Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herre gud, jag blir så obotligt trött på sådana här oändliga trådar, "ska jag anmäla? ska jag? ska jag?", du har suttit och knappat i 5 sidor nu. AGERA och ANMÄL skitungen, sluta vänta på skolan för de agerar INTE, varför anmäler du inte direkt? Hur länge till tänker du egentligen sitta och vänta?
Du har fått massvis med uppmaningar, var det inte därför du startade denna?
SJÄLVKLART ska du anmäla, sluta skriva här och vela och anmäl istället.
Men du passade på och gjorde en anmälan?? eller?
Hade rektorn ens ringt?
Problemet är att om föräldrarna inte vill ha hjälp eller inte medverkar och det inte finns någon grund för tvångsomhändertagande så händer ingenting.
Har själv jobbat med barnavårdsutredningar tidigare.
Att göra en polisanmälan är inte snutet ur näsan då vår son måste följa med och redogöra för vad som hänt. Han har svårigheter som gör detta till en ganska avancerad och omständig procedur. Ni kan ifrågasätta dem, jag vet hur det ligger till, orkar och vill inte gå in på dem och förklara. Om skolan gör en anmälan så slipper han utsättas för det eftersom det är SKOLAN som tar det. Dvs, de går hans ärende.
Herren jag pratade med tyckte att det bästa var att skolan fick press på sig att göra detta, eftersom enligt honom, är den bästa vägen. Dels för att skolan ska markera tydligt, dels för att den andre pojkens föräldrar inte ska tro/känna att det är en "personlig vendetta" riktad mot deras son från andra föräldrar.
Därav att vi vill få skolan att agera, det är nog inte så svårt att förstå? Är det fel att gå de kanaler som finns för att i första hand få skolan att göra detta? För att sedan anmäla själv om det blir aktuellt?
Har sonen varit på skolan efter detta och hur har det fungerat?
Får ni inga klara besked med polisanmälan på bordet så skulle jag gå vidare med en egen anmälan. Så här får det helt enkelt inte gå till!
Sonen har varit på skolan både idag och igår, den andre grabben har blivit tilldelad en person som är med honom hela tiden, sitter brevid inne på lektionerna och är med honom på rasten.
Jo, det lutar ju åt det hållet med anmälan och precis som du säger så försöker vi hitta en smidig väg för sonen.
Att göra en polisanmälan är inte snutet ur näsan då vår son måste följa med och redogöra för vad som hänt. Han har svårigheter som gör detta till en ganska avancerad och omständig procedur. Ni kan ifrågasätta dem, jag vet hur det ligger till, orkar och vill inte gå in på dem och förklara. Om skolan gör en anmälan så slipper han utsättas för det eftersom det är SKOLAN som tar det. Dvs, de går hans ärende.