PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
ahhh ska in direkt och prova tack för tipsen.

När jag prata om annorlunda på dvd, är det inte bara formaten (som jag inte har köpt en dvd spelare jag kan inte ändra format på) men de har olika ämne också. En på ebay had skrivet vad fans på dvd i de 2006 som var till salu och det stämde inte alls vad vi har fått. Försökt på en ny sätt men det gick fort up i pris.:cry: But i shall keep trying!!!

Sv: PNH- Någon?

jag har tränat pnh sen i höstas då jag köpte mitt varmblod, det är bara så kul vilken känsla när man märker framsteg, vi har även inhandlat level 1 och startat en liten studiecirkel. och ska så småningom även använda oss av en instrutör

Hallå!
Vad betalade du i frakt från USA till Sverige? Har hittat en massa grejor jag vill ha!

Jag hänger inte med. Frakt på vad då? Om du menar de dvd från The savvy conference i den UK så har har köpt de från den UK och dvd och frakt var 156:- på ena och den andra var 204:-.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: PNH- Någon?

Nu har den kommit, Liberty&Horsebehavior! Så nu blir det TV-tid :) Satt så länge igår att jag somna framför TVn....

Hobbe klev upp på pall för första gången idag :D

:banana: :banana:

Sitter här med ett stort :D , för jag vet hur det känns för dig.

Dvdn bara så bra. Så mycket intressant med aahhhaa och "how intressting" momenter.:bump:

Nu mina PNH vänner har jag varit testat!

Förgår har vi kastrerat Chopper:cry: . För den mesta snarkade genom den hela.

På den 16:e så gav vi honom sina första sprutor mot Bot & stelkramp. Och det gick jätte bra stog stilla utan problem. Men igår skulle vi spruta smärtstillande och antibiatic. Det gick åt helvetet! Han ska inte har nåt med en spruta att göra. När min man kom så stigra han,sprang coh nästan flippat runt. Efter jag stängde min mun (från shock) så sa jag till gubben min, att vi ska sluta så får jag tänka till lite.

Satt i stallet och kliade på honom och gick genom allt jag har lärt mig för att får göra detta utan stress och att jag inte förstöra förhålande jag och även min man har med honom.

Ahhahh "trouble shooting" i den L2 pack!! Den hästen som i stortsätt stog stilla hela tiden när hon visade tekniken att lära hästen acceptera sprutan. Jag hämtade mina tandpetare och en stor spik och satt igång. efter 20min så kunne jag och min man klämma spik eller tandpetare i nacken och han stog stilla bredvid och bojde huvud in mot oss. Lungt och fint. Vi fick in båda spruta men vi har 4 dag kvar med detta.

Vad jag sparka mig själv för är varför trännade jag inte detta innan? Fast han stog stilla på den 16:e jag skulle har trännat ändå. För att vara säkert, för att vara beredd. I set it up to fail.:cry: Jag var kaxig och trode han skulle ta det som han har gjort även efter han gick igenom kastrering. dum dum dum!

The moral of the story kids...Ta tag i saker i förväg när det kan finnas en chans att de kan blir stressad eller rädd för nåt även om det är litet.

Jag är väldigt glad att jag har lärt så pass mycket att jag kan stanna, backa och tänker om saker istället för att fortsätter sen kom på vad jag skulla har gjort.

Nu håller ni tummar åt oss att det kommer går bra idag och nästa 3 dagar framåt. Jag är glad att jag har er för stöd.:love: Jag vet att ni förstår vart jag är och vart vi alla är på väg.

Hmmm HOW interesting! Håller tummarna, men jag vet att det kommer gå bra :)

Håller på med lastning av samma skäl, att vara ute i god tid. Vi ska på kurs i sommar så det är gott om tid. Han går på det är inte svårt för honom, problemet är att han blir så nervös när vi åker. Tror det kan bero på att han flyttat de senaste gångerna han åkt. Så nu blir det åka av till nya ridvägar och möta kompisen där och annat i den stilen.

Savvy on my friends :love:

Idag gick det bättre faktis, det var lite hämskt när min man "bet" honom i nacken, och hjärna går full fart "oh shit! Nu ska han flippa ut igen" sen ut kom det från min mun "scrath him on the neck around the needle" (kan ingen svenska när jag är nervous:o ) så stillade han direkt!:D

Matte har lugnat ner lite nu.:crazy: :angel:

Varför är det alltid värre när det är mans egen häst?:rofl:

Hang in there!

jag vet att du fixa det utan problem.

Föressten hur går det med kompisen som du kom med? Ska inte äns försöker att stava hennes användernamn...if I can't say it, I can't spell it!:rofl:

Birmingham

Hej Vänner!
Nu har jag bokat biljett till savvy konferensen, flygbiljett och hotell. Spännande värre. Är det fler som ska dit??

Det är bra med Sosanonona :) Hon pluggar för fullt så det blir begränsat med hästeri för hennes del.

Igår gick han på själv flera gånger utan att jag ens pekade in honom :love: Jag ställde mig utanför den öppna transporten och kratsade hovarna på honom och när jag var klar knatade han in för att kolla om det fanns nåt gott :) Så jag lämnade honom i fred och efter 10 min kom han in i stallet och undrade vart jag hade tagit vägen :D

Senare när vi skulle ut i hagen så "råkade" jag ta vägen över transportlämmen (han gick lös som vanligt) då gjorde han samma sak och gick dessutom in en sväng.

Shaka: Vad roligt att åka dit! Jag skulle gärna gjort det men hästkassan är spenderad på kurser i år.... Du får anteckan massor och rapportera när ni kommer hem!

Hallå! Kanske kunde varit tydligare :D
Menade E-bay grejorna från USA. Har bjudit på en level 1 och tänkte bjuda på nån mer dvd så jag hoppas fraktkostnaden inte är väldigt hög.
Och att jag vinner :banana:

Kolla vilken stjärna han är min häst!

Hobbe_lastning.jpg

:banana: :banana:
Yeaahh Hobbe! Hobbe he's our man, if he can't do it no one can!
(man läser det med den lil "cheerleader" vi alla har inne oss:D )

p.s. Har ni ingen snö?

Det har varit olika i frakt från $8 up åt. Beställt mig en sadel och frakten gick på $220 men hon var hög. Andra ta inte så mycket. Kollat en sadel för min dotter och de vill har $84. Kan inte tänka att det ska vara så högt. Min frågade inte du innan du lagt bjud?

Nope, ingen snö! Vi fick lit snö när det stormade, men den försvann lika snabbt! Det är grönt i hagarna!! Tog detta kortet häromdagen, hade han inte haft vinterpäls kunde man knappast tro att det var i januari...

Hobbe_januari_2007.jpg

Funderar på att åka till Birmingham iallafall :) Ska kolla upp priser och sånt idag!

Shaka hur bokade ni hotell? Behöver man hyra bil? Vad blev totalkostnaden för er?

Hej CaliforniaSwed!
Känner du till några bra sadelmakare i USA som du kan rekomendera? Vi har funderingar på att köpa var sin ranchsadel till våra paintston.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 315
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
455
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur