Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag tror att hon trodde mer på att Caisa var ond. Annars borde hon ha uttryckt större osäkerhet kring Caisa. Eventuellt till och med röstat på sig själv för att rädda Emma (om hon nu skulle varit säker på att Emma hade en viktig god roll). Hon borde ha förstått att vi skulle gå efter Caisa när hon gjorde som hon gjorde.
Jo, det känns ju som det mest logiska. Frågan är ju om det finns någon chans att räkna ut vilken rad hon kan ha fått som gjorde att hon misstänkte Caisa och man baserat på det kan hitta en ulv?

Jag börjar känna mig lite som Q nu (:D), skriver ut alla tankar jag har (men kanske lite ytligare) för jag är inte riktigt i skick för att ha allt i huvudet eller ens gå igenom allt på den nivån jag skulle vilja. :down: Så ber om ursäkt för "20 frågor".

Om vi då utgår från att Q hört något som kan ha fått henne att tro att Caisa kunde vara ond i den mån att hon undvek att rädda sig själv så känns det som om det har varit "jag har röstat på bollen_" . Att det skulle vara en avlyssning om nomineringen så känns det lite väl tveksamt till att Q skulle offrat sig själv.

Men dels de tankar som faktiskt fanns innan om Caisa som del i ulv/copycat vink och sen då om hon hört att en ulv röstat på Bollen. Då känns det som tillräckligt konkret för att Q skulle haka på det.

Så Klara ligger högt upp bland mina misstänkta. Skulle hon vara ulv så har vi då Habina, Hemlig och (Klara). Frågan är om det går att hitta något mer om man utgår från det.

Jag funderar vidare

Om hon fått raden
"jag har nominerat en ulv" så har vi dessa att välja på som potentiella kollegor i lyan. Samtidigt så känns det ju som en rätt korkad grej att göra - då outas ju två ulvar samtidigt till Q.

13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn

Om vi då utgår från att Q hört något som kan ha fått henne att tro att Caisa kunde vara ond i den mån att hon undvek att rädda sig själv så känns det som om det har varit "jag har röstat på bollen_" . Att det skulle vara en avlyssning om nomineringen så känns det lite väl tveksamt till att Q skulle offrat sig själv.

Men dels de tankar som faktiskt fanns innan om Caisa som del i ulv/copycat vink och sen då om hon hört att en ulv röstat på Bollen. Då känns det som tillräckligt konkret för att Q skulle haka på det.

Så Klara ligger högt upp bland mina misstänkta. Skulle hon vara ulv så har vi då Habina, Hemlig och (Klara). Frågan är om det går att hitta något mer om man utgår från det.
Nu har jag inte nomineringarna framför mig (eftersom du nämner det sambandet), men om hon gått raden: jag röstade på bollen, vad gör henne så säker på att det var Caisa? Hon borde då ändå uttryckt någon osäkerhet, vi var två som röstade på bollen.

Jag funderar vidare

Om hon fått raden
"jag har nominerat en ulv" så har vi dessa att välja på som potentiella kollegor i lyan. Samtidigt så känns det ju som en rätt korkad grej att göra - då outas ju två ulvar samtidigt till Q.

13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
Och ganska många alternativ, en sån rad bör väl inte ha fått Q till att bli såpass säker på någons ondska? Annars måste hon ju begått en rejäl tankevurpa.

Nu har jag inte nomineringarna framför mig (eftersom du nämner det sambandet), men om hon gått raden: jag röstade på bollen, vad gör henne så säker på att det var Caisa? Hon borde då ändå uttryckt någon osäkerhet, vi var två som röstade på bollen.

Du har helt klart en poäng i det du skriver. Men uppenbarligen så kände Q sig rätt säker på att Caisa var ond och det kom inte ur det blå. Om hon hört att "jag har nominerat en ond" så hade hon inte röstat på Caisa. Då hade hon röstat på EmmaN för att rädda sig själv för i det laget hade vi bara en känd ond. Mao ingen egentlig grund att stå på. Så känns mer troligt att hon hört något om röstningslistan och utifrån det som sagts att copycaten ev kan ha nominerat den ulven som hon fått info om. Och då finns det ju viss substans i det för 1. Caisa nominerade en ulv. 2 Caisa röstade på Bollen.

Du har helt klart en poäng i det du skriver. Men uppenbarligen så kände Q sig rätt säker på att Caisa var ond och det kom inte ur det blå. Om hon hört att "jag har nominerat en ond" så hade hon inte röstat på Caisa. Då hade hon röstat på EmmaN för att rädda sig själv för i det laget hade vi bara en känd ond. Mao ingen egentlig grund att stå på. Så känns mer troligt att hon hört något om röstningslistan och utifrån det som sagts att copycaten ev kan ha nominerat den ulven som hon fått info om. Och då finns det ju viss substans i det för 1. Caisa nominerade en ulv. 2 Caisa röstade på Bollen.
Men om hon fått raden om att bollen borde hon ha nämnt mig som alternativ. Jag vet ju att du har fel i ditt antagande.

Eller så saknade Q dom i goda lyan och kände för att göra dom sällskap ;). Vem vet, Hon sitter kanske och skrattar åt oss som försöker hitta trådar i hennes röst på Caisa :p

Dessutom kan ju inte Caisa varit både ulv och copycat.

Caisa röstade på Snurrfian i dl2 (bytte sen för att rädda sig själv) och sen BSF i dl3. Finns det någon spioninfo som kan ha fått henne att rösta på ovanstående eller var det bara för att hon upplevde dem som onda utifrån text i leken?

Nej. Men kunde varit antingen eller.

Jag vet varken ut eller in just nu. Q röstade skumt. Vi har förlorat väldigt viktiga goda roller och just nu så försöker jag famla efter höstrån.
Jag tror att det där är för enkelt. Tror det skulle varit för osäkert för att q skulle ha gjort som hon gjorde. Jag har ingen aning om vilken info som kunde gjort henne så säker, men att det skulle varit raden: jag röstade på bollen är inte rätt. Dels vet ju jag det, eftersom jag var den andra som röstade där och jag är inte ulv. Dels skulle det gett för stor osäkerhet eftersom det fanns alternativ. Alternativ som q inte berör alls.

Huruvida det är alibiförsök eller misstankar riktade mot goda tänker jag inte ens försöka tänka ut på egen hand. Men oavsett roll är Snurrfians röststatistik intressant.

@Snurrfian Hur har du tänkt när du röstat på Caisa alla dagar?

Gällande bollen är det väl samma läge som ovan. Ska kika röstlistor och se om jag blir klokare.
Jag har helt enkelt tyckt att hon har varit mest skum, så här i efterhand så är det helt klart dåligt men samtidigt så måste jag gå efter vad jag faktiskt tror. Jag höll på att andra tankar när jag tyckte att det lät intressant det hon skrev om BSF men när hon sedan vände det emot mig så tyckte jag att det kändes väldigt skumt. Jag tror att Caisa missförstod mig och det gagnade enbart den onda sidan. När sedan Q var så envis när hon åkte så var jag övertygad om att Q faktiskt hade rätt. Nu undrar jag mer över BSF och om Caisa kanske hade rätt i sina funderingar där och i och med att hon röstade på henne sist så tror jag att jag ska fokusera där.

@Myrten @Artline

fråga - hur fungerar tjyvningen från ulven om det är en "vanlig" inte ficktjuven? När ficktjuven stal så dog den ju om den käkade den ulv som den stulit av - är det likadant för tjuvning som kommit i paket? (jag förutsätter att om copycaten stulit så lär den inte ha käkat ulven den stal av O_o - frågan är om den ens vågat käka då med risk att äta en kollega)
käkar man den man stjäl ifrån så dör man :)

Och ganska många alternativ, en sån rad bör väl inte ha fått Q till att bli såpass säker på någons ondska? Annars måste hon ju begått en rejäl tankevurpa.

Absolut lite väl många alternativ.
Det kan ju vara så att en ulv har skrivit den raden just för att peka ut Caisa - hon var ju i det läget den enda som Q visste nominerat en - samtidigt så känns det jävligt osannolikt att Q varit så säker på Caisa i det läget eftersom det fanns många fler kandidat-kollegor. Och som sagt det vore ju att outa två kollegor samtidigt om Q hade fattat. Känns för osannolikt faktiskt att just det meddelandet var skickat. Jag tänker ändå ha det scenariot i bakhuvudet

Jag försöker släppa @quarter4ever eftersom hon uppenbarligen hade noll koll :p och kikat lite på caisa istället. Det ser uppenbarligen inte så bra ut att hon misstänker mig, men jag tror att det är pga missförstånd. Jag vet att hon inte kan ha fått någon info som skulle kunna peka på att jag skulle vara ond, däremot så är det intressant att hon pekar ut BSF i sista röstningen och när jag kikar på BSF så är det inte mycket till teorier om någon egentligen, lite små funderingar men inget grävande egentligen. Visserligen skulle det kunna vara pga tidsbrist men det är ändå något att fundera över.

Jag funderar lite på någon av de som röstat på Caisa i DL2 som copycat - låt oss säga att Caisa var bestulen så visste ju den hennes roll. Det pekar lite på Snurrfian och på bollen__ . Eftersom jag aldrig litar på bollen__ så kan hon ju mycket väl ha röstat på "sin" ulv Habina i DL1 för att visa sig.

Men i lynchen så var väl inte du uppe för lynch? Eller minns jag fel? Har inte röstlistorna framför mig nu utan skriver ur minnet. Jag tänkte att om hon valde mellan Caisa och EmmaN och fått den raden, så valde hon då Caisa? Iofs så borde hon fortfarande varit osäker på om det var Caisa eller du...hm.
Eller så fick Q helt enkelt hjärnsläpp! :D

Jag tror att det där är för enkelt. Tror det skulle varit för osäkert för att q skulle ha gjort som hon gjorde. Jag har ingen aning om vilken info som kunde gjort henne så säker, men att det skulle varit raden: jag röstade på bollen är inte rätt. Dels vet ju jag det, eftersom jag var den andra som röstade där och jag är inte ulv. Dels skulle det gett för stor osäkerhet eftersom det fanns alternativ. Alternativ som q inte berör alls.
Och just det är ju inte alls likt Q! Alltså om Q hade fått den raden så hade hon ju berört dig också eftersom ni var två som röstade på mig.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 579
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 188
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 027
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023