PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Jaa... varför vill jag det?:angel: Ja, nej men han är ju äldst och klokast tänker jag, så om han var mer chef och tog hand om unghästen så skulle unghästen känna sig tryggare... Det är väl inget vidare om unghästen ska växa upp i en ledarroll?
Eller?

What!??
Egen ny? Det var som hugans.........

Haha! Ska jag få skäll nu som inte skaffar "inom PNH-klanen"? :angel::rofl:

*fniss* Nej, ännu så länge ska han bara komma och vara tuggleksak :angel: han står ensam nu för hans matte har bara ston hemma... Så om det funkar med killarna så blir han här över vintern. Så ska jag sitta in honom är det tänkt.
Rosa blev alldeles till sig i trasorna av oro, "du får INTE leka med honom!!" :D Men det gör jag nog ändå, lite försiktigt :angel:

Men han är ju till salu... så man vet ju inte vad som händer... :angel:

Då är det ju klippt!
Du blir kär under tiden han är hon dig och köper honom.....
Horselovers har stora hjärtan och där rymms MÅNGA.
Lägg in en bild sen!

Re: Sv: PNH- Någon?

Nejnej, nu tar vi det lugnt :p
Här ska inte köpas en massa till höger och vänster :rofl:

Ja right!:smirk:

Det är precis vad jag sa, när jag hade bara två...nu är det åtta stycken på gård.:D

Just you wait, du kommer äger den lilla kille snart med.:angel:

Jaa... varför vill jag det?:angel: Ja, nej men han är ju äldst och klokast tänker jag, så om han var mer chef och tog hand om unghästen så skulle unghästen känna sig tryggare... Det är väl inget vidare om unghästen ska växa upp i en ledarroll?
Eller?

Den äldre säkert kommer uppfostra den yngst. Men när det gäller de två du har redan så är det mellan de, tro jag. Och de har redan säkert bestämt vem är boss. Men det kan också som år ledar häst. Han tåla mycket, up till en viss gräns då sätter han alla på plats igen och sen sakta och säkert börjar det om det igrn från ntt.

Eller?

Den äldre säkert kommer uppfostra den yngsta med hjälp av den andra.
Men när det gäller de två du har redan så är det mellan de, tro jag. Och de har redan säkert bestämt vem är boss. Inte mycket att göra om det. Men det kan också som år ledar häst. Han tåla mycket, up till en viss gräns då sätter han alla på plats igen och sen sakta och säkert börjar det om det igen från nytt.
Unghästen säkert kommer känna sig trygg med de, men vänta tills han kommer innan du börjar "möblera om" och ser hur han reagera till de och visa versa.

Keep us posted!

Sv: Re: Sv: PNH- Någon?

Hallå folket vad gör ni?

Själv har jag varit ute på min första galopp i naturen på Lilla haflingern :) Kan tilläga att han definitivt är en trotting horse ;) Jäklar vilken trav han tog till innan han tyckte det var enklare med galopp. Trots mattes ihärdiga 3takt galloperande :D

Bygger vinterhagar och bättrar på lösdriften... :p

Vi har varit ute för första gången med unghästen som handhäst.
Det gick super! :love:
Vi testade ju det "innan Parelli" men då gick det åt skogen, han gick emot när jag ville ha honom att öka farten och ju mer jag tittade på honom desto mindre fart vart det. Smackningar gjorde bara att killen jag satt på höll på att gå upp i limningen :rofl:
Nu följer han kanonfint repet och placerar sig där jag vill. Vid något tillfälle funderade han på att försöka dra om, men då fällde jag bara ut lillfingret, och då fogade han sig snällt och höll sig jämte :love::love:

Kände mig som värsta cowgirl ute med två hästar som klampar på bredvid varann, sådär coola med lågt huvud, åsså massor av repgrimskaft överallt :rofl::angel: Tur att jag har beställt en westernsadel :idea:

Folosofen: Kul att höra du är ut med den nya. Vad heter han igen? hur går det för Hobbe?
Jag har ingen naglar kvar för jag vill också till Colorado men 6 veckor är långt och nånting under detta verkar för kort..:cry:
Var du tvungen att betala allt på en gång eller var det en handpenning du gav och det andra senare?

Skuggi: Jag vet vad du menar. Fast fölet är duktig på backen när jag tog han igår och red då var det en helt ny upplevelse för han. Det tog en halv Km innan han kom på att han kan vara brevid istället 3 meter backom tur att repet är lång ibland:D. tänkte slänga in en bild av oss mellan hagar.
Jag brukar har 2-4 i hand men denna dag tog jag bara den busigast. Det finns 6 (av 8) hästar i bilden.
Juni27049.jpg

Sen en av Saffe som är en LB extrovert to the max. motor i på tom gång. Och han även försökt att titta vad skopan gjorde när den grävde. Men man var tvungen att stanna till och ta en bild på han. Han är en du kan lasta lös 10-15 meter från transporten "utan röst" ;)
maj008.jpg

Härliga bilder :love:
Har funderat på att ha unghästen med lös någon gång när vi rider upp i skogen. Men han är så busig att jag nog riskerar att han börjar busa med Skuggi när jag rider, och det känns lite väl struligt :angel:

Cool Saffe är då :eek::love:

Nico heter han :) Jotack det har varit jättekul med Hobbe också!

Imogon kommer Erika :) Ska bli så kul med kurs är jättetaggad och ser fram emot att få massor med inspiration :banana:

Ang Colorado så kan man dela upp betalningen på 4 ggr tror jag. Jag vill ha earlybird-priset därför kommer jag att betala in allt innan 30 sept. Jag är lite vidskeplig så jag vågar inte anmäla mig före måndag först då får jag klart om allt funkar finansiellt...:eek: håll tummarna för mig :crazy:

Fina bilder på hästarna :bump:

Hej alla!

Nu är jag helt proppad med ny inspiration :bump: efter tre dagars kurs!!!! Det är alltid lika kul!

Hoppas ni andra har det bra med era hästar så det kanske är därför ni inte hinner skriva här?! Skämt och sido!

Filosofen: Jag skulle sååååå gärna vilja åka till USA jag med... men för mig är den finansiella biten som ett berg!? :( Pusst!!!!
När under året planerar då att åka? Dvs Florida eller Colorado???

Samma här full av inspiration och proppade med ny kunskap! Nu ska man bara använda det rätt i praktiken också...:angel:

Hobbe bjöd på hinder igår! Så coolt, första gången han gjort det, han verkligen rikta in sig och spetsa öronen och taxerade perfekt :love: STOLT MATTE :love:

Marks: Jag åker till Colorado 18 maj. Berg är till för att bestigas! Se det som utbildningspengar, för det är det ju :D Skulle vara så kul om du hängde med!! Då kan vi dela boende :)

Filosofen:Kul att Hobbe är så igång!
Jag kan inte åka till USA så tidigt nästa år, pluggar fortfarnade då...:( Jag får nog satsa på Early bird nästa år istället. Blir väl tidigast hösten eller vintern då, nästa år. Men visst hade det varit kanon om vi hade kunnat åka samtidigt!

Min lilla gubbe bjöd på ett fint galoppombyte från marken :love: igår, jag blir helt salig när jag tänker på det... Den hästen som jag alldrig tidigare i (pre Parelli livet) lyckats byta på.
Men inget är omöjligt med Parelli, bara olika svårt att nå..... är mitt livshopp :bump: tack vare Parelli!!!!

Ha det bra alla!!!!

Hej alla!
Dags att väcka lite liv i den här tråden igen så jag "puttar" lite.

Tränade i lördags och bestämde mig för att prova att hoppa med halsringen för första gången.
Det gick super :love:. Dock hoppade han hindret mycket högre och längre än han behövde, tror han tyckte det var super kul och blev lite överambitiös.
Har beställt Parellis DVD "JUMPING WITH CONFIDENCE" och förhoppningsvis kommer den redan idag. Så jag vet vad jag ska spendera helgen till, blir nog inte många timmar från tvsoffan då inte.

Någon annan som har den, eller sett den?

Slänger in ett par bilder från vårat första hopp med halsring.

TN_071103-164_B15_copy1024.jpg

TN_071103-167_B15_copy1024.jpg

Å tack så mycket :o men det var inte så svårt när man har en hoppglad häst :D.

Har ridit med halsringen ca 10ggr och det som har varit svårt är styrningen. Men det har verkligen släppt på slutet och han har varit som en dröm.
Köpt halsringen långt innan jag började träna PNH och då kunde han få för sig att svänga som han ville. Märkte ganska snabbt att matte inte hade så mycket att säga till om, han var aldrig dum men kunde busa och svänga vänster när jag bad om höger och liknande.

Började för ca 1½ år sedan att träna PNH för instruktör och efter ett tag kom vi till ridningen och när jag nu rider med halsringen så funkar det helt otroligt bra :love:.

Är så tacksam för vad PNH har tillfört min och hans rellation :bow:.
Och sedan var det ju förbaskat roligt att hoppa på detta sättet!

Härligt det ser ut Lotus!

Jag har hittat att man kan köpa barbackapad som är precis som Parellis men utan logo billigare :) 130 dollar + frakt! Gå in på E-bay och skriv NATURAL HORSEMANSHIP SUEDE BROWN BAREBACK SADDLE PAD så kommer man till shopen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
448
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV