Sv: PNH- Någon?
ska man då köpa dvdn om horsenality eller får man reda på vad man behöver veta i level ett eller två paketen? Av att bara fylla i kartorna blir man ju inte särskilt mycket klokare av..
Fast jag vidhåller nog att det är nåt särskilt med kallblod, det är ju inte bara för skojs skull som man avlat fram dem, utan ursprungligen gjorde man ju det för att de lämpade sig för hårt tungt arbete i framförallt körning. Tåliga, inte lätta att få hysteriska, en god portion vilja för att kunna dra igång tunga lass, stort tålamod, inte skvättiga, blir lätt något som känns antingen som hallå är det ngn hemma eller ursäkta att jag stod i vägen för dej kära lilla häst. Sen kan man stå där och vifta med både det ena och det andra....
Har en bekant med en märr av modellen tyngre (lagårdsdörr) som fick erbjudande av en proffsnhgubbe (ja ni vet) att han skulle visa hur man gjorde. Visst sa hon.... Efter en timme i rundcorallen var gubben svettig och märren stod kvar på samma ställe som när hon kom in i rundcorallen, hon blundade helt enkelt, sen kunde han springa där hur mycket han ville, hon ville ju inte;-) Och jag skulle ju göra precis likadant om JAG var häst, så det är väl därför jag har en sån själv;-)