PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Re: PNH- Någon?

oki doki då får jag väl köpa den oxo da....bara köpa o köpa;-) Vicken oerhört lyckad affärside paret Parelli har hittat! Man MÅSTE liksom ha deras grejer;-)

Apropå olika individer... jag har drabbats av ett synnerligen intressant problem... jag har alltså en mor o dotter (irish cob) mamman är en underbar bitch och dottern en liten ängel samt en travarmärr på 9 år vanligt varmblod. Travaren köptes för att fölingen skulle ha sällis när jag jobbade med mamman....

Jag kunde ju inte låta bli att börja jobba med travardamen också och började rida henne akademiskt, hon är mycket seriös, noggrann och vill ha saker på rätt sätt, lydig, trevlig och med på noterna, dessutom säker att rida vilket inte cobbtanten är alls.

Nu har de vilat ett par veckor och jag ville börja med cobtanten igen. Men döm om min förskräckelse när jag tar ut henne ur hagen tar det tre sekunder så ar travartanten ute också. In med travartanten, lite skäll och ut kommer hon igen på nolltid. Jag har inte tre boxar så jag KAN inte ta in dem i stall (lösdrift) alltså blev det till att ställa in cobtanten igen och gå in och känna att det alltid skall jäklas på nåt sätt. I morse tänkte jag okej jag tar ut fölis da, det går nog bättre. Jo visst fast hon inte såg när jag tog ut fölungen kommer travartanten rusande lös och ledig. Hon stoppar huvet under trådarna och springer under 165 hög *suck*

Och slutligen gick meddelandet hem: HON ville träna! SÅ nu har vi kört hårt med alltmöjligt och tränat pressenning som är det äckligaste som finns näst sprayflaskor och NU är hon NÖJD. I morrn blir det brädor i grindhålet och träning för alla förhoppningsvis.... (hon går ALDRIG ut ur hagen annars, och är som tur är livrädd för att lämna gården;-) Tramshästar till tramstanter alltså, man får vad man behöver ibland... Ursäkta babblet det kanske är fel tråd, men här trivs jag;-)

Racerkorv: Vilka underbara tanter du har :D

CS: Köp mig en tillräckligt stor väska så kan jag checka in dig ;) Varför ska du inte med??? Vi bestämde ju det förra året :mad:! Kolla bakåt i tråden om du tänker argumentera... ;)

Sv: PNH- Någon?

Hej alla :)

Jag undrar hur lång en Carrot stick är?
Jag bor i Finland och man kan varken beställa hemstudieprogram eller annan Parelli-"utrustning" från USA om man bor här. Jag har haft mailkontakt med parelliorganisationen och fått svaret att "de jobbar på det" Jag hade nu tänkt tillverka en stick själv av en smal "stängselpinne" i glasfiber.

Förlåt Diny, Jag aldrig svarade dig. Ja erika ska komma till mig i slutet av maj båda L1 och L2.

Racerkorv: Du är i den perfekta tråden. :banana:Den är min favis också.

Filosofen: Ja, jag vet. Jag argumentera inte alls.:angel: Jag had utskrivet och infyllt application för att skickas men detta med när vi skulle får betalt från staten mitten på oktober och det skulle våra försent för the "earlybird". :cry: Annars med normalla priser har jag inte råd. Tror på mig att det har gjort väldigt ont att inte kunne skicka iväg den application. :cry: Kommer du till birmingham 2008. För jag skulle vilja höra allt som händer till dig i colorado. :) Jag är så sur grönt med "envy":bump:.

Hej Katya!:banana:

Kan du inte beställa från ett annat land? de säljes här i svergie till o med, Måste vara billigare i frakt än att komma från USA.

Jag tror de är ca 1 meter. Har själv aldrig tänkt på detta:o.

Hej :)

Kanske är jag dålig att söka på nätet för jag har inte hittat nån svensk sida där man kan beställa hemstudieprogrammet, tar tacksamt emot länktips! :) På parelli.se verkar det inte finnas...

Katya jag mailade parelli i England och frågade. De sa att om man köper via parelli sajten så skickas paketen från från england. Visst är väl finland med i Eu? I så fall borde det inte vara några problem. Maila parelli UK!

Sticken är väl fyra fot? alltså 121 cm lång.

Tack california swede!;-)

Hej :)
Jag mailade också Parelli i England i förra veckan (Finland är med i EU) och de svarade;
"We are not able to serve Parelli students in Finland at the moment" men att de jobbar på det.
Det finns ju en hel del på nätet om Parelli så jag tänkte börja på så smått med de inledande övningarna. :)

va knasigt till sverige skickar de..... de kanske inte vet var finland ligger;-)

Kanske inte ;)
de verkar ju ändå vara ivriga på att sälja med tanke på hur mycket "parelli-grejor" de har till salu på den amerikanska sidan så jag antar att det snart fungerar att beställa också hit :)

Hej alla :)

Jag undrar hur lång en Carrot stick är?
Jag bor i Finland och man kan varken beställa hemstudieprogram eller annan Parelli-"utrustning" från USA om man bor här. Jag har haft mailkontakt med parelliorganisationen och fått svaret att "de jobbar på det" Jag hade nu tänkt tillverka en stick själv av en smal "stängselpinne" i glasfiber.

www.dalpraktiken.se kan du köpa en trevlig billig kopia :idea: Den har jag och den är superbra :bow:

Jag som har kallblod säger som någon annan hästar är indevider absolut, men just de främsta med kallblod är att rasen är oerhört stolta av sig och MYCKET känsliga (de har jag minsan fått lära den tuffa hårda vägen) och de tänker maninte på utan ibalnd anser dem som tröga (de har jag gjort med min egen häst! :angel: ) men idag vet jag bättre :)

Californisswed jag bara LÄNGATARtills vi ses! Mot ALLAS inrådan köpte jag endå min tös som jag hämatde i sommars,jag har inte brottom med henne de får ta den tid hon behöver helt enkelt, den lille maras hehe. Har tusen frågor till idg och de vet jag ett helt gäng som har! Du är VARMT välkommen!!

Jobbade över 10 år med travare och KBL travarna kräver generellt mer fingertoppskänsla. Kan vara som ångvältar ena sekunden för att i nästa väldigt känsliga. Kräver sin person men underbara hästar.

Jag skulle kolla på ebay, det har jag gjort den ett par gånger för komisar båda Levels och utrustning, du får det ibland mycket billigare inkl frakt och de flesta skicka "worldwide".

Skjootan: Jag ser så framme mot att åker till er och dina frågor!:banana:

Diny: JM ska komma Bl a men jag har inte fått ett datum än. :crazy: nångång i juni kanske.

Blir det som förut flera dagar och kostar runt 5000?

Hade ju spara till en sadel men :angel:

Jag kollade in på den svenska hemsidan men hon bara säljer grimmskafter, grimmor, barbackpadar. No carrot sticks, sorry. Men jag tro ebay är ett bättre alt.

Ja, om det gå som planerad. Jag tror det var jätte rolig förre gången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
446
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV