PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

ok, men då kan man gå vidare då och ändå fortsätta att "jobba" på det?!

Men lever du än?:angel:

Vart har du taget vägen i denna forumet?

Filosofen....
d020.gif
med vad den nu är med din överraskning! Vi vet att du kommer lyckas med det med!

Hej!

Tänk på att Level 1 är inte perfekt för än du har Level 3 savvy! Så det behöver inte vara perfekt, du ska bara ha kul och leka. Samt börja förstå och veta vad du ska göra i de olika situationer som kan uppstå!
Lycka till med din Parelli Journey :love: !!!

"Keep it natural!"

Bra inlägg (det sista) Filosofen.

Superspringboy: Absolut!!! Lycka till ha ha riktigt kul :)

Tack Marks för de snälla orden :)

Jomenvisst :)

Nico heter han (egentligen Nerca van Brederheofeven eller nåt i den stilen) men kallas Nico.

Född 01. Tagit över tronen som hagens terrorist från den 4årige araben. Otroligt självförtroende mixat med en god portion "unghästnaivitet" ni vet oj hoppsan stod det nån där, ni menar att jag ska flytta på mig? VA ska jag flytta på mig...va sa du fick jag inte komma hit just nu... är du säker på att jag inte fick vara här...

Tack och lov inte lika omåttligt kaxig med människor :smirk: men jag kommer nog att ha fullt upp om man så säger...:rofl:

Hobbe är LAGOM road av honom. Nu vet jag vad jag ska träna med Hobbe när han blir frisk.... CUTTING!!! :rofl: :rofl: :rofl:
Han gick nästan ner på knä i "svänghoppen" med superfocus på att hålla denna odåga på plats. Jag vet ju att han har cowsense, jag har ju sett honom valla hundarna om de förirrar sig in i hagen, men detta var fabulous :D !

Nu är jag helt slut, har varit ute i detta snö/regnslask/storm kalla vädret sen 9 i morse. En kopp te och en god bok (inte hästbok dock ;) ) är vad som väntar på mig nu!

Kram på er :)

Till helgen blir det kurs!! L1 och L2, Erika kommer på torsdag :)

är den i kopparberg eller Gbg? oj oj oj nu händer saker för fort. För lite tid som finns över just nu. :cry:

Hej allihopa!

Nu har jag smygläst ett tag (det tar tiiiid att plöja igenom hela tråden ) och tänkte jag kunde presentera mig :idea:

Först några kommentarer:

Filosofen: Uuuuunderbart vackert nyförvärv! :love:
Marks: Blir du less på den där svarta kan du bara höra av dig så kommer jag och hämtar honom :d

Vill också säga att jag tycker det är såååå härligt med den underbara stämningen som är i den här tråden!

Så...

Jo, jag bor i Härnösand med min man, två katter och två hästar. Hästarna går på lösdrift, är barfota i största möjliga mån och rids i bomlösa sadlar enbart.
Och vi är nyfrälsta på PNH :love:

Ena hästen, min ridhäst, är en islandsvalack på 13 år som vi egentligen inte har problem med men som jag vill kunna rida naken (hästen är naken alltså.. :angel: )
Andra hästen är en islandskorsning på fyra år som ska bli min mans ridhäst en dag. Han är flockuppfödd och var typ ohanterad när vi köpte honom i höstas. Han är orsaken till att vi hamnade i PNH...
Han fick nämligen en förtroende-kollaps kring nyår och blev vildhäst :eek: Ingen fick komma nära honom (vårat fel förståss)
Så det var antingen slaktbilen eller en NH-kvinna jag hört var bra. Och eftersom slaktbilen knappast avlivar hästar genom att skjuta dem på avstånd, lösa i hagen, och vi inte kunde fånga honom, så blev det NH som fick en chans! :bow:

Jag har gjort en blogg om våra vedermödor, ni är hemskt välkomna att läsa den och kommentera :bow:
http://baldur.pietsch.se

Har varit lite dålig att skriva på ett tag, ska uppdatera den :smirk:

Måste bara berätta vad vi gjorde igår!
Gjorde Vänskapsleken med min häst Skuggi, har ingen carrot-stick så vi gjorde en egen pine-tree-stick :angel: Det gick fint och hon som hjälper oss, "R", hade sagt att jag skulle testa att stå bredvid och hoppa jämfota. Så jag testade det, gick ganska bra med Skuggi, men lilla Baldur som stod bredvid fick stooora ögon och Richard (min man) bad mig sluta så jag inte skrämmer lillhästen...
Så jag gjorde det, men så gick jag fram till Baldur och la handen på hans panna och kliade, och så började jag guppa med kroppen (liksom bara böjde benen) och det gick superfint :eek: :love: Ingen reaktion, så tillslut stod jag och hoppade för fullt mitt framför honom :bump: :bump: :banana:
*flinar saligt*
Han är så fin..lilla Baldur...

En liten fråga, eller fundering, har jag:

För Baldur är den säkra zonen mitt framför honom, alltså, om jag gör något läskigt vil han att jag står mitt framför honom. Och jag får liksom jobba mig framifrån och bakåt på honom med nya grejer, om ni förstår hur jag menar?
Men Skuggi verkar ha sin säkra zon från mitten av kroppen och bakåt? :confused: Han verkar inte alls vilja ha mig mitt fram? Eller kanske läser jag honom fel?
Har ni någon erfarenhet av att det kan skilja sig på det sättet mellan olika hästar?

Jag och Skuggi har förresten anmält oss till Level 1 kurs 17-18/5 för Erika :bump:
Nu ska jag försöka kika igenom Level 1 filmerna... :idea:

Hej!

Kul att du presenterar dig i tråden:)

Jag kommer också från Västernorrland från början, men bor nu i Västra Götaland.

Jag tröttnar aldrig på min svarta ögonsten :love: , sorry..., han gör sitt bästa att underhålla och checka min savvy varje dag, så med honom för jag aldrig tråkigt!

Ha det så kul på din SAVVY resa!!!!!

Skuggi: Hjärtligt välkommen!!!!

Jag har faktiskt varit inne och läst lite på din blogg tidigare :) Vad roligt att det går så bra!

Olika "säkerhetszoner" är nog rätt vanligt i min uppfattning iallafall. Det som jag stött på oftast är att hästarna känner sig trygga med oss i zon 3 på vänster sida. Troligtvis uppfattas vi som minst hotfulla där dels pga vana då de flesta hästar hanteras och leds i zon3 på vä sida. Sen är just den postitionen deras Powerposition. Det är ju lätt för dem att bredsida oss där och dra :smirk:

Min lilla Nico är extremt vänsterorienterad :D har tagit två veckor att få honom att slappna av med mig på hans högersida. Hobbe däremot var som din Baldur, gillade att ha koll på mig raktframifrån. Han älskar att bli pysslad i ansiktet men det tog mig över 1 år innan han accepterade beröring över hela kroppen. Så fort man kom längre än halva halsen började han grina och bita. Han kommer nog aldrig att njuta av det med han har iallfall lärt sig att inte spänna sig och att inte bita.

Jätteroligt att höra att det går så bra för er! Hoppas du hänger kvar här så vi får följas åt :)

CS: Göteborg naturligtvis ;)

Marks: Här har du en framtida spekulant till....:rofl: Kommer ni ner i helgen eller?

Hej!

Jag kommer på måndagen och tittar lite hade jag tänkt, jag ska ju agera lite Taxi.....!

Nu när jag ändå kommer ihåg det :D , skulle du (Filosofen) vilja maila eller Pm:a mig en vägbeskrivning så jag hittar :confused: till er...!

Tack på förhand!!!

Appropå ni spekulanter på min ÖGONSTEN :love: så var han helt underbar idag när jag red honom lite enkelt barbacka bara, så jag vill nog behålla honom ett bra tag till :angel:

Är man linslus så är man...
x1pPHu2K6HCG6qf0QgRO35zdtqgR9EtULTvOGxX8Z0oix-JTD20nETILxRZnRuNKDoakXaKd8LI0pqTB6OT54dweawomFFmiVhzvyuJRKFsrSurnlKrBzXcqQ

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
454
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar