Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förhäxningen är en bonus och den påverkas inte.
Förhäxningen är en bonus och den påverkas inte.
Jag tror inte att ulvarna velat ha en ulv att ha fördelen förhäxning - det är ju rätt troligt att den blinda skulle välja att avlyssna den som har den fördelen (typ sia) och då ryker ju den rätt kvickt. Om den tanken stämmer så bör inte bsf, Klara och Hedinn sitta i lyan tillsammans. Inte heller Snurrfian, Klara och Derring-Do borde vara i lyan tillsammans (enligt den teorin).
Det enda som känns någorlunda "säkert" är väl att copycaten bör ha nominerat ulven den kände till.
Cirkus är först ut efter DL:et med denna kommentaren. Påhejad av mig() och även Snurris är tidigt med på detta.Jag noterar att Q hellre röstade på caisa än rädda sig själv genom en röst på EmmaN. Det känns som ett testamente att hon visste något om caisa - jag tror hon avlyssnat henne helt enkelt.
När menar du att hon skulle ha outat sig? Det var ju rätt klart att hon hade flest röster när dl var slut, även om en liten chans till förhäxning+lottning kunde ha gett ett annorlunda utfall. Jag gissar att hon inte tänkte på det och redan gett upp.
Hon kanske litade på ängeln om det varit så.
Jag tror fortfarande på Snurris som ulv/copycat. Är Snurris copycat tror jag DD är ulv, annars har jag inga speciella misstankar mot DD.
Mina tidigare teorier om dig och nu det jag tror var en tabbe från din sida gör att jag även misstänker dig som möjlig ulv.
Klara har jag känt mig misstänksam mot ett tag utan att kunna sätta fingret på det.
För hela originalinlägget: #280
Jag kommer inte ta upp de spelare jag inte har några större misstankar mot nu, utan fokuserar på de jag tycker är skummast.
Hemlig har 17 inlägg
Röstar på derring-do då hon tror att derring-do kanske vet att Q är ond för att de är i lyan ihop (båda vet vi nu är goda). Missar andra lynch, men röstar i efterhand på EmmaN. Tryggt, då det är den enda som var aktuell vars roll vi inte vet än. Men jag vet inte om man kan läsa ut så mycket ur det.
Nominerar Ferrari för att hon behöver hjälp att komma upp i sadeln.
Jag har inte jättemycket att gå på vad gäller hemlig, hon känns... hemlig. Ulv som smyger med lite bakom kulisserna?
Hedinn har 17 inlägg.
Nominerar EmmaN för att hon verkar vara en vettig hästägare.
Röstar på Q för att hon inte känner till Soft kitty. Hakar på Cirkus teori och röstar på EmmaN i nästa DL.
Igår blev jag orolig av att hon hade så få inlägg, hon har ökat på dem men jag tycker inte hon varit så aktiv i leken. Och då menar jag inte inläggsmässigt. Hedinn brukar komma med egna tankar och idéer, och jag tycker mest hon tycks glida med och haka på teorier jag själv tycker är enkla. Det gör att jag tycker hon är en potentiell ulv. Utan att alls vara säker.
Bollen__ har 10 inlägg.
Nominerar Snurrfian eftersom hon inte hittar sin ponny.
Röstar på Habina eftesrom hon har hästar och inte en ponny.
Röstar på mig med en (i mina ögon) tunn teori #362, hon tycker att Snurris har intressanta tankar... Vad jag tycker om Snurris tankar kan läsas längre ner.
I regel har egentligen Bollen__ för få inlägg för att jag ska kunna greppa henne. Rösten på Habina skulle kunna vara en alibiröst, den kom sent och strax innan Lobelias röst på Habina så hon trodde kanske inte att Habina skulle få någon mer röst. Eller så är hon god.
BSF har 47 inlägg
Lyfter med Q fram lite möjliga scenarion kring förhäxningsvinsten.
Gör en sammanställning på deltagarbreven som kommit under första dagen, tycker de som verkar ha stridstränade ponnier är potentiella nästlare.
Nominerar Hedinn, tror Enok bara missförstått heddan.
Röstar på Hemlig då dennes ponny tycks kunna kampsport och då kanske försöker skrämma bort övriga ponnier från programmet. (#113)
Blir röstad på av onda Habina för att hon glömde henne i sin sammanställning av deltagarbrev.
Kan Habina ha röstat på en kollega för att det är enklare än att teoria om någon man vet/tror är god? I värsta fall hade hon fått alibi om BSF blivit lynchad och visat sig vara ulv. Åh andra sidan var det inte många teorier av väldigt hög kvalitet iförsta DL så just att det skulle vara svårt att teori om en icke-kollega är kanske inte så troligt.
Möjligen lite misstänkt att hon missade att Snurris pratat om Ferrari tidigare. Det är lätt att slarvläsa när man har facit i hand. Jag reagerade också på att hon inte tyckte Habinas nominering gav någonting. Och att hon så tvärsäkert skrev att lyan visste att de blivit avlyssnade första nattDL (#392) skulle möjligen kunna vara en tabbe... Jag är inte övertygad, men helt klart misstänkt.
Snurrfian har inte kört vilse! Har 20 inlägg varav ett deltagarbrev.
Tycker derring-dos klipp med zombidödar-tränad häst är skumt.
Nominerar Klara som hon tror behöver hjälp med sin flodhäst.
Röstar på mig genom att ta upp derring-dos (som jag uppfattade det) kasserade teori om att jag försökte vinka till lyan om att jag hade en roll som krävde att jag behövde välja.
-Noterar att hon inte bara nominerar samma person som derring-do utan också rakt av använder sig av hennes teori. Försök att "vinka" till lyan? Fast varför då teoria om att derring-do är skum för zombiedödar-klippet?-
Uppenbarligen inte copycat som försökte vinka till derring-do iaf!
Möjligen att hon kan vara copycat om Klara är ulv, men om Snurris är ond gissar jag nog hellre på ulv nu då jag inte har några superstarka misstankar mot Klara.
Jag skrev lite ytterligare tankar i röstinlägget #351, bland annat att det är lättare att med facit i hand låna andras teorier än att skriva egna och att det kännst som att hon lägger ord i munnen på mig ibland. Hennes röst på mig #358 känns som en typisk hämndröst, ja, hon tyckte något jag skrev lät vettigt, men det innebär ju inte att jag direkt slutar misstänka henne? Speciellt när inlägget hon refererar till kändes halvt inställsamt (som i att hon höll med mig) och halvt som ett försök att så misstanke. Men jag funderar också på om en ond Snurris hämndröstat på det sättet, och jag har i åtanke att jag _brukar_ reagerar på Snurrfian också... Så jag vet inte om gårdagen egentligen talar till hennes fördel eller inte.
En annan tanke: Nu har jag gått igenom Qs inlägg efter nattDL, hon pratade mycket om och hade funderingar kring copycat:en. Jag undrar lite om hon inte fick en kommentar om den om hon avlyssnade lyan? Jag har ju varit på tapeten som möjlig copycat sen det uppdagades att Habina var ond, men en lya hade ju vetat att den jag nominerade var ulv innan lynch så möjligt att de trodde jag var copycat och skrivit något som kunde härledas dit.
Tanke 2 efter att ha läst igenom Qs inlägg.
Nej? Hon skrev inte speciellt mycket OT alls? Hon skrev flera inlägg med funderingar kring copycat:en, bland annat vilket val den skulle kunnat tänkas gjort och hur det hade fungerat. Det tycker inte jag är OT när vi letar efter den rollen? Hon svarade dessutom på andras icke-OT-inlägg. Detta tyckte jag var underligt när du i igår i inlägg #401 skrev att du skulle kolla Qs inlägg... Det är enkelt att inte gå tillbaka och leta när man har facit. Eller så var du kanske inte så intresserad för du kanske visste vem som var copycat redan?
Jag kan faktiskt se BSF som copycat och Hedinn i lyan i det fallet, BSF nominerade Hedinn också. Och nominerade gjorde hon först av alla, och var det inte BSF (rätta mig om jag har fel) som skrev att hon trodde copycat:en borde ha lagt en tidig nominering? Ytterligare en hint till lyan?
Har fetat det jag tycker är intressant.Tanke 3 efter att ha gått igenom Qs inlägg:
Det var mycket snack kring att copycat:en kanske valt ängel eller spion att härma. Jag förstår inte riktigt varför? Vore inte tjuven det smartaste valet att välja om man vill ställa till så mycket oreda som möjligt? Den fungerar ju inte bara som sia utan den snor ju också förmågan för en natt?
Hade den valt den blinda att kopiera så hade den... vaddå? Lyssnat på goda lyan? Lyssnat på onda? Oavsett så hade den kunnat använda sin förmåga 2 nätter, sen skulle det vara "över".
Hade den valt ängel så skulle den kunna hjälpa lyan förutsatt att den kunde gissa vilken person den riktiga ängeln skulle skydda, annars uppfattar jag det som att dennes förmåga skulle vara tämligen oanvändbar annat än för att förvirra den riktiga spionen.
Ja, då skulle det kunna vara en bra grej med att kopiera spionen. Men... hur mycket kan en ond specialroll hjälpa lyan med spioninfo? En hel del absolut, förutsatt att den får användbar info, att lyan hittar den och att lyan verkligen litar på att de hittat rätt.
Som tjuv kan copycat:en sia resten av spelarna, natt för natt. Och råkar den sno käket får den reda på ytterligare en i lyan och även om det skulle vara vanskligt så hade den kanske kunnat lista ut någon som med sannolikhet var god för nattkäket.
Eller tänker jag helt galet?
Inte vill se olika scenarion? Jag tycker det är det jag ägnat eftermiddagen åt?Snurrfian röstar på BSF i och med att jag tror att Caisa visste något om BSF och därför la sin röst på henne igår, jag tycker dessutom att BSF känns lite avslagen i sina funderingar och inte riktigt vill se alla olika scenarion.
Och EMmAn kan vara ond hon med. copycat kanske mtp hennes nominering av Lobelia...Inte vill se olika scenarion? Jag tycker det är det jag ägnat eftermiddagen åt?
Du kan vara ond.
Klara kan vara ond (vilket skulle kunna förklara Q's offer)
Cirkus kan vara ond och försöka lura skjortan av oss (tyckte det kändes sådär att hon hängde fast vid att det skulle ha varit en god som tuvat käket så länge)
Hedinn kan vara ond - och blivit bestulen av cc.
Ferrari kan vara ond - har inte riktigt reagerat på henne, men just därför kanske...
bollen__ flugit under min radar - kan även hon vara ond.
I och med cc's käk ligger vi lite bättre till men vi skulle behöva få ut minst en ulv ikväll. Så jag hoppas att du tittar in igen och kan tänka dig att ändra din röst
Hur menar du?Tack!
Det borde betyda att om Hedinn blev bestulen av CC vid första möjligheten så vet CC var Hedinn står.
Jag var ju tidigt inne på att ulvarna inte nominerat en kollega just för risken att kollegan i så fall skulle bli avslöjad av en "sia" (innan jag fattat hur den blinda funkat). Nu är jag faktiskt lite tillbaka i den tanken. Även om det inte finns någon sia så fanns ju tjuven och dens möjlighet att avslöja den som fick förhäxningens tillhörighet (nu dog ju tjuven utan att ha valt att kolla upp (tjuva) av Hedinn) men tanken kom tillbaka till mig.
Här är det gamla inlägget
Det här är ett annat gammalt inlägg som jag hittade när jag grävde och det skaver ju litegrann faktiskt. I det läget när hon skrev det så var den enda vi visste som hade nominerat en känd ulv Caisa tidiga misstankar på en vi vet var god.
Edit: Tror jag kom på hur du tänker, @cirkusHur menar du?
Det var den enda tanken som dök upp hos mig att copycaten skulle göra, tills du lanserade teorin om att copycaten kan ha följt ulven den kände till.
Menar du att copycaten, om den stulit av mig, någonstans skulle ha försökt få fram min roll? På vilket sätt, och varför?
Eller tänker du dig att jag skulle vara copycaten baserat på det?
Hur menar du?
Det var den enda tanken som dök upp hos mig att copycaten skulle göra, tills du lanserade teorin om att copycaten kan ha följt ulven den kände till.
Menar du att copycaten, om den stulit av mig, någonstans skulle ha försökt få fram min roll? På vilket sätt, och varför?
Eller tänker du dig att jag skulle vara copycaten baserat på det?
Edit: Tror jag kom på hur du tänker, @cirkus
Om copycaten stal käket av en ulv efter den stulit från mig, borde den valt att käka mig?
Från rollbeskrivningen:
Ficktjuv - kan stjäla varje natt. Käket kan bara stjälas en gång.
Alltså, om det var copycaten som stal käket och käkade hemlig så kan den inte ha stulit från en ulv tidigare.
Ja, där skrev jag ju dock att det fanns ganska många andra möjliga som copycat baserat på det, just för att Habina knappast var ensam ulv. Sen ja, borde jag kanske tänkt till lite mer innan jag skrev så, men det var verkligen det enda scenariot jag kom att tänka på då!Jag reagerade på just formuleringen "det enda som känns "säkert" - och i det läget var ju Caisa den enda som nominerat en ulv.
Det jar hela tiden försöker verifiera om dig är ifall du blev bestulen första chansen CC kunde stjäla saker och den fick veta att du var ulv - vem hade den valt att käka då? Antagligen någon den så säkert som möjligt trodde var god, det var DD som rök - hemlig röstade på henne och CC lär ju inte ha trott att hemlig var ulv - så varför välja DD att käka (i det scenariot) det får jag inte ihop. Så jag lutar åt att du kanske inte är ulv i allafall.
Jag har förresten inte prövat tanken med dig som CC
Ja, där skrev jag ju dock att det fanns ganska många andra möjliga som copycat baserat på det, just för att Habina knappast var ensam ulv. Sen ja, borde jag kanske tänkt till lite mer innan jag skrev så, men det var verkligen det enda scenariot jag kom att tänka på då!
Haha, fritt fram att pröva den tanken också!
får jag röstaRöstlista - Dubbellynch - 21:30
18:02 Snurrfian röstar på BSF
Någon mer som röstat?