Är det från typ... nu? Och han är typ.. .25 år nu? Vad är meningen med att se ut som 12 om man är 25 (och inte gillar 10 åriga flickor)? Tycker han är sliskig. Kanske harmlös, men helt klart en sliskgubbe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det från typ... nu? Och han är typ.. .25 år nu? Vad är meningen med att se ut som 12 om man är 25 (och inte gillar 10 åriga flickor)? Tycker han är sliskig. Kanske harmlös, men helt klart en sliskgubbe.
Känns kanon att någon som sålt stringtrosor med texten Team Pontus (med tillhörande produkttext i form av "En dag kanske du får visa upp dem för designern (Pontus) " till sina 10-åriga följare ska ut och göra gatorna trygga
(Ja, jag har rätt bra koll på den här jävla tjommen. En kompis 13-åriga dotter fick flera ursliskiga meddelanden från honom, innan hon inte särskilt vänligt och väldigt bestämt berättade för honom att han är alldeles för gammal och ful för henne )
Ahaa, det är inte ett begrepp som finns här i Finland, så jag tänkte direkt det handlade om meriter som typ: allt-i-allo på sommarö camping åren 2015-2020Merit = meritpoäng, dvs betyg.
Japp, det är från typ två dagar sedan. Från hans nya instagramkonto.Är det från typ... nu? Och han är typ.. .25 år nu? Vad är meningen med att se ut som 12 om man är 25 (och inte gillar 10 åriga flickor)? Tycker han är sliskig. Kanske harmlös, men helt klart en sliskgubbe.
Ja hon var inte särskilt lockad av honomHeja dottern!
Verkligen. Tack och lov att hans karriär är helt körd. Han har ju blivit utkastad från flera plattformar och det finns inte ett enda företag längre som vill att deras namn ska synas på hans kanaler.Vidrigt. Riktigt vidrigt.
Gillar enbart pga 13-åringens svar, såklart. För resten finns inte emoyis nog färgstarka.. jävla slime!Känns kanon att någon som sålt stringtrosor med texten Team Pontus (med tillhörande produkttext i form av "En dag kanske du får visa upp dem för designern (Pontus) " till sina 10-åriga följare ska ut och göra gatorna trygga
(Ja, jag har rätt bra koll på den här jävla tjommen. En kompis 13-åriga dotter fick flera ursliskiga meddelanden från honom, innan hon inte särskilt vänligt och väldigt bestämt berättade för honom att han är alldeles för gammal och ful för henne )
Det måste vara något nyuppfunnet engelskinspirerat (ungdoms?)språk att ordet har en betydelse som motsvarar urvalspoäng. Jag fattade inte heller och har aldrig hört det betyda annat än "kunskaper och erfarenheter" innan.Ahaa, det är inte ett begrepp som finns här i Finland, så jag tänkte direkt det handlade om meriter som typ: allt-i-allo på sommarö camping åren 2015-2020
Så tankarna vandrade ju vidare då till vad han skulle kunna tänks räkna som meriter.
"jaa du, jag har ju varit lite sådär på gränsen med vad som är riktigt lagligt, och så var det ju det där med den där skattesmällen. Så det där med lag och ordning har jag personliga erfarenheter av..."
Japp, det är från typ två dagar sedan. Från hans nya instagramkonto.
Gymnasiekurser på högre nivåer kan ge meritpoäng: https://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurserDet måste vara något nyuppfunnet engelskinspirerat (ungdoms?)språk att ordet har en betydelse som motsvarar urvalspoäng. Jag fattade inte heller och har aldrig hört det betyda annat än "kunskaper och erfarenheter" innan.
Det måste vara något nyuppfunnet engelskinspirerat (ungdoms?)språk att ordet har en betydelse som motsvarar urvalspoäng. Jag fattade inte heller och har aldrig hört det betyda annat än "kunskaper och erfarenheter" innan.
Gymnasiekurser på högre nivåer kan ge meritpoäng: https://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser
Som någon slags tillägg på att man varit extra duktig och som ökar en chanser till rätt program på Uni som jag förstått det hela... :/
Det verkar kommit kring mitt sista år så var inte infört på min skola då, tänker att @MiaMia tror att det var ett nytt ord på själva urvalspoängen (eller vad det nu heter, snittet). Att ta extra kurser för att det ses bra för framtiden är för mig"extra duktigt" men nu är det väl normaliserat i att folk ska läsa dessa kurserNja, meritpoäng hette det redan när jag gick i gymnasiet och det var nästan 15 år sedan (fast det kanske räknas som "nyligen" förstås, beroende på ens referensramar). Det var väldigt vanligt att folk valde att läsa lite moderna språk, extra matte eller engelska för att få meritpoäng och det var definitivt inte något som bara de högt satsande eleverna gjorde enligt min uppfattning. För mig innebar det att jag fortsatte med franskastudierna jag haft på högstadiet till exempel, vilket var något jag inte automatiskt hade fått göra inom ramen för det gymnasieprogram jag gick.
I det sammanhanget tycker jag det kan falla inom den "klassiska" betydelsen av meriter. Det är att ha kunskap inom vissa ämnen som anses värdefulla det handlar om, inte en värderingsskala på det sättet som betygssättningen. Jag relaterade till det @Sharpless skrev att merit=betyg.Det verkar kommit kring mitt sista år så var inte infört på min skola då, tänker att @MiaMia tror att det var ett nytt ord på själva urvalspoängen (eller vad det nu heter, snittet). Att ta extra kurser för att det ses bra för framtiden är för mig"extra duktigt" men nu är det väl normaliserat i att folk ska läsa dessa kurser