PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Hej alla PNH-are!

Jag är också PNH-are. Har officiellt inte tagit level 1 ännu, (fast jag är ganska säkra på att vi kan)men jag håller nu på och tränar på Level 2. Problemet är att jag känner att det skulle vara roligt att få lite hjälp av någon. Vet ni om det finns någon som har klarat Level 2 i Stockholmstrakten? Jag har varit inne och kikat på bildtråden också! Jättefina bilder!

Hur har ni köpt level 1 och två paketen? Fick ni betala tull och elände? Jag är en fattig typ och vet inte hur jag ska få till det. Har kollat e´bay men de tar så hiskligt för frakten eller så tar de hiskligt för paketen oxo.... Går de att köpa ngn stans i europa?
Tipsa mej snälla jag längtar ihjäl mej...

Nej nej inte där inte, trots att det ser ut så.. ingen riktig ordning där tror jag...

fick svar från UK i dag, när man beställer i Usa skickas det från Uk om man är eumedborgare sas OCH så läggs 17 procent Vat på så klart;(

Man skulle ha gift sig med nån rik....:p

andra tips?

Pröva att leta upp beg. paket!
Jag skickade mitt level 2 vidare igår ner till Göteborg.
På vår sida har vi nu en bytesmarknad där kan du lägga in att du jagar paketen. Kan kolla om jag känner någon som ska sälja!

Jag har köpt två stycken åt kompisar och ena var 1800:- till dörren och den andra var 2100:-. båda var från ebay och de hade sänkt "värde" ner till ca $70.00 så då, bliv det ingen tull.

Annars min vännliga gänget är det stilla stående här. Vi renovera vardagsrum och det är blank is på banken = Ingen hästar att leka med.:cry:

Jag har redan bokat hotell för Augusti 2008 och ser fram mot denna dag vi åker till England. Önskar mest att Filosofen skulle stoppa mig i sin hand begage och ta mig med som en "översättare". Visst var din engelska dålig?:idea::angel:

Vi också ska har Erika här för L1 och L2 i slutet på maj så det också ser jag fram till. Jag tror vinter kommer blir som det vanligvis bli. Bara Jobb och hästarna damma jag av vid våren.:smirk:

Annars hur/vad gör ni för att hålla igång under vinter?

Så roligt att det är så många som håller på med Pnh.:)
Jag håller också på med det är på level 2..
Vilka tränare har ni haft?

Jag hade Pat mitten på 80 talet. Sen dess har jag inte haft en ända. men i maj som sagt ska Erika kommer hit så det blir spänade att får ser hur de "fungera" nu.

Först beställde jag level 2 genom Eddesjö. Sedan hade jag tur och kom över både level 1, 2 och 3, visserligen de gamla versionerna, för bara 2000 kr. Men jag känner att jag verkligen skulle behöva hjälp av någon.

Just nu har min häst som var så duktig för bara några månader sedan bara gått bakåt och jag vet inte vad jag gör för fel. Till saken hör den att han är väldigt dominant av sig och försöker hela tiden få bestämma så ger man honom lillfingret försöker han ta hela handen. Den andra hästen jag har är precis tvärtom. Det är ett varmblod som är 1,5 år, och han är väldigt känslig.

Cornelius
Är det så att det är ett kallblod du har???;-)(Det låter så)
Har två som ibland är till salu extremt snabbt och billigt. Jag behöver också hjälp, det var därför jag fick utbrottet, kan ju åtminstone skaffa kurserna tänkte jag. Mina tanter kör med mej, fullkomligt...

Apropå det! Hur många här är det som har kallblod/kallblodserfarenheter? Jag blir inte riktigt klok på vari skillnaden består men det är verkligen skillnad, något som till en början liknar hårdhet eller tom dumhet, de BRYR sig inte om små dutt eller allt hårdare pet, men efter att man VISAT vad man vill med pet så räcker det med en handgest, de verkar SAKNA direktimpulsen att gå undan, de tittar efter och funderar på att röja ur vägen i stället;-) Inte på någon av dem jag träffat funkar det att öka trycket, de bara går in i sig själva och står ut.
Någon som har tänkt på det?

Det är ganska stor skillnad på "gamla" paketen och nya..
Det finns mycket mer och bättre material i nya pkt 1&2 det ny äe mycket mer pedagogiskt och grundligt.

Hästarna är ju -precis som vi- individer, oavsett ras.
Kan verkligen rekomendera Parellis "Horsenality" -ta reda på vilken typ av häst du umgås med och anpassa träning hantering efter det.

ska man då köpa dvdn om horsenality eller får man reda på vad man behöver veta i level ett eller två paketen? Av att bara fylla i kartorna blir man ju inte särskilt mycket klokare av..

Fast jag vidhåller nog att det är nåt särskilt med kallblod, det är ju inte bara för skojs skull som man avlat fram dem, utan ursprungligen gjorde man ju det för att de lämpade sig för hårt tungt arbete i framförallt körning. Tåliga, inte lätta att få hysteriska, en god portion vilja för att kunna dra igång tunga lass, stort tålamod, inte skvättiga, blir lätt något som känns antingen som hallå är det ngn hemma eller ursäkta att jag stod i vägen för dej kära lilla häst. Sen kan man stå där och vifta med både det ena och det andra....

Har en bekant med en märr av modellen tyngre (lagårdsdörr) som fick erbjudande av en proffsnhgubbe (ja ni vet) att han skulle visa hur man gjorde. Visst sa hon.... Efter en timme i rundcorallen var gubben svettig och märren stod kvar på samma ställe som när hon kom in i rundcorallen, hon blundade helt enkelt, sen kunde han springa där hur mycket han ville, hon ville ju inte;-) Och jag skulle ju göra precis likadant om JAG var häst, så det är väl därför jag har en sån själv;-)

Det är en halvblods/fullblodskorsning. Inget kallblod, men han har nog ett liknade psyke... Fast jag älskar den hästen, det är väl därför man inte ger upp! Har haft han i sju år, men höll nästan på att ge upp för två år sedan precis innan jag träffade på PNH.

Horseanality kom after Nya L1 & L2 paket. Den är väldigt bra för att lära at förstår hur hästarna reagera till våra förfrågor och hur vi skulle hanteras deras reaktion på rätt sättet. Du skulle köpa den på sidan om dina levels.

Jag har 2 kallblod och har jobbat med många andra. Det är sant det mest du säger men man måste tänke på ett sätt att fast de är hästar de har olika personligheter (horseanality). Kallblod har en längre stubin och en mindre "explostion" (flykt längd) varav hot bloded hästar har en kort stubin och en större explostion (springa gärna längre bort om den är rädd än en kallblod bruka göra). Det finns olika där inne också med Rightbrained och leftbrained. Introvert och extrovert. De flesta jag har träffat har varit mest Båda RB och LB Introverts (indragen). Och det är när kallblod börjar använder sin LB att tänkar med så har många problem.

Genom den horseanality DVD så får du rädda på mycket mer viktig info som du i tur använder den kunskap du har lärt från L1 & L2 för att bättre applacera det. När och hur mycket är en viktig del till en kallblod.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
448
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV