Tack ännu en gång för alla kommentarer. Hjälper mig mycket.
Vi hade en jobbig dag igår när han kom hem från jobbet och vi började köra hö. Märkte direkt på honom när vi lassade av att han var arg :/ men då gjorde han faktiskt de helt rätta. Han lämnade skullen och åkte ut och pressade istället. Stämningen var så mycket bättre då och resten av familjen kunde fortsätta lassa av och vi hade tom kul.
Sen när allt var klart för dagen och M kom tillbaka från åkern så ser han ut som att allt är skit. Jag frågar flera gånger med han säger att de är inget. Senare på kvällen står jag inte ut med, frågar rakt ut varför han är så arg och ledsen. Han säger då att de är hökörningen som gör han så stressad och de förstår jag. Men jag säger att som han är nu har han även vart innan hökörningen. Vi pratar i över två timmar och ett tag kändes de så hopplös. Jag försöker verkligen förklara för honom hur jag känt, att han skrämmer mig och då svarar han med. Ja jag vet, jag är en hemsk människa. Att han säger så gör mig så arg. Han blir även ledsen när vi pratar om hans humör och vill hellre kramas. Men då säger jag ifrån. Jag sa även att jag vill ha tillbaka den killen jag vart kär i och som jag va tillsammans med dem första månaderna. och han sa att han förstod men visste inte hur de skulle gå till. Pratade även om att hitta på saker själva, tex så måste jag ha egentid. Vilket jag tog förra veckan då jag åkte hem till mina föräldrar i tre dagar. Jag ringde M en dag för att fråga en sak och så lät han helt uppgiven och saknade mig så mycket sa han. Fick inte ur han mycket mer än de och fick dra ur han orden. Så sa hejdå ist. Han vill inte ha egentid, har frågar honom de men nej. Men jag tycker ändå att han borde respektera att jag vill ha de och inte bli helt förstörd bara för att jag inte är hemma exakt varje dag. för de gör de bara svårare för mig att åka bort för känns som jag sviker honom då.
'Som sagt lång pratstund igår som slutade med att jag grät och även han flera gånger. Sen sa han att han ville sova och då orkade jag inte prata mer. Går på toa och när jag kommer tillbaka helt uppgiven, så är han som en annan person glad, gullig och mysig. Är de för att han får skuldkänslor och vill göra mig glad?
Måste ju även säga att M är en underbar person också, tror de är att han försöker för mycket för att alla ska va nöjda och tyvärr är de jag som får ta den hårda smällen att va lite utanför och vänta på att göra saker med honom.