Ponnyakuten (Ulvspel)

Att godförklara Hedinn för att CC borde ha tjuvat från H tidigare. Tror cirkus kom upp med den idén.
/paranoid BSF som ser ulvar och CCs i var hörn just nu.

Nä, inte godförklarat - verkligen inte. Hon är definitivt en kandidat till att vara CC.
Men jag måste fundera en vända till på henne som den ulven som CC kände till.

Nej, det tror jag inte att jag har gjort? Inte vad jag har något minne av i alla fall, men hittar du något sånt så citera gärna så kan jag förhoppningsvis svara på hur jag tänkte, men har svårt att tro att jag skulle fått för mig nåt sånt.
Nä, det jag hittade som jag tror att jag tänkte på var ytterligare en kommentar om att det inte var rimligt tidsmässigt. Så det var nog jag som mindes fel där.

@Ferrari - du har rätt (tror jag, min skalle går typ i spinn) Hedinn kan ha varit den kända ulven. Undrar då om CC nominerade sin ulv. I så fall är bsf och Klara möjliga CC.

Lever gör:
Blacksmithfarm
bollen__
Cirkus/Bumpo
EmmaN
Ferrari
Hedinn
Klara
Snurrfian

Jag känner mig helt förvirrad.
Det bör vara 3 onda kvar varav 1 är copycaten, som fungerar som tjuv (är jag typ helt säker på).

Jag tycker ju att Blacksmithfarm har kommit med rätt mycket bra grejer idag. Hon försöker åtminstone bena i detta och jag tycker vi kommer fram till ganska liknande slutsatser. Det betyder dock inte att hon nödvändigtvis är god, men letandet gör i allafall att hon *känns* god, fast jag vet inte alls. Nu har jag insett att hon är möjlig CC om Hedinn är den kända ulven så kan hon ha varit den som nominerade "sin" ulv.

Om Hedinn är ulv så är hon den "kända" ulven. Hon kan också vara CC Hon nominerar EmmaN och enligt sin egen (och flera andras) tankegångar *kan* CC harnominerat sin ulv. Det som blir lite awkward där är att hon la tredjerösten på EmmaN i DL2. Det talar emot Hedinn som CC med det scenariot om hur CC kan ha visat sig. Finns säkert andra varianter. Det som ändå talar emot Hedinn är att ulvarna inte käkat henne (de borde försökt käka henne med avseende på hennes förmåga - eller så var det hon som var tilltänkt käk inatt).

EmmaN har jag ju varit skeptisk mot redan i DL2. Då fick min röst två snabba efterföljare, men inte fler. Det gör att jag känner mig lite skeptisk till EmmaN fortfarande. Jag tänker att om hon varit god (som lyan inte misstänkt för CC) så kanske lyan sett en chans till ett drev där, men jag tror de kan ha blivit osäkra efter de tre rösterna på henne. Men lynchen vände efter att två alternativa kandidater dykt upp. Caisa och Q - bägge var goda. (Q hade en röst innan, men den kom ifrån en vi vet är god). Jag tror fortfarande mer på EmmaN som CC än som ulv fortfarande och då är det med tanken att hon röstade som sin ulv i DL1.

Snurrfian - hon gör mig nervös. Hon teoriar väldigt sparsmakat och jag tror inte att Caisa hade någon information om BSF som gjorde hennes sista insats till ett testamente att lita på. Det känns för enkelt. Sen hennes envisa röstande på Caisa - hade en ond Snurrfian verkligen gjort det?

Bollen__ hon röstade på Habina i DL1. Det är inget alibi och nånting som en ond bollen__ lätt hade kunnat göra. Tror inte hon är i lyan med Klara, då hade inte Klara lagt en andraröst på bollen__ i DL1. Jag tycker det är lite få teorier från henne - är hon en ulv som inte vill avslöja något?

Klara - gaaahhh. Om bollen__ är god så kan Klara mycket väl vara i lyan. Hon nominerade Hedinn och om min teori stämmer att lyan inte ville nomiinera sina och Hedinn är nog den jag i allafall inte tror är i lyan (men kan vara CC). Hon la en tredjeröst på Q i DL2. Asså - det finns inte nånting som riktigt talar för att Klara är god.

Ferrari. Här är en som helt flutit under min radar. Hon nominerar Q.
Hennes röster är LenaH, Hedinn och sen missad röst. Det kan dölja sig en ulv här. Jag hittar inte nånting här heller som gör att hon borde vara god. Möjligen då att hon var uppe till lottning i DL1 och att nån kollega kanske velat rädda henne, men det är alltid utstickande och blir alltid granskat. Det var EmmaN (potentiell CC) och LenaH som röstade på henne.

jag skulle kunna rösta på precis vem som helst av alla...

@Ferrari - du har rätt (tror jag, min skalle går typ i spinn) Hedinn kan ha varit den kända ulven. Undrar då om CC nominerade sin ulv. I så fall är bsf och Klara möjliga CC.

Tur att jag har rätt för en gångs skull. Reagerade mest på att det sades att Hedinn inte kunde vara ulv, så var därför jag påpekade det. Och skulle Hedinn vara ulv så kan ju Bsf och Klara passa in som cc utifrån att cc skulle nominerat sin ulv.

Känns lite som att ulvarna borde käkat Hedinn om hon inte var ulv. För att bli av med hennes vinst i ryktpåsen.

En annan tanke jag har är...

Av dom tre som hängde löst i dl 2. Caisa, Quarter och EmmaN så lever bara sistnämnda. Hade vi sån otur att det var tre goda uppe för lynch den dagen eller kan EmmaN vara ond? Känns ju som om vi statistiskt sett borde haft uppe någon ond för lunch i dl2.

Nä, jag behöver göra en @Klara (ta en dusch) - så det är väl säkrast att jag röstar först.

På vem? Jag är inne på @cirkus spår = vem som helst kan vara ond.

Men jag tror jag går på lite magkänsla och @hemlig s teoriinlägg där hon var neutral till i princip alla nu levande utom Snurris (och lite Hedinn). Tänker att det kanske var alibi?
+ att Snurrfian hänger på Caisas röst - Q's testamente var fel. Vad får henne att tro att Caisas är bättre??

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Röstlista - Dubbellynch - 21:30
18:02 Snurrfian röstar på BSF
21:03 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

Hänger löst gör:

Bsf: 1
Snurrfian: 1

Senast ändrad:
Teoriinlägg från Snurrfian idag:
Blacksmithfarm är den som jag tror att Caisa pekar ut som ulv vilket gör att jag kommer att följa det jag upplever som Caisa testamente. Sammantaget med att jag inte tycker att BSF har kommit med så mycket matnyttiga teorier överhuvudtaget. Hon hänger fast vid lite olika teorier som i stort sett alla mynnar ut i att jag skulle vara ond.

bollen__ känns en aning anonym för mig fortfarande, men samtidigt så hittar jag inget som gör att jag håller henne som misstänkt heller.

Cirkus/Bumpo skulle jag vilja hålla som god eftersom det känns som om hon vänder och vrider på alla stenar, samtidigt kan hon göra det som ond också och jag har egentligen inget som gör att jag med säkerhet kan hålla henne åt ena eller andra hållet.

EmmaN- vet jag inte heller var jag har, möjligtvis skulle det kunna tala för att hon har en viktig god roll så som Q agerade, men samtidigt så kan det lika gärna vara så att hon är ond

Ferrari- hänger sig gärna fast i att jag skulle vara CC i och med att en ulv blev käkad, jag vet dock att det inte är så och jag skulle gärna vilja se lite mer och andra tankar från Ferrari, lite som BSF att ständigt komma tillbaka till mig som ond utan att egentligen reflektera så mycket över andra.

Hedinn- kommer allt mer i sina funderingar, samtidigt vet jag inte vad det faktiskt betyder.

Klara- verkar å andra sidan vilja hålla mig åt det godare hållet vilket skrämmer mig en aning också, samtidigt så känns det som om hon liksom Cirkus vill vrida och vända på stenarna och hitta ulvar.

Snurrfian- lite tidsnöd de sista två dagarna och måste rösta tidigt idag, jag funderar även om i och med att det är en dubbellynch så kan lyan om det blir ett drev mot någon, även om det är en ulv enkelt kunna få ut en god i samma drag. Tillviss del skulle de bara kunna rösta som vanligt och när det närmar sig dl gå in och röständra och få ut någon tack vare att flera har röstat på samma. Frågan är lite vilka som har möjlighet att sitta vid dl och göra snabba röständringar, på samma sätt skulle en god kunna upptäcka en ulv eller två och få med sig någon mer god och få ut två ulvar.
Hon har tidigare lagt tre röster på Caisa. När Caisa åkte och visade sig vara spion så gick hon mot BSF som Caisa röstat på och "pekat ut som ond". Kanske är det så, behöver kolla mer noggrant på hur Caisa skrev runt BSF, hur mycket info hon verkar haft.

Ferrari verkar hon tänka lite samma kring, upplever att hon mest ser Snurrfian som ond och ingen annan, något jag inte upplevt? Ferrari har dessutom inte lagt någon röst på Snurrfian någon gång i leken, så därför funderar jag på varför Snurris känner sig så "jagad" av Ferrari? Är man ond brukar man väl kunna känna sig mer utpekad när någon misstänker en, men där behöver jag också kolla mer noggrant vad Ferrari skrivit kring Snurrfian för att kunna avgöra något.

EmmaN har jag ju varit skeptisk mot redan i DL2. Då fick min röst två snabba efterföljare, men inte fler. Det gör att jag känner mig lite skeptisk till EmmaN fortfarande. Jag tänker att om hon varit god (som lyan inte misstänkt för CC) så kanske lyan sett en chans till ett drev där, men jag tror de kan ha blivit osäkra efter de tre rösterna på henne. Men lynchen vände efter att två alternativa kandidater dykt upp. Caisa och Q - bägge var goda. (Q hade en röst innan, men den kom ifrån en vi vet är god). Jag tror fortfarande mer på EmmaN som CC än som ulv fortfarande och då är det med tanken att hon röstade som sin ulv i DL1

I DL1 röstade EmmaN på Ferrari så jag antar att du menar någon annan DL där? För annars var det LenaH som röstade på Ferrari och hon vet vi ju är god.

@Hedinn
Jag tycker inte Snurris känns ond. Men kommer nog alltid retas med henne av den anledningen att hon alltid är ond när någon annan ond blir käk. Mest från en retsam point of view. Men jag förundras av hur du läser in mina inlägg.

Jag velar. Känns risky med dubbellynch och inte ha något bättre att motivera en röst med såhär långt in i leken...

Jag har lite svårt att se varför Snurrfian skulle vara skum faktiskt.
Hon röstade tre gånger på Caisa - skulle hon verkligen göra det om hon var ond? Hennes tanke om att EmmaN kunde haft en viktig god roll som Q kände till är felaktig - varifrån skulle Q fått den infon? Hon dog ju innan något paket hade delats ut.

Har kikat på bollens och Emmas inlägg och jag blev inte ett dugg klokare. Bägge har varit väldigt anonyma.

Ferrari röstar på Hedinn
Då hon borde blivit käk om hon inte satt i lyan och med en tanke om att cc känner till just henne som ulv. Hon har flutit med på ett sätt jag inte riktigt väntat mig då hon har sin bonus från nomineringarna att bära runt på.

Sen tycker jag hon läser in saker i mina inlägg som inte fanns där. Bla har hon påpekat mer än en gång att jag fastnat vid hennes röst på EmmaN men jag har bara förklarat min tanke bakom rösten mer än en gång när den blivit ifrågasatt.

@Hedinn
Jag tycker inte Snurris känns ond. Men kommer nog alltid retas med henne av den anledningen att hon alltid är ond när någon annan ond blir käk. Mest från en retsam point of view. Men jag förundras av hur du läser in mina inlägg.
Va? Jag skrev ju utifrån vad Snurrfian skrev om dig i hennes inlägg jag citerade.

Snurrfian upplever att du misstänker henne och inte tittar så mycket på andra, jag har inte fått samma uppfattning och efter en snabb (med betoning på snabb, tiden rinner ju iväg nu!) genomgång hittar jag inte vad hon skulle reagera på. Ett och annat skämtsamt inlägg om att hon alltid är ond i vissa situationer, men inte att du främst skulle misstänkt henne.

Min poäng är alltså att jag blir osäker på Snurrfian utifrån det, inte på dig.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 374
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 566
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 769
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
29 896
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar