PNH- Någon?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH- Någon?

Blocks minsann...har vi inte kommit till ännu ;) ska krypa i säng med bärbara datorn och ett par DVDer ikväll :idea:

Hej!
Jo, nu har vi kikat på de första filmerna och lärt oss om blocks. Måste öva mera märker jag :o Igår hade vi en lite konstig knuffningsmatch jag och Baldur...

*KL*

Jag har köpt Level 1 och försöker detta med min treåriga fjording. Men jag får det inte att fungera...:( :cry:
Vi har fastnat på lesson 7. Hon bara tränger mig med bogen så jag kommer inte åt att kommunicera med henne. Hon går på mig (tätt intill) med bogen och vänder samtidigt bort huvudet...jättesvårt. Hur ska jag göra? Det går inte att vifta och/eller "slå" bort henne med blocks, stick, eller rep eftersom hon alls inte bryr sig om det. Hon är totalt orädd och väldigt gå-påig men också gosig och kärvänlig. Jag behöver råd och tips om vad jag kan göra!!!
Försöker få hjälp av en tränare, men hon har så fullt upp just nu så hon kan inte komma ut...:cry:
Jag blir så ledsen när det inte fungerar. Är hästen för svår för mig? Jag är ingen tuffing, men vill för allt i världen inte byta bort min fina unghäst...
Jag tränar också med dotterns shettis och där går det bara bra med allt! :)
Men det måste ju fungera med min fjordis också...!!! Hjälp, please!

Hoppas att du får hjälp. Många gångar är det för matte/husse har svårt att menar vad säger. De säger vad de menar, men menar inte vad de säger. De är väldigt kloka djur, och de läser vår egna kropspråk fortare och bättre än vi tror.
Vad du går genom just nu är en av de saker man måste ser för att hjälpa till.

Men ger inte up än!!! du skrev du är ingen tuffing men det är kanske vad du måste lära att vara. Ta den samma energi i kroppen när du är riktig förbannad (energi inte tankarna), sen behålla energi men du måste lära att inte blir förbannad. Att du kan, så fort hästen gör rätt, släppa allt på en gång och koppla av.

Har du den gamla version av L1 ett eller den nya?

Jag har den nya!
Och jag fick ut min tränare!!!:banana:
När hon visade mig gick det som en dans!:banana: :banana: :banana:
Felet jag gjort var, enligt tränaren, att jag "skrikit" i mitt kroppsspråk till min häst. Nu har jag fått lära mig att viska och det fungerar alldeles utmärkt. Nu har vi gjort lekarna 1-4 och börjat nosa på lek nr 5. Nu känns det roligt igen!

Dum fråga kanske men vart köper man dem olika nivåerna? :-)

Yeeaa!!!:banana: :banana:

det ser du du var en tuffing!:D . Så glad ni fick ordning på det. :bump:

Om du läser lite längre bak i tråden så kan du hitta länkar. Vet inte om moderator skulle blir arg på oss att vi direkt länkar helatiden. Vill behålla vårt trevlig tråd.

Jag skulle hemskt gärna vilja gå igenom hans levels, men det är inte ekonomiskt lösbart för mig. :( Jag har ingen möjlighet att lägga ut 2000:- på en level kurs :cry:

*knapplån*

Jag hade min 4:e(?) lektion i söndags. Helt fantastiskt!!
Även fast jag inte tränat nämnvärt mycket fungerade det jättebra.
Bara jag som ska lära mig att vara mer tydlig med min energi. För vi är ganska lika, jag och hästen, vi vill ta det lugnt och gärna stå och hänga.

Jag hade rejäl träningsverk dagen efter. Höll på med passenger lesson(?) i en halvtimme i alla gångarter. Det gäller verkligen att slappna av och hänga med i svängarna, min Emelie blev mer och mer modig och gjorde tvära svängar.

Vilken känsla det är när jag kan styra min häst utan att dra i några tyglar, bara ta fokus på en sak och så försöka rida rakt dit.

Fantastiskt att det behövs så liite för att åstakomma så mycket!

Du kan alltid starta en studie grupp, som om du har fler personer kan ni dela kostnaden på paketet. :idea:

Sen att har andra för stöd och uppmuntring(?) är alltid ett plus.

Ja själv klart ska du undersöka PNH. Det inte bara ändra saker med hästen men med oss själva också.

Allmänt nyfikenhet:
Vad har ändrat för er som har gått PNH?

För mig, jag är mer självsäkert i vad jag gör i mitt liv. I say what i mean, and mean what i say. Jag är lugnare och inte lika lätt att retaupp.

Men...det betyder inte att jag har slutat bubbla med att prata hela tiden.:angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Re: PNH- Någon?

Skuggi, vem vann matchen???:angel: :rofl:

Haha, jag såklart :banana:
Fast jag tror nästan han ville brottas lite bara för att känna hur det var ställt och vad jag ville. Jag behövde liksom inte ta i för att stå emot :love: han ääääär så gullig!! :love:

I morse var han så trött att han inte ens orkade resa sig i hagen när jag kom med maten. Han bara låg och tittade och när jag gick så sträckte han ut sig helt platt på marken igen :love:
Avslappnad :crazy:

Jag skulle hemskt gärna vilja gå igenom hans levels, men det är inte ekonomiskt lösbart för mig. :( Jag har ingen möjlighet att lägga ut 2000:- på en level kurs :cry:

Man kan hitta begagnade till lite bättre priser på tex ebay.com :idea:

Eller om du hittar någon att köpa tillsammans med!

Vad som har ändrats för mig...

Ja, jag har börjat kunna SE hästarna bättre.. har nog mest använt dem förut... :eek: :o :(

Och jag har börjat lyssna på dem bättre, och jag kan lättare förstå deras reaktioner istället för att bli arg och tycka att de bara är elaka mot mig när de inte gör som jag vill.

Jag kan nog också känna att jag rör mig i en annan...nivå...typ... nu... som om att jag blivit insläppt i hästarnas värld har ändrat min hela världsbild...

Vad flummigt det blev... :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
452
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar