Nu mina PNH vänner har jag varit testat!
Förgår har vi kastrerat Chopper
. För den mesta snarkade genom den hela.
På den 16:e så gav vi honom sina första sprutor mot Bot & stelkramp. Och det gick jätte bra stog stilla utan problem. Men igår skulle vi spruta smärtstillande och antibiatic. Det gick åt helvetet! Han ska inte har nåt med en spruta att göra. När min man kom så stigra han,sprang coh nästan flippat runt. Efter jag stängde min mun (från shock) så sa jag till gubben min, att vi ska sluta så får jag tänka till lite.
Satt i stallet och kliade på honom och gick genom allt jag har lärt mig för att får göra detta utan stress och att jag inte förstöra förhålande jag och även min man har med honom.
Ahhahh "trouble shooting" i den L2 pack!! Den hästen som i stortsätt stog stilla hela tiden när hon visade tekniken att lära hästen acceptera sprutan. Jag hämtade mina tandpetare och en stor spik och satt igång. efter 20min så kunne jag och min man klämma spik eller tandpetare i nacken och han stog stilla bredvid och bojde huvud in mot oss. Lungt och fint. Vi fick in båda spruta men vi har 4 dag kvar med detta.
Vad jag sparka mig själv för är varför trännade jag inte detta innan? Fast han stog stilla på den 16:e jag skulle har trännat ändå. För att vara säkert, för att vara beredd. I set it up to fail.
Jag var kaxig och trode han skulle ta det som han har gjort även efter han gick igenom kastrering. dum dum dum!
The moral of the story kids...Ta tag i saker i förväg när det kan finnas en chans att de kan blir stressad eller rädd för nåt även om det är litet.
Jag är väldigt glad att jag har lärt så pass mycket att jag kan stanna, backa och tänker om saker istället för att fortsätter sen kom på vad jag skulla har gjort.
Nu håller ni tummar åt oss att det kommer går bra idag och nästa 3 dagar framåt. Jag är glad att jag har er för stöd.
Jag vet att ni förstår vart jag är och vart vi alla är på väg.