Ponnyakuten (Ulvspel)

Men är inte det lite väl vågat? Eller missförstår jag hur du tänker? Om en god fått tjuveri i paket, tjuvar av en ulv och chansar på att äta någon annan som blev hemlig och var ulv, är inte det en lite väl stor chansning sas? Det kunde ju lika gärna varit en god som blev käk då? annars får jag inte ihop det hur du tänker att den som tjuvat käket ska kunna känna till en levande ulv och inte "bara" hemlig.
Helt klart en poäng. Lobelia gjorde ju så...
"Tyvärr" pekar det ju än mer mot att det är cc som tjuvat käket...

jag spånar lite fritt

Om jag fått en tjuvförmåga hade jag nog valt att knycka något av den som alla vet har en specialförmåga för att kolla om den är ond eller god. Det gör att den första som borde vara bestulen är Hedinn. Det gäller både om tjuveriet kommit i paket eller om det var copycaten.

@Myrten @Artline
Om någon stjäl av en ulv men väljer att inte käka - vad händer då? Blir den käk som ulvarna valde?
Betyder det i så fall att förhäxningen finns hos den som tjuvat - om den inte är använd????

jag spånar lite fritt

Om jag fått en tjuvförmåga hade jag nog valt att knycka något av den som alla vet har en specialförmåga för att kolla om den är ond eller god. Det gör att den första som borde vara bestulen är Hedinn. Det gäller både om tjuveriet kommit i paket eller om det var copycaten.

@Myrten @Artline
Om någon stjäl av en ulv men väljer att inte käka - vad händer då? Blir den käk som ulvarna valde?
Med "risken" att få just förmågan alla redan känner till, dvs förhäxningen och därmed ändå bli utan information.

Efter DL1 tycker Snurris att Q är skum.
Dessutom håller hon med i Caisas misstankar mot mig.
Trots det röstar hon sedan på Caisa i alla fall...

En tanke slog mig att det skulle kunna vara bumpo/cirkus som var den ulv som copycaten visste om. Men samtidigt känns cirkus feltolkning av den blinda rollet genuin - om hon blivit insläppt i lyan, och läst där före leken (vilket man väl gör i det fallet??) så borde hon snappat upp att de skrivit meddelanden och annat kring den blinda som lyan kan tänkas ha diskuterat? (det borde de väl gjort om de blivit avlyssnade??)
Så, jag litar aldrig fullt ut på cirkus utan konkreta bevis, men hon känns god - i alla fall för tillfället.

Jag funderar lite i samma banor som bsf om copycaten - samtidigt så kan väl den ha väntat med sin nominering tills den såg sin ulv göra nominering om den nu ville visa sig så. Men OM den nu nominerat lika som "sin" ulv så har vi följaden möjliga copycats:
EmmaN, Snurrfian och Klara
och "sin" ulv skulle då vara
Habina, Derring-Do och bsf
.
Hittade denna. Och det enda paret som är relevant fortfarande är Habina (ulv) med EmmaN som möjlig Copycat.

Helt klart en poäng. Lobelia gjorde ju så...
"Tyvärr" pekar det ju än mer mot att det är cc som tjuvat käket...

Fast varför skulle CC ens käka? Det borde väl vara viktigare för cc att vara säker på att en god blev käk (såvida den inte var skyddad av ängeln och det vet ju både cc oxh ulvar lika lite om) än att riskera att käka en ulvkollega?

Fast varför skulle CC ens käka? Det borde väl vara viktigare för cc att vara säker på att en god blev käk (såvida den inte var skyddad av ängeln och det vet ju både cc oxh ulvar lika lite om) än att riskera att käka en ulvkollega?
Det är ju en poäng.
Men varför skulle en god med tjuveripaket välja att riskera att pricka en god genom att käka ngn annan än den bestulna? Och dessutom - vad det verkar - även sitta inne med infon om den ulv den känner till??? Om den nu chansat och prickat rätt - varför inte gå ut med misstankar mot den bestulna ulven?

CC kanske inte tänkte så långt? CC kanske trodde att hemlig var ett säkert val? Lyan kanske jäklas med oss?

Fast kände den till en ulv från början, tjuvar från en annan och det då bör finnas en kvar så är ju risken att käka en ulv rätt liten? Jag hade nog vågat chansa i ett sånt läge i alla fall, så ser inte det scenariot som alltför omöjligt.

Jo. Men om en tjuv stjäl en spelares samtliga förmågor så vet den därmed att du är god/ond beroende på vad för tjuvgods den får.
Varför skulle bara den ena förmågan gå att stjäla? Om du har fler? Brukar det funka så?

Jag tror det varit så i de flesta lekar med tjuven jag varit med i, att det lottats bland förmågorna om spelaren haft fler än en.

jag spånar lite fritt

@Myrten @Artline
Käket uteblir

Det är ju en poäng.
Men varför skulle en god med tjuveripaket välja att riskera att pricka en god genom att käka ngn annan än den bestulna? Och dessutom - vad det verkar - även sitta inne med infon om den ulv den känner till??? Om den nu chansat och prickat rätt - varför inte gå ut med misstankar mot den bestulna ulven?

CC kanske inte tänkte så långt? CC kanske trodde att hemlig var ett säkert val? Lyan kanske jäklas med oss?
En god bör ju ha mer att förlora på att käka i det läget, och som du säger, den bör ju i så fall ha tjuvat från en annan ulv som den bör känna till nu. Med det i åtanke känns det ju som att det är copycatens verk, som bara hade en jäkla "otur" vid valet. Den hade ju oddsen på sin sida, trots allt.

En god bör ju ha mer att förlora på att käka i det läget, och som du säger, den bör ju i så fall ha tjuvat från en annan ulv som den bör känna till nu. Med det i åtanke känns det ju som att det är copycatens verk, som bara hade en jäkla "otur" vid valet. Den hade ju oddsen på sin sida, trots allt.
Ja, det håller jag med om.

Tja, @cirkus det är ju en anledning för CC att käka då.
Och jag tror nog mer på det än att en god vågat chansa och prickat rätt. hemlig var väl inte direkt misstänkt?

Ja, en god borde ju i så fall helt enkelt låtit bli för då hade ju effekten blivit att ingen blev käk. Så jag lutar också åt att copycaten snott av en ulv och råkat käka en annan.

Blacksmithfarm är den som jag tror att Caisa pekar ut som ulv vilket gör att jag kommer att följa det jag upplever som Caisa testamente. Sammantaget med att jag inte tycker att BSF har kommit med så mycket matnyttiga teorier överhuvudtaget. Hon hänger fast vid lite olika teorier som i stort sett alla mynnar ut i att jag skulle vara ond.

bollen__ känns en aning anonym för mig fortfarande, men samtidigt så hittar jag inget som gör att jag håller henne som misstänkt heller.

Cirkus/Bumpo skulle jag vilja hålla som god eftersom det känns som om hon vänder och vrider på alla stenar, samtidigt kan hon göra det som ond också och jag har egentligen inget som gör att jag med säkerhet kan hålla henne åt ena eller andra hållet.

EmmaN- vet jag inte heller var jag har, möjligtvis skulle det kunna tala för att hon har en viktig god roll så som Q agerade, men samtidigt så kan det lika gärna vara så att hon är ond

Ferrari- hänger sig gärna fast i att jag skulle vara CC i och med att en ulv blev käkad, jag vet dock att det inte är så och jag skulle gärna vilja se lite mer och andra tankar från Ferrari, lite som BSF att ständigt komma tillbaka till mig som ond utan att egentligen reflektera så mycket över andra.

Hedinn- kommer allt mer i sina funderingar, samtidigt vet jag inte vad det faktiskt betyder.

Klara- verkar å andra sidan vilja hålla mig åt det godare hållet vilket skrämmer mig en aning också, samtidigt så känns det som om hon liksom Cirkus vill vrida och vända på stenarna och hitta ulvar.

Snurrfian- lite tidsnöd de sista två dagarna och måste rösta tidigt idag, jag funderar även om i och med att det är en dubbellynch så kan lyan om det blir ett drev mot någon, även om det är en ulv enkelt kunna få ut en god i samma drag. Tillviss del skulle de bara kunna rösta som vanligt och när det närmar sig dl gå in och röständra och få ut någon tack vare att flera har röstat på samma. Frågan är lite vilka som har möjlighet att sitta vid dl och göra snabba röständringar, på samma sätt skulle en god kunna upptäcka en ulv eller två och få med sig någon mer god och få ut två ulvar.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 401
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 577
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 176
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 021
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar