Det är just den här attityden jag har så otroligt svårt för. "Men huuuuur kan du äta det där när det här andra finns!" Ingen behöver gilla alla maträtter, men att beskriva något man själv inte är så glad i som på gränsen till att kunna kallas mat? Ursäkta, men det avger verkligen gigantiska snobberivibbar.
Jag medger att jag är känslig pga har hela livet fått trista reaktioner på mina matvanor (vägrar nu att äta med andra pga det), men det är bara så tråkigt att se att folk fortfarande tycker att det är anmärkningsvärt att andra inte blir helt förtjusta över Välkomponerade Menyer och mat som, helt ärligt, oftast kostar mer än den smakar. Stig ur bubblan, för tusan.
Ditt exempel, för övrigt? Låter som femtioelva olika smaker och konsistenser i samma rätt, dvs en mardröm för mig. Vissa av oss - diagnos eller ej - behöver väldigt förutsägbar mat, och då blir det ofta det som finsmakare anser knappt vara tjänlig människoföda. Vilken tur att det finns så att även vi som inte fattar grejen med mat som En Upplevelse också kan få äta.