Ponnytiden

Sv: Ponnytiden

Jo jag vet att den första bröt benet men hon hade köpt en ny nu men hann inte fråga vad det var för en ..

Haha ramla av med flit i ett SM.. knas!! Fast de stämmer..hon verkade inte så himla ledsen över de :D

vad gör garp nu ?

Garp är kvar hos Jonna Friman utanför Huskvarna, tror det är någon annan som rider honom mest för husbehov.... Bella har en inställning till livet att man inte ska bryta ihop :rofl: Men hon saknar Patrik:love: :love: :love:

mm Patrik var en mysig ponny.
Garp var otroligt fin han oxå och minns när bella och jag möttes i örebro o de inte gick bra i hoppningen för henne o Garp för han hade lyssnat på henne :rofl:
patrik gjorde tydligen som han ville medan garp hoppa o stannade när bella sa till..så de gick ju inte så bra den gången :D

vet du om emma har någon hemsida ?

Min styvsyster bodde i Ljusdal och tävlade fälttävlan där på 70-talet. Ponnyn var vit och hette något som liknar ett godisnamn. Godis som liknar mentos fast ett kortare namn... Bra förklarat! :)

Eller det var kanske brio... hmmm!

Åh du vet vem jag menar...

Mona heter hon i förnamn. Tror att han såldes och sen avlivades. Vet dock inte varför han avlivades. Du kanske vet? Kände du till Mona också?

jag var inte med på den tiden..var inte ens påtänkt då ;)
Men har läst om Brio och alla andra duktiga tävlingsponnier som fanns i ljusdal på den tiden .

Mona känner ja inte igen dock men mamma vet säkert vem de är :)

Ja precis, så hette hon ja! Den hästen skulle jag ev ha lånat/köpt :p

nej de var ett häfte som klubben snickrade ihop i samband med något jubileum eller när vi flyttade till den nya anläggningen (1992).

kan leta efter de där häftet o kolla..
jag återkommer med info :D annars kan ja ju kolla med mamma eller andra som var aktiva på den tiden om dom vet något. jag var ju som sagt inte född då :p

Tack det vore jättesnällt! PM:a mig om du hittar något, glömmer nog antagligen bort denna tråd.

Emma som har Patrik VI har köpt en Storhäst från Örebro. De ska debutera i Hofors 9-10 Juni. Han heter Highlander och kallas Higge.

Jag har alltid gillat cross. tycker han är en otroligt häftig o fin ponny.

Bea såldes efter SM guldet till hofors o var 2.a eller 3.a på SM där samma år som diana o crossen var 3.a.. var de 2000 tro ?
sen såldes den till bollnäs o har gått med 2 ryttare där.
Tror hon var skadad innan hon såldes till bollnäs. något problem med vitaminer,blodet eller nå sånt.

Bettibets vet säkert mera om de eftersom de var samma klubb.

Klart att jag vet.. Flickorna hette Thorslund och Sara tog SM silver 2000 (när Piazon vann som nu finns i Hofors och skall bli FT-ponny igen) Sen skulle de hårdsatsa :crazy: på dressyren för Tysk tränare och då blev den ena dressyr ryttare och den andra la av.... Bea såldes till Emelie som rider henne nu, men reds i början av Sara Dahlin som har Djupviks Gabriel Guld medans Emelie var för liten för henne. Emma o Patric o Garp mfl har ju andra hunnit att reda ut så det hoppar jag över

tänk att jag funderade på vad tusan dom hette i efternamn men där kom de.. tusen tack!!

Vet du vad som hände med den underbara hingsten som storasyster thorslund hade... MacIntosh tror jag den hette.

tänk att jag funderade på vad tusan dom hette i efternamn men där kom de.. tusen tack!!

Vet du vad som hände med den underbara hingsten som storasyster thorslund hade... MacIntosh tror jag den hette.

Den lille dyrgripen som den tyska tränaren fixade från B-stuteriet blev för vild :o , kastrerades men funkade ändå inte så den såldes neröver nånstans har inte sett den sen

Hon har gått MSVA med Malin, minns inte vad hon heter i efternamn. sen MSV B när dom tog bort MSVA.
Det är roligt att se henne vara ute igen:)
Om allt går bra kommer Cross ut snart också.. roligt!=)

Bra att ja läser igenom tråden innan ja svarar;)
Svaret hade ju redan varit uppe. Men men de skadar juh inte att skriva det igen..

Ja Silver är pansionerad, hörde att han finns någonstans i jämtland, går bara hemma och myser:)

va synd. Den hingsten var ju bara för underbar.
Men minns att den försvann o sen hörde man ingenting om den. Kan den ha vuxit över ponnymåttet tro?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 147
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 912
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar