Sv: PNH- Någon?
Hej allihopa!
Nu har jag smygläst ett tag (det tar tiiiid att plöja igenom hela tråden ) och tänkte jag kunde presentera mig
Först några kommentarer:
Filosofen: Uuuuunderbart vackert nyförvärv!
Marks: Blir du less på den där svarta kan du bara höra av dig så kommer jag och hämtar honom
Vill också säga att jag tycker det är såååå härligt med den underbara stämningen som är i den här tråden!
Så...
Jo, jag bor i Härnösand med min man, två katter och två hästar. Hästarna går på lösdrift, är barfota i största möjliga mån och rids i bomlösa sadlar enbart.
Och vi är nyfrälsta på PNH
Ena hästen, min ridhäst, är en islandsvalack på 13 år som vi egentligen inte har problem med men som jag vill kunna rida naken (hästen är naken alltså..
)
Andra hästen är en islandskorsning på fyra år som ska bli min mans ridhäst en dag. Han är flockuppfödd och var typ ohanterad när vi köpte honom i höstas. Han är orsaken till att vi hamnade i PNH...
Han fick nämligen en förtroende-kollaps kring nyår och blev vildhäst
Ingen fick komma nära honom (vårat fel förståss)
Så det var antingen slaktbilen eller en NH-kvinna jag hört var bra. Och eftersom slaktbilen knappast avlivar hästar genom att skjuta dem på avstånd, lösa i hagen, och vi inte kunde fånga honom, så blev det NH som fick en chans!
Jag har gjort en blogg om våra vedermödor, ni är hemskt välkomna att läsa den och kommentera
http://baldur.pietsch.se
Har varit lite dålig att skriva på ett tag, ska uppdatera den :smirk: