Jag skulle inte lika självklart valt en flickvän jag känt i ett halvår framför min familj, om jag nu varit M. Folk tycker å ena sidan att man inte ska bli _för_ kär, å andra sidan att man ska vara väldigt kär. Man ska prioritera sin partner framför sin familj.. Eller, vänta nu. Åtminstone jag drömmer om betydligt mer än att min äldre familj och min blivande familj kommer komma överens. Jag förväntar mig att de kan umgås. Jag såg att du skrev varje, och hade jag varit M hade jag valt min familj varje dag. Jag väljer att inte välja, en partner som inte kommer överens med mina föräldrar är ingen partner för mig, då är vi för olika.
Sen väljer man ju inte sina föräldrar, men då får väl M göra det bästa av situationen och säga som det är. Välj, de här alternativen finns, jag känner såhär, låt oss sitta ner och diskutera vår eventuella framtid. M gör likadant med sin familj.
Japp, jag älskar min familj och jag älskar min pojkvän, och jag vägrar välja. Jag har iofs inte föräldrar som är något fall för djurskyddet...
Mina åsikter gäller nog bara för familjer som ha ungefäääääär samma syn på saker. Annars får man väl prata, det är det enda alternativet man har.