PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som du har svårt med? Är det själva inbetalnig så tar USA det från mitt kort varje månad. Förut sätt man pengar in själv till en tysk konto. Men usa bara tar kort.

Att starta om från usa istället denna Europa klubb så faxa jag in mina uppgifter till usa så fick jag en mail senare från UK.

Sv: Re: PNH- Någon?

Jag gick inte med förrän man blev internationell medlem så mitt betalas via dragning på kortet varje månad.

Kan du ringa och prata med dem? Jag ringde dit när jag skulle ha biljetter till Birmingham, de var otroligt hjälpsamma :)

Sv: PNH- Någon?

ok, har precis kommit till "att-sitta-upp" delen. Tycker att det här har fungerat väldigt bra!!! Kan man bli godkänd här i Sverige, alltså så att man har en underskrift på det? och om, kan man skicka in en video på sig själv när man håller på eller måste man träffa en instruktör??

Hej!

Man kan dels skicka en video till en instruktör, men man kan även bli godkänd på en kurs eller en assessment day med en instruktör.
Jag tyckte det var bra att bli godkänd i samband med när jag gick en kurs, för då får man dels med sig kunskaper och inspiration så man kan gå vidare och instruktören får se en irl.

Senast ändrad:

Här är min ögonsten!
Jag har äntligen lärt mig hur jag ska få in bilder, att det ska vara så svårt att lära sig.

x1pPHu2K6HCG6qf0QgRO35zdvz05mMlzDLRfDQxkFyGv39O6Wv-HST83umG1nlYNlFeUDbLobFtYcgRkqGRjHYtaRZlnQFTBp-3fWL84sV1h64

Senast ändrad:

Ursäkta mig... trodde jag iaf. För er som vill se honom så finns han på förra sidan. Ändrade lite så han syns där iaf.

Ursäkta att jag tar upp en massa i tråden i mina försök att få in en bild :confused:

:confused: :cry:

Vet inte om andra kan ser nåt men jag kan inte se din bild!

Back to the drawing bord!:angel: :p

Du kan ta alla plats och tid du behöver. Det gör inget och jag tro alla som håller på med PNH måste har/lärt ganska mycket tålamod.

Har du gått in på "Datorer" Forumet? där finns det där två "Stickys" att hjälpa dig med bild hanteringen.

Försök igen, vi vill ser bilderna!

TACK!!!! för att ni är så förstående.
Tar tid att skaffa mig savvy... ...dator savvy:smirk:

Jag tror ni ska kunna se bilden på sidan 35.

har en fråga, när man ska "rida" och har börjat på "pusshing passenger"-lektionen, ska man du kunna rida lektionen i trav i minst 21 minuter utan att hästen saktar av eller att man måste påminna den?? eller är det ok att man påminner den när det behövs??

Tanken är att du ska träna din "savvy", dvs visa att du har kunskap och rätt tillvägagångsätt när du ber din häst att ta sitt ansvar.

I detta fall (passengerlesson) att hålla den gångart du bett om. Så NÄR hästen bryter gångarten ska du kunna be den att återgå genom att använda de 4 faserna. Du ska mao inte sitta och microstyra hästen genom att förekomma den när den håller på att bryta gångart och säga kom igen bryt inte.

Utan när hästen avbrytit ex skritt så klappar du säger tack för din idé, lets try mine :) och går igenom fas för fas tills du får svar och då slutar du och följer med igen.

Lite svårt att förklara tydligt i skrift men jag hoppas att det hjälper lite :)

Bra förklarat Filosofen! :bow:
Hur går det med hästsökandet??? :rofl:

Min bamse behövde lite inspiration! Så jag gjorde lite godisgömningslekar, sen provade jag lite trick training också. Bara för att han skulle tycka att det är lite roligare. Detta gav ju det resultat jag ville,han tyckte det var jättekul! :love: Men.....
nu tror han att det finns godis hela tiden fast att jag inte alls har det....:smirk: Han har ju alltid varit en riktig godisråtta men nu är han hemsk! Är det bara att härda ut o lära honom att ibland finns det o ibland inte, eller ska jag helt avbryta det omgående? :confused:
Vad skulle ni ha gjort?? Trick training är ju mycket stretchövningar som jag tycker är bra..........

Tack vad snällt sagt :)

Jo det går framåt :) Ska berätta mer nästa vecka men vill vara lite hemlig nu :cool:

Vill inte jinxa det :p

ja men det förstår jag, å han lyssnar redan på fas två (benen) i alla lägen, men jag undrar om det är så att man ska kunna trava i minst 21 minuter utan att hästen ens tänker på att den ska sakta av när man har bett den att trava??

Nej det var ju det jag menade :) Den 21 minuterstesten är till för att visa din savvy! Inte mata runt hästen i trav 21 min.

Klarar han att trava utan avbrott i 21 min så är det toppen då kan han verkligen hålla sitt ansvar, men det är inte det det handlar om utan dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
454
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar