Pannkakor som är så gott
Dessutom så har restauranger oftast bara vispgrädde med frukt/sylt till pannkakorna. Jag vill ha Nutella eller chokladsås med valnötter till mina.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pannkakor som är så gott
Alltså, är det bara jag som tycker att rätterna som finns på barnmenyerna låter jättetråkiga? Jag är lite chockad över att det finns vuxna som vill äta dem. Min dotter slutade beställa från barnmenyn när hon var 10 år. Om inte tidigare. För att hon ville ha lite godare och intressantare mat.
Pannkakor med sylt.
Korv med pommes.
Hamburgare med pommes.
Chicken nuggets med pommes.
Pizza.
Köttbullar med potatismos.
Har jag lyckats få med 95% av rätterna som brukar kunna finnas 3 eller 4 av?
(Det finns absolut restauranger med riktigt inspirerande barnmenyer också, men de är inte speciellt vanliga)
Du glömde spagetti och köttfärssås, med den så är du nog uppe i 98%Pannkakor med sylt.
Korv med pommes.
Hamburgare med pommes.
Chicken nuggets med pommes.
Pizza.
Köttbullar med potatismos.
Har jag lyckats få med 95% av rätterna som brukar kunna finnas 3 eller 4 av?
(Det finns absolut restauranger med riktigt inspirerande barnmenyer också, men de är inte speciellt vanliga)
Precis. Inte det minsta lockande för mig när jag går på restaurang. Speciellt in när man vet att rätterna dessutom är barnanpassade d.v.s. helt fria från smak och kryddor.
Jag vet en restaurang som inte hade en barnmeny. När man frågade efter den så sa de att nästan alla rätterna kunde göras i barnportion (utom spättan).
Du glömde spagetti och köttfärssås, med den så är du nog uppe i 98%
Alltså, är det bara jag som tycker att rätterna som finns på barnmenyerna låter jättetråkiga? Jag är lite chockad över att det finns vuxna som vill äta dem. Min dotter slutade beställa från barnmenyn när hon var 10 år. Om inte tidigare. För att hon ville ha lite godare och intressantare mat.
JAg och mina syskon var så eländigt trötta på "barnmat" när vi var små. Då verkade det i och för sig mest bara finnas grillkorv med pommes när vi åt ute, det var en del år sedan så det finns vissa framsteg. Och sen var det vår moster som tyckte att "barn" (tror det var till jag vägrade följa med i övre tonåren för jag tyckte det var förnedrande) undantaget min 2 år äldre syster, passade bättre i köket med hamburgare än att äta "icke barnvänlig mat" som lasange, chilikassler eller smörgåstårta. Jag växte aldrig ifatt min syster. Vad jag suktade efter riktig och god mat...Det enkla specialtricket har inte så många restauranger men det är verkligen guld värt. Att kunna erbjuda många av rätterna man stolt designat och serverar (helt naturligt funkar inte alla) som barnportioner istället för att ha den där listan av samma trista rätter som så många andra, är så mycket bättre.
Dubbel barnportion kanske? Om det nu är tillåtet...Att bli chockad är väl antingens överdrivet
Jag är extremt pipig med mat, varje gång jag går på restaurang får jag ändra massa saker i mina rätter
Barnmenyn är ju ofta rätt simpel, dock för lite mat
Att bli chockad är väl antingens överdrivet
Jag är extremt pipig med mat, varje gång jag går på restaurang får jag ändra massa saker i mina rätter
Barnmenyn är ju ofta rätt simpel, dock för lite mat
Eller så gör de om maten till "leksaker", stötte på en falukorvsportion i djurform, falukorven utstansad. Det hade väl varit lite kul om maten sett aptitlig ut. Pulvermos och några små ynkliga, fettiga, korvbitar motsvarande en normal skiva eller så, inget annat på tallriken.Tack. Glömde konstigt nog den som nästan alla mina barn föredragit om de behövt välja nåt från såna listor.
Den är dock inte alltid så tråkig, men ofta behandlas den kasst (sämre tillagad, sämre råvaror, mycket sämre upplagd) när den ligger på barnmenyn.
Chocken kommer från att man utgår från sig själv kanske? Jag går på restaurang i syfte att få en matupplevelse och då är det inte riktigt den typen av rätter som ger det (skrivet med en underdrift) och om det är syftet; så kan det vara chockerande att någon väljer de rätterna. Men då tror jag man missat att det istället är syftet och tanken med restaurangbesöket som kan vara helt annat.
Eh alltså många restauranger brukar ju ha rätter från "vanliga" menyn på barnmenyn så varför du gör dig rolig över att det skulle intressera även vuxna förstår jag inte.Alltså, är det bara jag som tycker att rätterna som finns på barnmenyerna låter jättetråkiga? Jag är lite chockad över att det finns vuxna som vill äta dem. Min dotter slutade beställa från barnmenyn när hon var 10 år. Om inte tidigare. För att hon ville ha lite godare och intressantare mat.
Faktiskt aldrig varit med om jag inte fått boka bord trots att jag endast beställer en förrätt. Ofta går jag ju inte ut ensam dock så det finns ändå någon som beställer en varmrätt liksom. Därför köper jag inte riktigt att det skulle vara ett problem att någon i ett sällskap vill beställa en barnportion. Sannolikheten för att det skulle komma sällskap på fyra pers som endast beställer barnportioner (som i någons exempel), i sådan utsträckning att det skulle bli ekonomiskt ohållbart ser jag som extremt liten?På många restauranger får man inte boka bord om inte alla beställer minst en varmrätt. Ofta är barnportioner dessutom prissatta som lockpriser och det brukar alltid stå "upp till 10/11/12 år" tydligt. De är alltså i princip subventionerade av att det finns en medföljande vuxen som beställer en vanlig vuxenvarmrätt.
Däremot tycker jag aldrig det är fel att fråga ändå och vill man verkligen ha det som kund så borde restaurangen kunna servera det, även om man får betala ett annat pris. Efter det kan man också lära sig vilka restauranger som är lite mer service-minded än andra.
Det har funnits på alla ställen jag och folk jag ätit med frågat om det.
Det är nog mest att svenskar skämms för att fråga för restaurangen verkar alltid ha en låda tillgänglig.
Jag tolkade inlägget som barnportion och inte barnmeny. Jag har också hört om folk som blir nekade att beställa en mindre portion, oavsett om de betalar fullpris eller ej.Alltså, är det bara jag som tycker att rätterna som finns på barnmenyerna låter jättetråkiga? Jag är lite chockad över att det finns vuxna som vill äta dem. Min dotter slutade beställa från barnmenyn när hon var 10 år. Om inte tidigare. För att hon ville ha lite godare och intressantare mat.
Jag har sett det ganska ofta, det betyder dock inte att man inte får beställa så om man kommer på drop bara att man inte får boka bord i förväg.Faktiskt aldrig varit med om jag inte fått boka bord trots att jag endast beställer en förrätt. Ofta går jag ju inte ut ensam dock så det finns ändå någon som beställer en varmrätt liksom. Därför köper jag inte riktigt att det skulle vara ett problem att någon i ett sällskap vill beställa en barnportion. Sannolikheten för att det skulle komma sällskap på fyra pers som endast beställer barnportioner (som i någons exempel), i sådan utsträckning att det skulle bli ekonomiskt ohållbart ser jag som extremt liten?
För 3-rätters krävs ofta lika många timmar, så det blir sällan. Beställer ofta förrätt och varmrätt, det är få desserter som tilltalar mitt intresse.Jag tycker definitivt att det oftast är alldeles för stora portioner och tycker att det hade varit så bra att få välja mellan två olika storlekar.
När jag är ute och äter vill jag äta tre rätters men orkar egentligen bara 2, särskilt nu när förrätterna är lika stora som huvudrätter var tidigare. Ofta syns det inte att jag ätit något av huvudrätten och jag känner mig tvungen att förklara att den var visst god men jag orkar inte mer, särskilt inte eftersom jag vill ha dessert.
Egentligen borde jag bara köpa förrätt och efterrätt, det hade rätt, storleksmässigt.
Jag är inte liten i maten, ska påpekas, jag äter oftast större portioner än mina kollegor på lunchen.
Men det är lite chockerande att man fastnar för något på den listan som godaste man kan välja när man går på restaurang (men det finns säkert restauranger där det relativt sett är ett bra val ). Som korv med pommes. Det är ju inte ens en maträtt. Men det beror också på att man lätt utgår från sitt eget tänkande.Men chockerande
Lite överdrivet.
Jag går på restaurang för att umgås och äta det jag tycker gott