PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är svårt det finns så många. Jag själv har Rocking R, Dakota, Timberridge, och nu snart kommer en Billy Cook. Jag tycker mycket om alla men de alla lite olika bom som passar olika hästar. Jag skulle har köpt en till Rocking R men det har en mer rakt bom över ryggen och Red har mer svank till sin så vi prova på den 12:e sadel nu och ser hur den passa. Jag har också köpt en theraflex pad som jag ska combinera med det om det inte passa helt. Om du ska bygga/designa din egen (om det är vad du menar)så vet jag en kille som bådde i Livermore, CA. Men jag såg en annons i WesternHorseman att han hade flyttat till ett annat state. Ska kolla upp det.

Filosofen: Wow, Jag tro jag såg en gräss strån växer i en bilden:p !

Här är det lite annorlunda tagen idag vid 11 tiden...Och Hajlo som tar sin "afternoon nap".
January2007023.jpg

Sv: Re: PNH- Någon?

Åh vad härligt det ser ut! Om vi hade fått sån snö och tillräckligt kallt för att det ska ligga hade det varit skönt. Men tyvärr lämnar det blöta kalla Göteborgska slasket en hel del övrigt att önska ;)

Sv: PNH- Någon?

Kul för dig Filosofen att Hobbe går in så fint i transporten:) .

Önskar jag kommit en bit på väg med min lastning också...

CaliforniaSwed: Vad det ser mysigt ut med snö! Vidderna ser så fina ut! I like :love: !

Ha det bra allihopa!

*KL*

Hej på er allihopa! Jag har precis idag haft min första riktiga PNH upplevelse. Jag har börjat träna för en tränare(fast hon är inte det officiellt än men har varit hos Parelli och tränat och hållt på i många år, måste fråga nästa gång så jag vet mer precis om vad hon gjort.)

Det var såååå kul! Jag visste lite gran om PNH som jag läst och så nu ville jag prova för jag har en unghäst som jag vill ha en väldigt säker hantering med och då kändes det här som ett bra sätt!

Jag har en fundering bara, vad ni tror. Sitter och funderar på att beställa grimskaft+carrot stick men jag funderar om ni tycker att jag bör köpa repgrimman oxå? Jag har nämligen en repgrimma redan och det är ju inte så jätte billigt. Men är repgrimman oxå så väldigt speciellt utvägt så jag bör ha en sån från han oxå eller funkar det bättre med vilken repgrimma som helst än med vilket grimskaft som helst tex.

Jag är så peppad nu, allt känns såååå kul :bump:

Ok nu ska vi åka till birmingham! Shaka, Who, what, where and how har du bokat. Har du kollat billigast osv????

Filosofen skulle du åka själv eller med kompisar?

Sv: Re: PNH- Någon?

Jag skulle åka med en kompis, men nu vet jag inte iallafall...

Vet ni varför inte Savvyclub medlemmar här får gratis pass? I USA får man det, FUSKIGT tycker jag... :(

Har eg inte råd pga sparande till 2008, Florida 6
veckorskurs :D

Åååhhhhh Florida 2008 :love: Låter kul!
Är det bara du som ska åka eller är ni ett gäng? Pm:a gärna för att inte vill skriva ut namn.

Ha det bra!

Birmingham

Hej CS and Filosofen
Ursäkta - har inte varit här på ett tag och nyss sett frågorna!
PM:a mig så får ni veta!

Än så länge bara jag, det är 2 till som funderar på att hänga med. Har siktet inställt på Florida hösten 2008, slutet på okt till början på dec. Om man bokar och betalar innan sept 07 och är Savvycl medl kommer man undan med runt 70´..... *bara*:crazy:

Ska du med? :) Vore väldigt kul om fler vill med! CS :angel: oxo? Vi pratade ju om det i våras :bump:

Hobbe är halt igen.... så himla trött på att det går upp och ner hela tiden. Diffus hälta och inget syns på röntgen. Inte heller svullen eller gallig. Ska boka tid för ny hältutredning.

Funderar på att skaffa en till så att jag kan hålla mig sysselsatt. Ska skaffa en lyxhäst denna gång :D AKA inget sönderhoppat halvblod :smirk: Kanske welsh cob belv helt kär i en viss svart herre från Borås :love: Har han nån bror Marks?

Nä, men hör ni om nån bra häst som ska säljas alt på foder framöver (barfota och lösdrift måste vara OK) bra psyke, inte en massa bagage (det har Hobbe så det räcker ;) ) så kan ni väl hojta! Gärna PNH:ad, men inte nödvändigt.
Ha det bra!

Nu är biljetterna köpt och hotellet bokat! Bara att hitta en billig flyg.

Filosofen så hade jag den ansökan till i år och in fylld för hösten 2007. Sen fick min bro cancer så jag har skickat honom pengar i stället att hälpa till. Jag är väldigt sugen att ta det 2008 men vet ej hur i år ska vara med EU bidrag och sånt med oss bonderna (de ändra saker och ting just nu). Så vi måste vänta mot vår och ser hur det gå. MEN Jag ska dit! När? vet inte.:D

a010.gif

a030.gif

g030.gif

Du är en angel!
Det är från deras tv show från staterna some jag har försökt att titta på nåt sätt och var så ledsen att missa det.
1000 kramar till dig!!!!:love: :bump: :banana:
Måste har nåt att titta på mer en bara en gång i månaden!

Fantastiskt !!
Problemet är att jag kommer aldrig att kunna gå ifrån datorn nu!
Filosofen - jag har PM:at dig!

Hej!

Ja hade jag bara haft en bunt med pengar hade jag följt med, men kassan är skral, tyvärr:cry:

Tänkte att jag lägger in en bild på min svarta Welsh cob herre.
Filosofen: han har 9 st helsyskon :rofl: varav dem är 4 st hingsar/valackar.

Img_0045Marksman_thumb.jpg

Snygg!

:( Kan vi inte ser en "lite" störe och kanske närmare bild på honom?

Hej
´Funderar på om jag ska gå nivå 1 som helg kurs för E.F. eller om jag ska gå flera lektioner för en annan NH instruktör, som har studerat PNH men ej är utbildad an PP.
Jag läser nu Level 1 på hemstudier.
Men känns som att det kanske är bättre att gå många ggr. istället för bara en helg.... Fast... Jag vet inte.... :confused:
Tips tack....

Det är omöjligt att svara på! Beror ju helt och hållet på hur bra tränaren är om det är värt en helgkurs eller flera ggr....

För egen del kan jag ju säga att EF är väl värd att gå kurs för. Fantastisk pedagog och oerhört duktig med hästarna. Men det är ju bara du själv som kan avgöra.

Personligen går jag inte på kurs med min häst utan att ha varit med som fotfolk först, för att kunna avgöra vad jag tycker och om jag har personkemi med tränaren ifråga. Det är en minst lika viktig pusselbit som hästkunskapen. Har du möjlighet att vara med som fotfolk för bägge tränarna rekommenderar jag varmt att börja så.
Lycka till!

CS & Shaka: Birmingham here we come :D Vi åker med, ska fixa biljetter imorgon!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 314
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
455
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar