Ponnyakuten (Ulvspel)

Men i lynchen så var väl inte du uppe för lynch? Eller minns jag fel? Har inte röstlistorna framför mig nu utan skriver ur minnet. Jag tänkte att om hon valde mellan Caisa och EmmaN och fått den raden, så valde hon då Caisa? Iofs så borde hon fortfarande varit osäker på om det var Caisa eller du...hm.
Eller så fick Q helt enkelt hjärnsläpp! :D
Nej, jag var inte uppe för lynch. Det jag menar är (om du nu missförstått mig) är att om q fått en rad från lyan som lyder "jag röstade på bollen" så fanns det Caisa och mig att välja på. Q nämner inte mig alls, vilket hon borde ha gjort. Jag vet ju att hon inte kan ha fått den raden eftersom jag inte är i lyan.

TACK!

Det betyder att den som käkade hemlig vet om en annan ulv!
Hoppas att det var en god som fick tjuveri i ett paket för då känner den till en ulv

Smart! Nu är då frågan om det är copycaten eller någon annan som käkat? Tyvärr, av det jag hunnit läsa nu så verkar det inte synas några spår från någon som är säker på en ulv?

Känner att jag ligger efter, skulle behöva göra en rejäl genomgång av leken för att se om jag kan få rätsida på det hela. Så det är vad jag kommer ägna resten av eftermiddagen åt :)

Börar med lite uppdaterade listor:
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm
Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:48 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad
21:12 Snurrfian röstar på Caisalundblad
21:26 hemlig röstar på CaisaLundblad

21:36 Ferrari röstar på Caisa (ogiltig)

Blacksmithfarm nominerar Hedinn
Röstar på hemlig - EmmaN - CailsaLundblad
bollen__ nominerar Snurrfian
Röstar på Habina - CaisaLundblad - CaisaLundblad
Cirkus(bumpo) missar att nominera
Röstar på (DL1 missar) - EmmaN - CaisaLundblad
EmmaN nominerar Lobelia
Röstar på Ferrari - quarter4ever - CaisaLundblad
Ferrari nominerar quarter4ever
Röstar på LenaH - Hedinn - Missar (Caisa)
Hedinn nominerar EmmaN
Röstar på quarter4ever - EmmaN - CaisaLundblad
Klara nominerar Hedinn
Röstar på bollen__ - quarter4ever - CaisaLundblad
Snurrfian nominerar Klara
Röstar på CaisaLundblad - CaisaLundblad - CaisaLundblad

Och en liten sammanställning:
Vi var 15 från start. Högst troligt 5 onda och 10 goda.
4 ulvar + copycaten
ängel, deltidsspion, ficktjuv, den blinda + 6 bybor

Goda Lyan.
Kan ha skickat paket först DagDL2 och ytterligare ett DagDL3. Alltså totalt 2 paket uttdelade.
De kan dela ut:
  • en sia
  • ett beskydd
  • en förhäxning
  • en förtrollning
  • ett tjuveri

DL1
Lynch
LenaH var bybo
Käk
Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv
DL2
Lynch
quarter4ever var den blinda
1:a paketet delas ut.
Käk
Derring-Do var bybo
DL3
Lynch
CaisaLundblad var deltidsarbetande spion
2:a paketet delas ut
Käk
hemlig var ulv

Lever gör:
Blacksmithfarm
bollen__
Cirkus/Bumpo
EmmaN
Ferrari
Hedinn
Klara
Snurrfian

Bland oss finns då: 2 ulvar, en copycat, ängel och bybor.

Om copycaten var den som tjuvade käket - vilket är vad jag befarar. Då vet den kanske vilka resterande levande ulvar är? - om den ena var den den fick reda på och den andra den den stal ifrån.
Fast. Det kan ju lika gärna ha varit Habina som var den den visste om.

Hur kan du vara säker på att det inte är 3 ulvar + copycat?

Jag skrev högst upp i det du citerade att det "högst troligt" var 5-10 från start. Enligt den berömda tredjedelen.
Det var det jag baserade hela beräkningen i inlägget på.

Dessutom - om det vore så då hade de väl vunnit igår?
när vi var 9 kvar, innan hemlig åkte. Då hade de varit 5 onda mot 4 goda isf? Men de vann inte då. Så - det pekar ju mot max 4 ulvar från start?

Jag skrev högst upp i det du citerade att det "högst troligt" var 5-10 från start. Enligt den berömda tredjedelen.
Det var det jag baserade hela beräkningen i inlägget på.

Dessutom - om det vore så då hade de väl vunnit igår?
när vi var 9 kvar, innan hemlig åkte. Då hade de varit 5 onda mot 4 goda isf? Men de vann inte då. Så - det pekar ju mot max 4 ulvar från start?

Du har rätt O_o

Nej, jag var inte uppe för lynch. Det jag menar är (om du nu missförstått mig) är att om q fått en rad från lyan som lyder "jag röstade på bollen" så fanns det Caisa och mig att välja på. Q nämner inte mig alls, vilket hon borde ha gjort. Jag vet ju att hon inte kan ha fått den raden eftersom jag inte är i lyan.
Nej precis, jag kanske var otydlig men det var det jag menade att jag tyckte det var konstigt att hon isåfall endast fokuserade på Caisa om det var den raden hon hade fått. Det verkar ju inte likt Q som vänder och vrider på allt :)

Okej. Nu postar jag lite random vartefter jag går igenom leken.
s2
#36 EmmaN räknar fel på deltagarna. Hon skriver att vi är 16 fast vi är 15.
s3
#41 Klara undrar vart EmmaN fått 16 ifrån.

Kan det vara en kollega som rättar sin kumpan? Kan kan det, men det kan lika gärna inte vara det.

s8
#148 hemligs teoriinlägg:
  • Snurrfian - hemlig tror att hon kanske är ond utanför lyan
  • bollen__ - har inte skrivit tillräckligt
  • Ferrari - hon räknar upp vad som skett men kommenterar inte
  • Klara - samma som Ferrari,
  • Hedinn - undrar vilken färg Enok är - ulvgrå?
  • Jag - Som Ferrari
  • EmmaN - som Ferrari.
De som sticker ut här är då Snurrfian och Hedinn. De två har "ulvkommentarer" medan övriga inte har några direkta kommentarer mer än vad man skrivit.

#159 Snurrfian tar upp copycatinlägg
Hon säger att hemligsteori är fel, men att de andra två kanske stämmer?
De andra två citaten i inlägget är : Ferrari och Q - vi vet att Q var god så en koppling mellan dem fanns inte. Och så var det Caisa som vi också vet var god.

Så min tanke är här att det kanske är en bekräftelse på hemligs inlägg? Snurrfian är copycaten??

Det som talar emot det är min tidigare tanke om att copycaten tjuvat och käkat. Om ovan stämmer så borde inte Snurris ha käkat hemlig om Snurris vore CC.

Eller så är Snurris cc. Men visste inte om att Hemlig var ulv. Vore väl just likt Snurris att käka en av sina egna :devil::love:

Nästa tanke:
Vid DL1 slutade det mellan lottning mellan LenaH, Habina, Ferrari och bollen__
Den sista andrarösten kom mer än en halvtimma före DL. Jag tänker att lyan kanske inte brydde sig om att ha en ulv med i lottningen, men två eller till och med tre? Nja?

Det skulle kunna tala för att Ferrari och bollen__ inte är ulvar, kanske?

TACK!

Det betyder att den som käkade hemlig vet om en annan ulv!
Hoppas att det var en god som fick tjuveri i ett paket för då känner den till en ulv
Men är inte det lite väl vågat? Eller missförstår jag hur du tänker? Om en god fått tjuveri i paket, tjuvar av en ulv och chansar på att äta någon annan som blev hemlig och var ulv, är inte det en lite väl stor chansning sas? Det kunde ju lika gärna varit en god som blev käk då? annars får jag inte ihop det hur du tänker att den som tjuvat käket ska kunna känna till en levande ulv och inte "bara" hemlig.

Men är inte det lite väl vågat? Eller missförstår jag hur du tänker? Om en god fått tjuveri i paket, tjuvar av en ulv och chansar på att äta någon annan som blev hemlig och var ulv, är inte det en lite väl stor chansning sas? Det kunde ju lika gärna varit en god som blev käk då? annars får jag inte ihop det hur du tänker att den som tjuvat käket ska kunna känna till en levande ulv och inte "bara" hemlig.
Om den som tjuvade käkade samma som den tjuvade av hade den dött. Och ingen mer än hemlig dog ju. Så någon, antingen copycaten eller någon som fått paket från goda lyan, känner till ytterligare en ulvs identitet.

Om inte lyan valde att käka en av sina egna för att sätta griller i huvudet på oss. Och det känns ju inte direkt sannolikt.

jag spånar lite fritt

Om jag fått en tjuvförmåga hade jag nog valt att knycka något av den som alla vet har en specialförmåga för att kolla om den är ond eller god. Det gör att den första som borde vara bestulen är Hedinn. Det gäller både om tjuveriet kommit i paket eller om det var copycaten.

@Myrten @Artline
Om någon stjäl av en ulv men väljer att inte käka - vad händer då? Blir den käk som ulvarna valde?

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 579
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 188
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 027
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror