PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Åååååh ännu en att vara avundsjuk på...

Jag ska gå med i Savvyclub nu efter nyår när den blir internationell. Då får vi samma erbjudande som dem i USA så jag hoppas att priserna blir lite bättre. Har hört glunkas om att all handel ska ske via USA, nån som vet om det är sant?

Kram på er :)

Hej alla PNH vänner!

Det var ett tag sedan jag var inne på forumet. Det känns lite som jag kört fast, behöver liksom hjälp att komma vidare. Min lilla häst är left brained och blir lätt uttråkad, det syns på henne att hon tycker jag är hur tråkig som helst när vi leker dom 7 lekarna. Jag försöker komma på olika varianter och använda olika föremål i lekarna men min fantasi är just nu bedrövligt dålig. Eftersom jag är på Level 2 nu försöker jag göra mindre för att se hur lite som behövs i dom olika lekarna, försöker också använda mitt 22-foots rep så mycket jag kan men hästen störs av tyngden men det är väl en vanesak antar jag. Jag försöker också utveckla min Savvy men det är inte lätt.
Har ni som kommit en bit några goda råd och bra idéer blir jag väldigt glad om ni vill dela med er av dom. Ha det så bra allihop.

Hej!
Jag har ganska nyss fått kontakt med pnh, och börjat med 7 games, men känner att jag behöver mer hjälp. de här dvd filmerna som det pratas om, är dom bra? var kan man köpa dom? skulle också gärna gå en "nybörjarkurs", till sommarn eller så. Någon som vet om det ordnas några? Har verkligen blivit helt frälst, bara på det lilla jag har sett av pnh. Det som e så himla kul e ju att det funkar, och att man får resultat så snabbt! Min häst har blivit mkt bättre både att rida o hantera:rofl:

Hej och välkomna till tråden!

Läs mer genom tråden så får du ser vad folk tycker om de dvd och till o med var man får tag på de.

Vi kommer har PNH träff här i Dalarna på våren och hoppningsvis får nån kommer så vi får en kurs här med. Det finns en hel gäng här som är PNH tokig!

Men köp Level 1 jag lovar, du kommer inte ångra dig!:banana:

Hej allihoppa!

Jag önskar er en riktig God Jul!

Önskar Monica och Mitt fyr-bent gäng i Dalarna

k020.gif

e022.gif

Alltså, vad är PNH FÖR NÅGOT???? vad är det som är så fantastiskt med det????? tacksam för svar :confused:

aa, jag tror nästan jag ska göra det:idea: är det väldigt dyrt?

Hej !
Var in på Parellis hemsida, där det var Januari erbjudande. Om man var bland de 200 första som beställde ett level 1 kit, så får man ett level 2 på köpet. skyndade mig att ringa dit och beställa passade även på att bli medlem i savvy club, så priset blev 286 dollar.
Så nu får man sitta vid postlådan och vänta.
/Stina

Vad roligt :) Då kommer du att sitta framför TV några timmar framöver.... Du lär inte ångra dig!

God fortsättning allihopa!!
Väntar också på posten, har köpt det nya programmet ihop med några kompisar, men det dröjer alldeles förskräckligt :smirk: så jobbigt att vänta och längta!

Typiskt nog är det på rea också men vi beställde före jul för att få det till ledigheten. Synd annars hade vi sparat nästa 1500....:crazy:

Vad har ni för er? Hobbe och jag har precis satt igång igen så smått. Skållorna har börjat trilla av och han mår väldigt mycket bättre igen. Var på värsta brallhumöret idag :D En hel del energi JÄTTEKUL :)

Savvy Club

Jag blev medlem i savvy club i september i fjol. Faxade in formuläret jag fick senare om att jag ville kunna bli medlem i US savvy club fr om 1 jan. Men jag kommer inte in där nu när jag försöker. Är det någon annan som får problem???? Den känner inte igen mitt e-mail adress.

Min heller. Men de kanska hålla på att jobba på det eller att vi får nyheter med vårt månadens utskick.

Annars är det inte mycket som händer här. Kan inte rida för det har varit för hård i backen och ojämt nu är det en glasruta på gården idag!:cry: Nu vill jag har lite snö.

Är det nån annan som har tänkt att åka till savvy conference i England i Augusti? Jag tänker på det väldigt alvarlig sen det blev ingen resa till en course i colorado. Skulle vara kul att åka med fler svenskarna...

Birmingham

Jag skulle också vilja åka!! Man lär i så fall beställa biljetter rätt så snabbt antar jag. Vet du någon kostnad? Jag var in och tittade på platser - såg lite kärvt ut tyckte jag om inte jag fattade fel.

Sv: Re: PNH- Någon?

Vi har också planer på att åka dit i augusti, skulle verkligen vara jättekul. Kanske går det att ordna en gruppresa eller liknande?!

Ibland har man en otrolig tur

Det skulle vara kul om det gick att ordna gruppresa till Birmingham!

På hästfronten så händer inte så mycket hos mig heller mest pga väder, underlag och mörker. Jag har dock upptäckt att det går att göra mycket även bara när man leder till och från hagen. Bonden jag hyr stallet av har t ex en stor timmer last utanför stalldörren nu och detta har skapat en small "tunnel" mot där han har veden staplat. Det går ju att gå runt alltihop men det är också kul att leka driving game och få hästarna att gå före mig igenom den där långa smala gången! I början var det svårt men nu tycker dem att det är hur lätt som helst!

Det är så mörkt vid in- och utsläpp också. Igårkväll när jag skulle ta in mina så såg jag inte till valacken - däremot hörde jag hur han blåste och lät jätteräddd. Undrade vad det kunde vara som var så skrämmande för just honom och inte stoet. Han kom inte fram som vanligt heller ur mörkret utan till slut öppnade jag grinden och började gå ifrån hagen mot stallet. Han sprang då till mig och jag strök honom och försökte lugna honom, han gick sedan bredvid mig resten av vägen in. När hon kom in i stallet var han fortf jätterädd men jag tänkte att han skulle väl lugna sig om en stund. Imorse var jag ledig från jobbet då hovslagaren skulle komma så det var nästan ljust för en gångs skull när jag skulle släppa ut dem. Valacken ville inte gå ur sin box! Jag tog ut stoet men valacken ville fortf inte gå ur boxen! Han verkade livrädd! Jag strök honom och fick honom ut till slut men sedan stannade han igen och vägrade röra sig ur fläcken - mer "friendly game" och till slut gick han med mig. Han brukar springa mot hötäpparna när han kommer in i hagen men imorse stod han kvar innanför grinden, tittade mot mig och krafsade med framfötterna! Jag gick in i hagen till honom. Jag började fundera på om han hade plötsligt blivit blind eller något. Han gick med mig till en hötäpp och plötsligt såg jag med stor förskräckelse vad felet var ...........det satt en tunn, stålvajer fast vid ena bakhov. En stålvajer som kunde ha skurit av alla senor mm i ett ben, en stålvajer som måste ha legat begravt under jorden i hagen någonstans men som nu kommit fram under den här konstiga vintern. :eek:
Stackars stackars häst. :cry: Han hade förtvivlat försökt tala om för mig och jag hade inte lyssnat tillräckligt bra.
En vanlig morgon hade jag fått ut honom i hagen i kolsvarta mörkret och inte sett något. Vajern syndes knappt något - den var osynlig när han var i boxen och nästintill osynlig mot backen. Hade jag lyft bakhovarna hade jag kanske sett den - den satt fast mellan skon och hoven. Omöjligt för mig att rubba. Han är så himla rädd för saker som sitter fast på sig och släper efter flera olyckliga tillbud så det var det mest skrämmande som han kunde uppleva. Samtidigt så känns det att vi har nått vissa framgång för innan PNH skulle han nog har stuckit genom hagen och försvunnit om något satt fast. Nu kändes det tydligt att han istället sökte sig till mig för stöd och hjälp (inte för att han fick det :cry: ). Så ibland har man tur - vajern kunde ju ha fastnat mot något i hagen och kanske kommit ett varv runt bakbenet. Jag törs knappt tänka på vad som då hade hänt!

Oj vad läskigt Shaka! Vilken tur att det inte blev värre!!!

Det skulle vara jättekul att åka till Birmingham, men kassan räcker nog inte till också. Har anmält oss till L2 kursen med Martin W i Falkenberg i juni så då har nog gränsen för sommarens hästkassa fyllts på :angel:

Var uppe i Borås i helgen och kollade på L2 forts. Det var så himla roligtoch alla var superduktiga! Jag är HELT imponerad av Erikas kunskaper vilken pedagog!! Fick massor med inpiration:D

Hittade massa filmer på parelli-utövare på Youtube

Här var en jag blev förtjust i:
http://www.youtube.com/watch?v=Zqksm-z6NX4
Vilken vacker häst och vilken lugn och trevlig ägare!

Det finns filmer på Parelli, Honza och Nevzorov om man söker (sökfält längst ner på sidan) man kan sitta en hel dag och bli inspirerad!

Hej!

Efter kursen i helgen känns det verkligen som jag har kommit en bra bit framåt med min häst! Så nu är jag så där SUPER inspirerad :banana: :bump: :bow: och vill inte annat än leka med min häst!!! Han ser också ut som om han tycker det är roligare!

Oj nu skriver jag bara om mig själv... men ni kanske vet hur man blir efter en kurs..:love: ?

Ha det!

Keep it natural!

Hej alla PNHare!!

Sitter och tittar på listan för hemstudiematerialet och undrar lite om skillnaden mellan gamla level2 kitet och det nya. För det rekommenderas att man ska köpa gamla L2 inför L3. Det blir mycket pengar för en hästägare som inte rullar i pengar så det känns bättre att veta lite om vad man får i det nya och inte det gamla och vice versa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
458
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud