Ponnytiden

Sv: Ponnytiden

Är det ingen som minns Hilding Wilding? :)

Några andra som har vart med ett x antal år är ju Airwalk Binney, Flying Lady, Mustang och Munsboro Little Grey (bara några jag kom att tänka på just nu!)

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*

Jag red fälttävlan på ponny mellan åren 1989-1993. Min b-ponny hette Finalist, min c-ponny Zebonny och min d-ponny Urmina.

Jo hilding wilding.. superfin ponny som ofta hade tidsfel i terrängen , om ja minns rätt.
tävlades väl för leksand på min tid.

Binney, Lady och little grey tävlades oxå på min tid men har sen dess bytt ryttare ett antal gånger.

Är det ingen som minns Hilding Wilding? :)

Några andra som har vart med ett x antal år är ju Airwalk Binney, Flying Lady, Mustang och Munsboro Little Grey (bara några jag kom att tänka på just nu!)

Ja å många många fler...Fendi, Fakir, Jolly Roger ah det finns ju hur många fina ponnyer som helst som hängt med i massa år :) kul..

en annan ponny är ju Star Li.
Fanns en ponny som hette Boyfriend som ja tävlade mot flera ggr.. en skimmel som hade en ryttare som hette caroline tror jag.
En annan ponny var Tolouse II (kanske III) som gick SM -01 o sen tror ja gick mest dressyr efter de.
Borgstrand Blixt hette ryttaren.

en annan ponny är ju Star Li.
Fanns en ponny som hette Boyfriend som ja tävlade mot flera ggr.. en skimmel som hade en ryttare som hette caroline tror jag.
En annan ponny var Tolouse II (kanske III) som gick SM -01 o sen tror ja gick mest dressyr efter de.
Borgstrand Blixt hette ryttaren.

Japp Star-Li var det Christine Lundin som tävlade, sen köpte Sofia Ridderstad han, som även hade Ballymore Lucador

Japp, det är den Hildingen ;) SÅ FIN! jajamen, den tid jag kommer ihåg honom (är ju själv bara -90:a) så tävlade iallafall Emma Johansson honom för Leksand! :D

MUMS! hon kanske fastnade i dressyrgalopp runt banan, därför gick det sakta? :devil: fniss :)

haha kanske de!
Tror att den gick fälttävlan med dennya tjejen i sthlm oxå o då höll den tiden bättre. så de var nog emma som red den lite försiktigti terrängen.
Den var ju inte sååå gammal när emma hade den så hon tänkte kanske på utb. biten.. men ja vet inte. Ponnyn var iaf väldigt charmig o vilding passade kanske inte så bra :D

Haha! Hildings mamma stod i stallet där jag höll till, ponnyn jag tävlade och Maywind ägdes av samma ägare (oj vad krångligt jag skrev!)

Hur länge har Mustang varit med??

Det är någon mer jag tänker på som jag *damn* inte kan komma på!

den ja tänker på när ja ser siljansnäs o dalarna är Kid Cooper.
Vilken kämpe :bow:

förresten , hästen ja brukade tävla flyttar ner till siljansnäs idag ;) Ska stå hos uffe.

Hilding minns jag, tränade med hon som köpte honom här nere i sthlm, tror hon också red iaf minst MsvB på honom, kanske SM? Jag tror att han såldes till Vaxholm, eller så var det hennes andra, hon hade 2 gulingar.

den ja tänker på när ja ser siljansnäs o dalarna är Kid Cooper.
Vilken kämpe :bow:

förresten , hästen ja brukade tävla flyttar ner till siljansnäs idag ;) Ska stå hos uffe.

Kid Cooper är ingen jag minns.. Berätta mer! :D

Åh, är det Delhi eller Bruno du menar? Står nämligen i Uffes stall själv :)

Kid Cooper är ingen jag minns.. Berätta mer! :D

Åh, är det Delhi eller Bruno du menar? Står nämligen i Uffes stall själv :)

Men snälla du... vad är du för dalkulla:D Systrarna Jacobsson tävlade visserligen för Aspeboda men måste väl vunnit typ 15 DM :angel: i Dalarna. Han såldes sen till Teodor Wahren och gick bl.a NM. Finns kvar i Mantorpstrakten som läromästare vad jag vet

Ja precis, de två är de.
Delhi är den jag tävlat (135 hoppning) och bruno brukade jag trimma dressyr på men inte tävlat eftersom ja inte får rida ponny!

Kid Cooper har bettibets redan berättat om såg ja. En skäck , lite grövre modell .

Då tar jag som gotlänning och berättar lite om Fakir.

Systrarna Larsson köpte honom som ungponny och nyss inriden. Malin tävlade honom en del med bla brons (?) på SM, kan det ha varit 1996?
Ida red honom sedan tom 2001. Hon hann med 2 SM-guld, något NM-guld, 2:a prins Carl Philips pris mm. och 3 EM (98, 99, 01. Tackade nej 00 då det var i Spanien). Han såldes sedan till Emelie Håkansson som red 1 EM på honom. Därefter såldes han till Tyskland och en liten kille som tävlade honom. Vet inte om han är såld vidare.

Hoppas jag fått alla årtal rätt...

Men snälla du... vad är du för dalkulla:D Systrarna Jacobsson tävlade visserligen för Aspeboda men måste väl vunnit typ 15 DM :angel: i Dalarna. Han såldes sen till Teodor Wahren och gick bl.a NM. Finns kvar i Mantorpstrakten som läromästare vad jag vet

haha, åren innan 1990 eller? ;) för jag är själv bara 17, så jag har ju inte vart med såååå mycket på äldre dagar :P

sist ja såg Kid Cooper med jakobsson var i leksand 2001 tror jag.
Men de var runt 1995-2005 som han har varit i farten mest skulle jag tippa.

KL

Ingen som minns min ponny? Han är f.d. ft-ponny, Marcules heter han. Vore kul att höra vad han gjort, har inte fått det helt klart än. Har för mig att han gått MSV B iaf... Borde ha gått ft på 90-talet och kanske 00-01, vet inte när han skadade sig men han blev iaf dressyrponny p.g.a knäskada.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 912
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2