komma igång så jag kan ringa och boka en tid.. nu känns det som att jag helt plötsligt borde vara i v 6-7 någonting... fan va fort tiden går ;)

ska se om jag får tid att gå in på clear blues hemsida och läsa.. för deras test kan ju visa 1v.. och ja menar.. man är ju inte ens gravid i vecka 1 så då kan de ju omöjligt visa positivt ^^ rörigt!

Nä gud så roligt, nej nej jag skall inte skvallra för jag har inte skrivit något där heller utan väntar tills det gått ett bra tag :laugh:

undra är det bara är du och jag från höstmammorna 09 som skall ha igen eller om det är någon mer?

ja visst är det rörigt, men skall med ringa till BM i dag och så man kan få en tid att skriva in sig. Då kan man prata med henne och fråga om man e osäker.

puh, efter 40 minuters telefonkö pga sabbad växel så blev jag tillslut uppringd av rätt person så nu har jag fått en tid.. så nu ska jag gå och fundera på hur långt gången jag är i två hela veckor..

jag börjar undra om jag är den lättsammaste personen i hela världen??? ja alternativt om jag hamnat hos de stiffaste människorna ever? Dom kanske inte är lika vana som jag att prata med främlingar på telefon iof, men dom lät som värsta stone faces! Iof är det nog svårt, kan nog tänka mig att det skulle bli ännu mer fel om det ringer nån stressad stackare och dom skrattar.. haha.. :angel:

Hittade detta på CBs hemsida

Clearblue Digitalt Graviditetstest med veckoindikator – Så exakt att det till och med visar antalet veckor sedan befruktningen skedde.Clearblue Digitalt Graviditetstest med veckoindikator ger dig dubbel bekräftelse på resultatet. Testets Smart Dual Sensor ™ visar inte bara i ord om du är gravid eller inte, men om du är det visar den dessutom hur många veckor du har varit gravid.

Alltså ska man räkna + två veckor på deras test så jag borde alltså vara i vecka 4-5 då alltså..

Ja det stämmer nog det, för det skulle ju räknas dom två veckorna innan man blev befruktad så nu är två veckor längre än du väntat dig :p

Själv så ringde jag till BM i dag och fick en tid för inskrivning och skall ditt den 13 feb nu och skall bli spännande. Skall ha samma barnmorska som jag hade med min första dotter och det kommer bli skoj :D

Nu är det en tjej som startat Höstföräldrar 2012 och vi räknas ju ditt, så nu får vi skriva där med :banana:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 973
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 625
Senast: Ramona
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 962
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar