PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Ok PNH'er Här kommer mina "Barn", inte alla men dem som ni vill ser allafall.:D

February12004.jpg

February12026redone.jpg

February12036.jpg

Vilken lysande idé :idea: !!! Klart att vi ska ha en PNH träff :) När var och hur fixar vi till det? I sommar kanske? Detta får vi funera på! Är det nån som ska till L2 kurs i Falkenberg 1-5 juli? Funderar på att vara fotfolk på den kursen.

Seeya L8

ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad söte!!! Men vicka skojiga hästar som står bakom Red och Pors :rofl:

Saffe är ganska lik min solros :love: vad är det för stam på honom?

Det finns en L1 i maj och L2 i juli hemma hos oss. Gärna en träff utan kurs. Då får man koppla av på en annat sätt och kan har lite mer kul ute i skogen.

Ja vi har 50 av dem roliga hästar. Dvs köpet av Angus!

Han är Quarter & halvblod. Hans mors står bredvid- Dee Dee. Tjuv betäckning så var han här. Du kanske ska läsa en tråd jag lagt ut om sökande på en täck pga honom. Han är härlig och lekfullt men han förstöra allt han får sin mun på.

:D Håller med :) Åker gärna och träffar PNHare flera gånger om :D Dalarna är ju trevligt, vi kanske blir fler som åker nerifrån? Hur långt ifrån Göteborg bor ni?

Vad schysst att ni har flera kurser i närheten! *grön av avund*

Hej du California-Swed! Gissa vem!!! Min Nordis-appal. hälsar så mycket till sin coach...:bow: Jobba inte ihjäl er nu, utan följ med och bowla, bada och ät en god middag efteråt -med mycket hästprat under tiden!! Hoppas min stoora pojke hinner bli frisk till maj...känns inte roligt just nu...Skulle så gärna vilja göra "provet" så man kan fortsätta på L2.:banana: Tävlandet får bli lagd på is tills han förhoppningsvis blir bättre.:cry:

Alyssa skrev:
Hej du California-Swed! Gissa vem!!! Min Nordis-appal. hälsar så mycket till sin coach...:bow: Jobba inte ihjäl er nu, utan följ med och bowla, bada och ät en god middag efteråt -med mycket hästprat under tiden!! Hoppas min stoora pojke hinner bli frisk till maj...känns inte roligt just nu...Skulle så gärna vilja göra "provet" så man kan fortsätta på L2.:banana: Tävlandet får bli lagd på is tills han förhoppningsvis blir bättre.:cry:

Vad Kul att ser dig här! :bump: Well....it's about time! Det är synd om "T", hoppas han mår bättre snart. Vad sa veten?
Du behöver inte "T" för provet. Det finns fler här du kan låna tills han är bättre. Sällskapet kan blir bra för mig. :D

Name the time and the place, And we'll be there! Bada? Då måsta jag raka! I'm starting to look like a Clysdale, Med all hovskägg.:devil:

Nu du, stanna i tråden så vi inte tappa bort dig....

Your on! Allt vi behöver är ett datum. Det finns plats för er allafall.

Kollande på Eniro.se och det stog ca 50 mil genom norge????:confused: kanske inte bäst route Men jag har en kompis som kommer ofta från Göteborg. ska kolla med honom och ser hur långt det brukar ta.

Hej allihop!

Har precis flyttat så det har inte funnits någon tid till surfande. Här i Borås ska vi ha 3 Parellikurser i år, en i vår en i sommar och en i höst alla med Erica som instruktör. Jag ska vara med på den i april och den i november alla Level 2. Är det någon som är intresserad finns det nog några platser kvar på den i april, dom övriga är nog inte bokade ännu. Vi har också börjat studiecirkeln i Level 2 så vi ska träffas en gång i veckan och läsa häftena och se på DVD:na. Väldigt bra sätt att varva teori och praktik.

Ha det gott, alla PNH-vänner.

"T" har varit hos kiropraktor och fått utlåtandet kissing spines...Han har jätteont i ryggen och är oftast sur o hotar med att bitas! Orolig o lyssnar jättedåligt! Phase 4 nästan hela tiden...Känner mig som en jättedålig matte eftersom jag trodde att han kommit in i nå`n trotsålder o fortsatte att framhärda. Men så hade han alltså ont o skrek tillbaka att han inte orkade!!! Min stora brumbjörn!:crazy: Så just nu har "hmm interesting..." förbytts till hmm bad mum...Har aldrig provat med någon annan häst, känns lite läskigt. Mesigheten kommer kanske tillbaka då.:smirk:

Nej Du. Du kommer ser. Vi har 3 här att välje från, men "red" skulle vara perfekt för dig. Även Hajlo är väldigt kännsligt. Sen finns Minted. Du är så pass lungt i sig själv även han skulle vara bra. Du behöver "practice" och de behöver motion. Lets face it, Om du ändrade "T" från phase 9 i bakning till phase 1 som du gjorde plus allt annat du fixat. Du kommer klara av de utan problem. Om jag som är så jäkla feg nu för tiden kan klara av andras hästar...so can you.

Plus jag vill inte att du missar tävlings säsongen i år. Jag behöver nån att åka med...:D

Justja vi provade Dakota på Saffe och Dee Dee idag innan vi skulla åka utöver....och det passade!:banana: på båda! Så vi tar den! Vi provade inte rida i den än men det ska passa nån av hästarna. Resten diskateras via tele. Men jag söker vidare för "red".:crazy: Det känns inte så bra att har min tävlings sadel för inridning och skogsridning.:cry:

Har det så bra. hälsa "T" och ger honom en extra morot från oss alla här. Känna inte dålig att du visst inte att han hade ont. Det var en ny stället och nya folk som hanterade honom när han började får ont. Det är lätt att man tro det är nåt annat. Du är en bra matte för du såg att det var inte bara trotsålder.

Hej!
Nu var det evigheter sen jag var med.......har varit lite låg ett tag..vad det gäller allt!:cry: Men nu känns det lite bättre!
Va och tränade i helgen....gick sådär.......Han har sån j..vla fart! Snacka om att han gör allt för att matta ut MIG. Han känner så väl att jag inte är på topp och utnytjar det till max! Tur att jag har en klok häst som inte skulle utsätta mig för ngn riktig fara.......drog med bredsidan in i sargen.......det gick bra, men fick mig att vakna! Hjälp vad håller jag på med? JAG utsätter ju honom för fara! Det är verkligen viktigt att man är med och är helt focuserad på det man gör INNAN man gör det....Åker kana i en nedåtgående spiral...Viljan finns men inte orken! Hjälp mig vad ska jag göra? Känns som om jag förstör allt! Har ngn annan kännt såhär.....? Hur kommer man ur det? Vet att jag kan....bara jag tar det lugnt och andas och inte, som jag gör nu, blir arg och kräver mer än vad som är rimligt...Vet så väl att jag gör fel...hatar mig själv för det...BLä blä blä....Hjälp min häst att hjälpa mig:crazy:

Backa backa backa..... dig själv alltså! Ta ett steg tillbaka andas djupt och låt det vara ett tag.

Måste ni träna? Kanske bara ska skrota runt ute, ha lite picknick i snön, räkan talgoxar eller :D smyga på kossor ?

Allt du har lärt dig försvinner ju inte bara för att du tar en andningspaus :)

Jag va precis där du är för en månad sen det är tungt men det går över *lovar*! Åh vad det är lätt att vara klok när man kravlat sig upp ur hålet :smirk:

*STOOR uppmuntringskram* :bump:

En undran, det nya level 1 provet där skall det väl inte ingå lastning. På den amerkanska hemsidan ingår det inte lastning i level 1 provet men det gör det på den svenska hemsidan :confused: . Är det någon som har nya level 1 materialet som vet om lastning ingår i nya level1?

Är den någon som har hunnit så långt i nya level2 för där skall inte galoppombyte ingå, stämmer detta??

Jag vet inte om dom har glömt att uppdatera den svenska pnh sidan med dom nya level 1 och level2 proven

Nej det ingår inte lastning. Jag har det nya Level 1 och i beskrivningen av "The Official Level 1 Assessment Task Guide" i log boken, finns det ingen lastning med.

Måste bara få berömma ett mycket bra svar från Filosofen! Det verkar som om det behövs ett brejk...:idea: Bara vara tillsammans utan några krav, det är mysdags!!!:bump:

Jaaa.....ni har nog rätt! Eller ni har rätt!!!! Men när man är mitt i skiten känns det som om det är för LITE träning och därför drar man på som bara attan! För att det just går så dåligt....in i den berömda "Onda-cirkeln"! Just det där med andningen är inte så dumt får en att slappna av och förhoppningsvis, koppla på hjärnan igen!
Precis vad jag behöver....Är lite av en tränings-galning....(Inte för att jag tränar VARJE dag, men jag skulle gärna vilja)...samvetet säger att jag måste! Men verkligheten säger att jag bör ta detta råd och bara koppla bort träning och allt vad det heter ett tag!
Å är det inte efter en vila som man gör de största genombrotten?!:idea:
Känns redan mycket bättre, man kan behöva höra från andra vad man ska göra, även fast man egentligen vet själv:crazy:

Kram på er
PNH-vänner:banana:

Kram på dig själv! Det är ju därför vi är här, för att stötta varandra :)

Tack för tipset du gav! Det var snällt.

Belliz: Jag hoppas att det lungnas för dig och du hitta vägen tillbaks. Tänka att våra hästar alltid är "dumma" när vi har problemar. Och dem är så duktig när vi mår bra. Undra du varför någon gång? Jag har gjort det, jag vet att Dem vet att vi inte mår bra ibland och vi är inte konsentread (som vi brukar vara) när vi jobba med. Och det är lätt att ger "mixed signals" som vi ser inte äns själva.

Filosofen har rätt ta ett steg bakåt andas lite sen ta ett steg framåt.

CARRE:

I know your there! Don't be shy. Snälla! Come out and play with us. Resten av gänget i tråden är snälla även om jag är inte. Berätta lite om din "gubbe". Och jag menar den fyrbent gubbe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
446
Senast: Grazing
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 842
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar